Krijg win2k3 niet op IBMX3650

Pagina: 1
Acties:

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Hallo.

Ik ben hier bezig om een IBM x3650 te installeren met een raid 5 configuratie. Hierin zit een Adaptec ServeRAID 8k SASController, met 6 schijven van 148 gb (15k rpm). Ik heb een raid 5 array aangemaakt, verder geen problemen ondrvonden. Nu wil ik windows 2003 installeren. De setup begint, ik druk in het begin op F6. Hierna vraagt hij om een floppy. Nou ik een usb floppy aangesloten, de drivertjes op flop gezet en dan ziet hij de juiste driver. Partitie aangemaakt, deze wordt ook netjes geformatteerd. Na het formatteren gaat hij bezig met de bestanden kopieren zou je zeggen. Niet dus. Hierna vraagt hij weer om de floppy met de driver, terwijl deze erin zit en hij net de driver daarvoor had ingeladen :?? Het is overigens een externe usb floppydrive van Iomega. Ik ben nu al 5 uur bezig en nog steeds werkt het niet. Iemand een idee wat het kan zijn?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Waarschijnlijk heeft windows op dat punt geen driver geladen voor je usb device. Heb ik ook weleens gehad, oplossing is simpel, gewoon even een interne floppydrive aansluiten. Dan zou het wel moeten werken.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• knarfyboy
Probleem is dat er geen aansluiting beschikbaar is op de IBM x3650, dus dat is de enige oplossing. Ze geven het zelfs aan op hun eigen site dat je een usb floppydrive moet aansluiten.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:39
Wat je dan nog zou kunnen doen is de driver van de raid kaart slipstreamen in je win2k3 cd...
Dan hoef je ook geen F6 meer te gebruiken.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
"according to microsoft KB....."

Kan het zijn dat de te installeren drivers ouder zijn dan de drivers die MS zelf in z'n .CAB heeft zitten? Het schijnt (ik weet niet precies hoe en waar) dat je eerst uit de install directory de MS drivers dient te verwijderen, en daarna je propriëtaire drivers moet laden.

Geen Ping, wel Pong

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je USB legacy compatibility of hoe het ook heet aanstaan in de BIOS? Bij veel mobo's heb je een optie om usb devices als floppy gezien te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door maratropa op 13-03-2007 15:11 ]

specs

• knarfyboy
Hmm, ik heb nergens een optie kunnen vinden op legacy usb aan of uit te kunnen zetten. Enige oplossing die nu nog kan is dat de drivers slipstreamen in de cd, dan ga ik dat maar proberen. De drivers die ik installeer zijn overigens van januari, lijkt me niet dat die ouder zijn dan de window driver zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door knarfyboy op 13-03-2007 15:23 ]

• knarfyboy
Wilde even zeggen dat hij het nu wel doet. Hoe dan? Met een andere usb floppydrive :')

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je bij die server geen Smartstart/OpenManage/Whatever Cd's voor een snelle installatie gekregen, zoals die door Dell/HP altijd meegeleverd worden? Zijn erg handige tooldisks naar mijn mening om in 1x probleemloos een bak te kunnen installeren van betreffende fabrikant.
Pagina: 1