Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IBGroep - Minder studiefinanciering

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo,

om maar meteen met de deur in huis te vallen. Vorig jaar kreeg ik de eerste helft van het € 91 van de IB-Groep. De tweede helft van het jaar kreeg ik € 181. Dit stond beschreven in de brief die je in januari van de IB-Groep krijgt. Dit jaar krijg ik het hele jaar door € 91, terwijl mijn of het inkomen van mijn ouders niet veranderd is.

Is het slim om hierover te bellen? Of hebben ze zich vergist en kom ik eventueel die extra stufi terug het betalen? Twijfel een beetje hierover...

Mijn spec's | Modelbouwforum

• mithras
  • Niet online
Die €90,- extra, die moet in een brief zijn aangegeven waarom je toen ineens dat bedrag extra kreeg. Het kan zijn dat die €90,- extra een foutje was (maar dan had je het terug moeten betalen), of dat het terugdraaien (en het niet meer krijgen van de €90) een fout is geweest.

Het moet in een van de berichten zijn aangegeven; elke verandering van je stufi wordt dmv zo'n bericht aan je teruggekoppeld. Gewoon even opzoeken dus, als het goed is moet het er gewoon instaan :)

• Thunde®
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Nou, het enige wat ik gekregen heb zijn die formulieren waar je gegevens op staan. Dus 90 euro standaard, en toen 100 euro aanvullend.

Over 2007 kreeg ik een formulier met 91 euro voor het hele jaar, en 0 euro aanvullend, terwijl bij mijn ouders 2 jaar terug niks veranderd is.

Mijn spec's | Modelbouwforum

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Bel de IB-Groep gewoon eens op. Met deze gegevens is het natuurlijk uitermate lastig om te raden wat er aan de hand zou kunnen zijn. Kans is groot dat de extra bedrag een foutje was of dat het stopzetten van het extra bedrag een foutje was, zoals mithras zegt dus.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• mithras
  • Niet online
Thunde® schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:16:
Nou, het enige wat ik gekregen heb zijn die formulieren waar je gegevens op staan. Dus 90 euro standaard, en toen 100 euro aanvullend.

Over 2007 kreeg ik een formulier met 91 euro voor het hele jaar, en 0 euro aanvullend, terwijl bij mijn ouders 2 jaar terug niks veranderd is.
Dat zegt dus dat je aanvullende beurs dit jaar niet meer geldt. Bedenk wel dat de IB Groep je aanvullende beurs berekend op het inkomen van je ouders een aantal jaren terug (2001/2002 geloof ik zelfs). Als in die periode het salaris van je ouders is veranderd, dan heeft dat nu pas gevolgen voor je stufi.

Weet je zeker (of je ouders ;) ) dat het inkomen niet is veranderd, dan moet je wel ff bellen ja :)