Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 11:44
Ik heb eerde ral een vraag hierover gesteld maar ik heb nu een nieuwe samengesteld. Graag jullie reacties over de monitor, CPU, videokaart..... enz.

Ik wil op deze pc de allernieuwste games kunen spelen (CRYSIS, World of Conflict Etc.).

Moederbord: Asus P5B Deluxe Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 Boxed, FC-LGA6, "Conroe"

Videokaart: ATI X2900XTX

Case: Chieftec CA-01 SL-SL-B
Voeding: Tagan TG600-U25 Retail, Dual Engine series
Fan Control: Zalman ZM-MFC1 Fancontrol
Monitor: Samsung SyncMaster 226BW
Geheugen: Kingston HyperX 1GB DDR2-800 Retail (Koop ik 2x )

Graag jullie ervaringen met deze hardware. Ik heb bij de videokaart nog geen link omdat die nog niet te koop is!

Ik heb al muis (Logitech G3) Toetsenbord (Logitech G15) Racestuur (Logitech G25).

BUDGET = € 1600 - € 1700

[ Voor 3% gewijzigd door speeder1988 op 13-03-2007 12:46 ]

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 00:26

erhan12

PMD

Heb je al die extras op moederbord nodig? Zo niet, ga voor een asus p5b of gigabyte ds3 ofzo. Ik zou ook een 6600 nemen ipv een 6700, want prijsverschil is het denk ik niet waard. Geheugen mag ook wel 533 zijn als je niet gaat overklokken en voeding is denk ik ook iets té..ja dit was het wel denk ik:P

• speeder1988
erhan12 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:24:
Heb je al die extras op moederbord nodig? Zo niet, ga voor een asus p5b of gigabyte ds3 ofzo. Ik zou ook een 6600 nemen ipv een 6700, want prijsverschil is het denk ik niet waard. Geheugen mag ook wel 533 zijn als je niet gaat overklokken en voeding is denk ik ook iets té..ja dit was het wel denk ik:P
Dus voeding is al sterk genoeg als die ATI kaart op zen top rond de 280 Watt uitkomt. Ik heb voor 6600 gekozen voor P5B

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een budget heb je eigenlijk? Je zou de Tweakers.net Best Buy Guide erbij kunnen pakken en dan al kijkende naar het High-end Gamesysteem :)

Over het algemeen over de losse hardware, waar jij om ervaringen vraagt, zijn wel reviews te vinden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

Notna

Where are you?®

Achja, Wattage Ik denk dat die 700W veels teveel is. (heb een setup van 2 gig ram, C2D E6600, 4 x SATA, en een 8800 GTX getest en die trok MAX 250 Watt @ stress (Rainbow Six: Las Vegas) )

Kan je bter een 550W nemen, die is goed genoeg en scheelt vaak in prijs ;)

Verder zou ik voor die videokaart een 8800GTX nemen. Gruwlijke kaart en hij is tenminste te koop :P. Ati gaat nog wel even duren voordat deze wat op de loopband heeft staan ;)

En wellicht kan je voor OC mogelijkheden beter een paired ram setje nemen? Dit is vaak relatief goedkoper dan 2 keer een single te kopen. Is ook weer leuk als je dual channel wil draaien ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• speeder1988
Notna schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:35:
Achja, Wattage Ik denk dat die 700W veels teveel is. (heb een setup van 2 gig ram, C2D E6600, 4 x SATA, en een 8800 GTX getest en die trok MAX 250 Watt @ stress (Rainbow Six: Las Vegas) )

Kan je bter een 550W nemen, die is goed genoeg en scheelt vaak in prijs ;)

Verder zou ik voor die videokaart een 8800GTX nemen. Gruwlijke kaart en hij is tenminste te koop :P. Ati gaat nog wel even duren voordat deze wat op de loopband heeft staan ;)

En wellicht kan je voor OC mogelijkheden beter een paired ram setje nemen? Dit is vaak relatief goedkoper dan 2 keer een single te kopen. Is ook weer leuk als je dual channel wil draaien ;)
De videokaart schijnt nu op 30 maart te worden gelanceerd. 2 keer single van deze is goedkoper dan dezelfde set in 1 keer. De videokaart die ik neem neemt op zen toppunt al 280 Watt in beslag. er komen 3 HD's in... etc. Ik ga ook overclocken.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

Notna

Where are you?®

speeder1988 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:38:
[...]

De videokaart schijnt nu op 30 maart te worden gelanceerd. 2 keer single van deze is goedkoper dan dezelfde set in 1 keer. De videokaart die ik neem neemt op zen toppunt al 280 Watt in beslag. er komen 3 HD's in... etc. Ik ga ook overclocken.
Het was ook al aangekondigd dat de nieuwe chips van Ati een week of 4 terug al gelanceerd zouden worden. Is toen ook niet gebeurd ;) Daarnaast, denk je nu echt dat jij zo snel een kaart kan bemachtigen als die net gelanceerd is ? ;) Is maar de vraag hoe snel deze in Nederland er is ;)

Maargoed, 700W is imo veels te veel. Neem een goed A-Merk 550 watt en je zit prima (met 2 gig ram een C2D, goede vidkaart en 4 HDD's )

Xbox Live ID:Notna8310

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Ik vraag me ten zeerste af of die videokaart echt 280 watt gaat trekken. Dat zou dan wel een erg slecht ontwerp moeten zijn, want zelfs de enorme 8800GTX trekt maar 150 Watt. Ik denk dat het pure speculatie is. En wanneer je die videokaart daadwerkelijk in de Nederlandse winkels ziet liggen, dat wordt waarschijnlijk minstens Mei 2007. Tegen die tijd zijn alle prijzen al weer anders. Op 22 april verlaagd Intel bijvoorbeeld de prijzen. De E6700 wordt dan net zo duur als de E6600 nu is.

Met andere woorden: Als je een videokaart wilt die nog niet uit is, wacht dan tot er reviews en benchmarks zijn, en tot de videokaart daadwerkelijk te bestellen is. Want alles wat je nu samenstelt en beslist, moet je dan toch opnieuw bekijken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Ik heb eerde ral een vraag hierover gesteld maar ik heb nu een nieuwe samengesteld.
Destijds heb ik jou gewezen op Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Dit topic voldoet alsnog niet aan de eisen daarvan en gaat dus ook op slot.

Kijk dus eens naar benchmarks, reviews en ervaringen :). Daarin kun je prima zien wat goed zal presteren. Zet de aantrekkelijke onderdelen in een lijstje en maak daar vervolgens een keuze uit. Vergeet niet te controleren; kijk op de productpagina van de fabrikant of er nog eigenaardigheden zijn en zoek even naar ervaringen van andere mensen. Deze kun je vinden met de GoT search of op de Tweakers.net - Productsurvey.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.