Toon posts:

Programma draait niet op Windows Vista (Business)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

IK heb sinds een week of 2 Windows Vista bussiness geinstalleerd. Nu kan ik hier een programmátje niet meer draaien helaas. Vind het raar, want volgens mij draait het progje alleen maar op .net (vermoeden).

Tijdens de installatie kapt hij vroegtijdig af met de volgende melding:

The Operating System is not adequate for running this application.

Is er een soort modus waar ik de install in kan zetten waardoor hij het TOCH nog installeerd of iedergeval niet controleerd of Vista hier wel goed mee kan omgaan? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 11:47 ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Eigenschappen -> Compatiibiteit.

Probeer de opties daar eens.

Human Bobby

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27

bonzz.netninja

Niente baffi

Mijn glazen bol blijft akelig leeg deze keer. Wellicht heeft dat er mee te maken dat we geen idee hebben over wat voor applicatie het gaat, en wat je zelf al hebt geprobeerd. Op zich de is de melding die je krijgt al behoorlijk duidelijk. Echter zijn er verschillende veel gebruikte installers, maar betwijfel het of je die check eruit kan krijgen.

Dus. Ik zou gaan proberen support te krijgen bij de fabrikant van de software én meer informatie hier posten over welke applicatie het gaat

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Justice,

Dit heb ik inderdaad al geprobeerd. Helaas werkt het niet :(
Welk tooltje maakt in dit geval niet uit. Het is een globale vraag, voor wellicht meerdere progs in de toekomst.

Een andere installer... heb jij voor mij een goede (*wellicht feeware?)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 12:07 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de meeste programma's die compatibiliteits-modus nodig hebben is er het eerder genoemde compatibiliteitsmodus.
Al moet over het algemeen het meeste het gewoon doen.

Heb je niet toevallig een 16-bits installer? Die doet het niet.
En als je niet vertelt welk tooltje kunnen wij je moeilijk helpen ;)

Daarnaast lijkt het mij dat de heren software-ontwikkelaars alles in de toekomst Vista-compatible hebben.
(Nouja, ze moeten zelf weten, maar ik zou het doen als ik ontwikkelaar zou zijn :P )

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 13-03-2007 12:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
anandus schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:20:
Voor de meeste programma's die compatibiliteits-modus nodig hebben is er het eerder genoemde compatibiliteitsmodus.
Al moet over het algemeen het meeste het gewoon doen.

Heb je niet toevallig een 16-bits installer? Die doet het niet.
En als je niet vertelt welk tooltje kunnen wij je moeilijk helpen ;)

Daarnaast lijkt het mij dat de heren software-ontwikkelaars alles in de toekomst Vista-compatible hebben.
(Nouja, ze moeten zelf weten, maar ik zou het doen als ik ontwikkelaar zou zijn :P )
16-bits werkt nog onder Windows Vista 32bit hoor. Het werkt alleen niet onder de 64-bits versie van Vista.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als je kan uitvinden welke installer gebruikt wordt kan je nog daarnaar zoeken voor vista compatibiliteit maar anders zie ik het somber in. Echter virtual pc is gratis nu, dus als je nog een legale XP hebt kan je wellicht op die manier je programma gebruiken.

Human Bobby

Verwijderd

Komt die melding van de installer zelf?

Het lijkt mij namelijk dat het programma een check doet naar je windows versie, alleen Windows 2000 of XP accepteert en alle andere versies weigert.

Als dat zo is wordt het zoeken naar een nieuwere versie... of anders de suggestie hierboven van Virtual PC eens proberen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:34 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
gene wat je zou kunnen doen, is een "snapshot" programma gebruiken..

dwz..

maak een snapshot voordat je het installeerd, installeer het programma, laat het programma kijken wat het programma(de setup) gedaan heeft, en maak er een MSI van, en deze werkt dan wel op je vista (na de msi ge-opent te hebben staat de software op je pc :)), zo doen wij dat altijd als we iets moeten installeren op meerdere pc's, op 1 pc installeren, msi en dan doorsturen :)
Pagina: 1