[Vista] NTLDR is missing

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:10
Ey,

ik heb op me laptop een kleine partitie van 5 gb staan die ik wilde formateren, maar dit lukt niet. Toen heb ik partition magic gebruikt en daarmee kreeg ik een error. En nu krijg ik als ik mijn laptop opstart NTLDR is missing. Hoe kan ik dit bestandje terugkrijgen? En ik hoorde dat dit misschien kon met een opstartdiskette. Kan je deze files ook op een cd zetten? Want ik heb alleen een dvd speler in mijn laptop.

mvg,

Martijn

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet in de recoveryconsole proberen deze fout te verhelpen (CD / DVD) gebruiken en dan de repairfunctie gebruiken :)

offtopic:
tenminste zo gaat het met XP

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
typ www.google.nl

typ "ntldr"

<enter>

eventueel is stap 2 te herhalen met "ntldr is missing'

lijkt me allemaal nog hetzelfde met vista :+

[ Voor 19% gewijzigd door sjongenelen op 13-03-2007 11:47 ]

you had me at EHLO

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

eventueel hier op GoT in de search te gebruiken als keywoord...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

ChkDsk

Beter laat dan morgen

TheNymf schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:47:
typ www.google.nl

typ "ntldr"

<enter>

eventueel is stap 2 te herhalen met "ntldr is missing'
Je vergeet de stappen te nummeren! Dommiej! ;)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
repair functie in vista is flink verbeterd, Vista CD erin dus en repair installation -> startup problems.

Human Bobby

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:10
als ik de vista cd erin doe dan begint ie meteen met instaleren, krijg niet de keuze om te herstellen :(
maar het rare is die partitie die ik wilde formateren dat was niet de partitie waar vista op geinstaleerd stond, er stond niks van besturingssysteem. Dus waarom boot ie dan niet van een andere partitie

[ Voor 49% gewijzigd door VulcanRaven op 13-03-2007 20:52 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

VulcanRaven schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:51:
als ik de vista cd erin doe dan begint ie meteen met instaleren, krijg niet de keuze om te herstellen :(
maar het rare is die partitie die ik wilde formateren dat was niet de partitie waar vista op geinstaleerd stond, er stond niks van besturingssysteem. Dus waarom boot ie dan niet van een andere partitie
VulcanRaven schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:45:
Ey,

ik heb op me laptop een kleine partitie van 5 gb staan die ik wilde formateren, maar dit lukt niet. Toen heb ik partition magic gebruikt en daarmee kreeg ik een error.
euhhhh je hebt je harde schijf partities naar de eeuwige jacht velden geholpen en nu staat er nix meer op? of teminste in die zin dat er misschien wel wat is maar je mft niet meer goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hubert op 13-03-2007 21:18 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Partition Magic is niet compatible met Windows Vista, en daarmee kun je vrij snel een Vista partitie slopen. Ik wist dat ook niet ( :') ) en vermorzelde ook mijn Vista partitie hiermee. Ik kon het wel goedkrijgen door van de Vista DVD te booten, en dan voor "repair" te kiezen. Let op dat ie gewoon eerst de installatie start, en na het kiezen van je land/taal instellingen heb je een knop "repair" zitten.

Hiermee kun je o.a. de bootsector repareren. Partitition Magic sloopt je bootsector omdat ie alleen NTLDR kent, en Vista dus BOOTLDR gebruikt, een nieuw systeem dus :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1