Toon posts:

Design pc

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allemaal,

Omdat ik zeker al een paar jaar de 'computer mode' niet meer bij hou heb ik nu dus geen flauw idee meer wat nu goed is en wat niet. Ik ga niet graag naar een winkel want dan is ineens het oudste showmodel het nieuwste van 't nieuwste. En als beste pc een siemens aanraden gaat er bij mij nu ook echt niet meer in.

De twijfel bij mij is ook nog groot of ik nu moet kiezen voor een apple of voor pc. Dit met name omdat deze pc straks bedoeld is als werk plek en volgens mij de gemiddelde mac een stuk stabieler is. Het doel van de computer is grafisch werk (photoshop, painter), film editing, wat 3d werk, websites, muziek (er moet een keybord op aangesloten worden) en hij moet zonder gezeik films kunnen afspelen op een tv. Dat zijn mijn eisen:)
Het enige wat ik kan raden wat ik nodig heb ik veel werkgeheugen en een goeie 3d / audio kaart maar wat vandaag de dag nou goed spul is zou ik echt niet meer weten. Dus als iemand me hiermee zou kunnen helpen...zeer graag!

Mijn budget is ongeveer 1000 a 1200 euro.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de Tweakers.net Best Buy Guide er bij houden? Dat is namelijk een multimediasysteem (die ik link) voor zo'n 1200,- :) Je kan dan eventueel nog zelf het een en ander aanpassen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Als je budget 1000 a 1200 euro is, dan zou ik eerder voor voor een PC gaan dan voor een Mac. Ik vraag me namelijk af of er een nieuwe en snelle Mac bestaat voor dat geld...

Anyway, dit topic zal hoogstwaarschijnlijk gesloten worden vanwege te weinig voor-onderzoek en een te beperkte topicstart. Ik raad je aan je een paar uurtjes / dagen te verdiepen in de hardware-wereld, zodat je zelf met een opzet komt, die wij dan verbeteren. Dat is eigenlijk de gewoonte hier op GoT.

Verwijderd

@ Floodgear,

Niet om flauw te zijn, maar met zo'n TS gooit één van de moderators je draadje meteen op slot met de mededeling dat je eerst hier moet kijken: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Ben je niet op de hoogte van de huidige ontwikkelingen kijk dan even met de zoekfunktie in het CSL topic naar anderen met ongeveer hetzelfde budget. Voor winkelreviews is er: http://tweakers.net/shopsurvey

Zoals geert1 (ondertussen) al meldt: eerst zelf wat doen. Daarnaast is het onduidelijk wat nu wel en niet aangeschaft gaat worden. Monitor, desktop, speakers, etc...

Succes!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Voorgenoemde sticky bevat een aantal eisen waar dit topic niet aan voldoet. Zodoende gaat dit topic op slot :).

Bekijk eens wat benchmarks, reviews en ervaringen van alle onderdelen. Zet de prijzen van de vergelijkbare onderdelen erbij en neem het onderdeel wat bij jou past en de beste prijs / kwaliteit verhouding heeft. Verder kun je over Apple systemen ook wel het e.e.a. vinden. Een goede start is Apple Talk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.