Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Beste Tweakers,

Ik heb ook besloten om te stoppen met Vista omdat het toch te traag was voor mijn computer. Ik wil dus weer terug naar XP maar je raad het al, dat gaat niet zo makkelijk.

Situatie:
Ik heb thuis een pc met C:\ Windows, D:\ downloads, E:\ Documenten.
Ik heb een G aangemaakt om een dualboot met Vista re realiseren. Vista heeft zich geinstalleerd en heeft toen op de C: partitie de vista bootloader geinstalleerd.
Ik heb daarna wegens ruimtegebrek de partitie van Vista verwijderd maar de bootloader bleef er nog staan. (XP starte wel gewoon op). Ik heb daarna XP geherinstalleerd, omdat hij niet lekker meer liep. Dit werkte niet opdat ik toen ook een NTLDR foutmelding kreeg en ik kreeg die op korte termijn er niet uit. Ik heb Vista geinstalleerd op de C:\ partitie en dit werkte prima.
Ik wil nu echter weer van Vista af, en ik wil XP weer terug. Het oude NTLDR probleem speelt dus nog steeds. Ik vermoed dat de verwijderde G:\ partitie nog roet in het eten gooit.

Ik heb ook problemen met NTLDR is missing. Ik heb de volgende oplossing geprobeerd:

- Fixboot en fixmbr, beide werken niet.
- NTDETECT.COM, NTLDR en boot.ini kopieren van een andere XP machine naar mijn eigen computer.

De melding verandert nu in NTLDR: kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen.

Ik vermoed nu dat de inhoud van het boot.ini niet werkt. Ik moet dus uitzoeken op welke partitie windows dán staat. Hoe kan ik daar achter komen?

En ik heb dus nu met een houtje touwtje oplossing XP werkend gekregen (ervan uitgaande dat het de boot.ini is), maar hoe gaat dat dan in de toekomst? Ik herinstalleer wel vaker en ik zoek eigenlijk een ietwat degelijkere oplossing dan dit. Ik heb begrepen dat de bootmgr van Vista dit allemaal veroorzaakt, maar ik ben de weg kwijt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb vanalles geprobeerd om het te repareren, ik weet het nu ook niet meer, ik heb Vista er maar weer op gezet. Als iemand me kan helpen, heel graag! Ik heb zelfs een andere schijf erin gehad die wel probleemloos XP installeerde. Het enige nadeel was dat deze schijf te klein is voor dagelijks gebruik. Ik snap het nu dus niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb jij alle bestanden nog? Of zijn die ook allemaal al verdwenen? Dan zou je volgens mij namelijk je C:\ en je G:\ partitie kunnen verwijderen. Daarna druk je de XP cd erin en herinstalleer je Windows XP op je C:\.

Probeer het eens uit :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb de G:\ partitie verwijdert met de bedoeling van Vista af te komen. Wat ik echter fout had, was dat de boatloader van Vista zich op C:\ genesteld had (vermoed ik). Ik heb toen XP na een format van C: opnieuw geinstalleerd. Hierbij deed zich dus bovenstaande foutmelding voor.
Wat ik inderdaad nog niet vermeld heb: De installatie cd van XP start op, kopieert ook gegevens van de cd naar de C: schijf. Daarna gaat hij herstarten om verder te gaan met installeren en dán doet het probleem zich voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik ben wel van plan nog terug te stappen naar XP, heeft iemand een oplossing voor mij? Ik weet niets anders wat ik kan proberen dan wat boven beschreven staat, dus het heeft geen zin om te blijven proberen. Iemand van jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb het nog zelden meegemaakt dat ik op GoT geen antwoord heb kunnen krijgen! Zijn er toevallig vandaag nog mensen die een gouden ingeving hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:34:
Ik heb het nog zelden meegemaakt dat ik op GoT geen antwoord heb kunnen krijgen! Zijn er toevallig vandaag nog mensen die een gouden ingeving hebben?
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik Windows Vista voor de lol eens ging installeren (Ja een originele versie).
Ik kreeg ook problemen met het terug gaan naar XP.
Wat doet Ramon dan? Alles formatteren en XP erop zetten. Vista terug sturen en met een beetje bijleg een 8800GTS halen, lange leve Vista O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:38:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik Windows Vista voor de lol eens ging installeren (Ja een originele versie).
Ik kreeg ook problemen met het terug gaan naar XP.
Wat doet Ramon dan? Alles formatteren en XP erop zetten. Vista terug sturen en met een beetje bijleg een 8800GTS halen, lange leve Vista O-)
Heb jij de hele schijf moeten formatteren of alleen die partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Ik denk dat Outerspace bedoeld dat je XP kan installeren op ongepatitioneerde vrije ruimte die niet is toegekend aan een partitie -- deze partitie zet je op tijdens de XP install. Op deze manier staat er volgens mij geen bootloader op en zou het moeten werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Justice op 20-03-2007 10:11 . Reden: grammatica ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb ook een dergelijk soort probleem, en iemand raadde mij het volgende aan:

Start eens op met de XP cd in de recovery console.
Dan als je aangelogd bent bij je windows installatie typ dan:
bootcfg /rebuild

Bij mij werkte het niet maar mischien bij jou wel?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Pagina: 1