Toon posts:

64 bit wireless usb adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,,
Heb Windows Vista Ultimate 64 bit geinstalleerd op mijn computer.
Mijn wireless usb adapter van SMC deed het niet dus een andere gekocht bij Mycom van Linksys.
Maar deze blijkt ook alleeen maar voor 32 bits te werken (kon deze weer retouneren).
Wie kan mij verder helpen aub?

Met vriendelijke groeten,

Guusje.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je hem kan retourneren dan zou ik dat doen en een 64bits ondersteunende USB adapter halen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Die 64 bit is nep.
het gaat om een 32 bits processor met 64 bit extensies (kun je in je programmas grotere integers gebruiken en meer geheugen allocaten)
Het gaat alleen om de driver :)

Kijk eens naar wat voor chipje er op die stickjes zit en kijk of er een andere fabrikant is met dezelfde chip en wel x64 ondersteuning ;)

Ik zie dat Ralink ondersteuning heeft voor Vista x64

Zoek dus even een kaartjes met zo'n chipset en je bent klaar.
Bij voorkeur een RT61, ik weet dat DigiConnect die dingen heeft, Belkin ook.
Eigenlijk alle goedkope wifi kaartjes wel, vraag de verkoper er even naar.

[ Voor 36% gewijzigd door Romke op 13-03-2007 11:37 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Outerspace schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:29:
Als je hem kan retourneren dan zou ik dat doen en een 64bits ondersteunende USB adapter halen :)
Om het bericht van TS even duidelijk neer te zetten:
Wie kan mij vertellen welke USB adapter er werkt onder de 64bit Vista?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dat is juist het probleem dat die er op het moment niet zijn,,,en ook nog geen drivers zowel voor Sms als voor Linksys,,heb dus de kabel er maar weer aangehangen,,,tja ja een hele voortuigang!!!

Guusje.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op de Smc adapter zit een sticker met een pruduct serienr en mac nr, bedoel je die dan?

Guusje.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
die zijn er wel, je moet alleen wel weten wat je koopt

you had me at EHLO

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

mijn USR5421 wordt ook ondersteund door Vista x64, gewoon drivers afhalen :)

Wlan, 125Mbps, bolt echt goed :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:47:
Hoi,

Op de Smc adapter zit een sticker met een pruduct serienr en mac nr, bedoel je die dan?

Guusje.
Met het mac nummer moet je geloof ik al de fabrikant van de chipset vinden.
Anders post je hier allebei ff.

Kunnen we zien wat voor stickje je hebt en wat voor chipset daar op zit.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Kijk of het USB stickje wat je wil kopen een Zydas ZD1211 chipset heeft. Deze is veelgebruikt en zijn gewoon x64 drivers voor beschikbaar!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Romke

Romke

Dieselhead

Mja, SMC gebruikt vaak atheros, zijn ook drivers genoeg voor.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb mijn Linksys usb adapter teruggebracht en netjes mijn centjes terug gekregen.
Ga verder aan de slag met mijn SMC stick die ik reeds gebruikte op XP.
serienr:T162138737.
macadres:0013F731C60B. wie helpt mij verder aub?

Guusje.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:05:
Hoi,

Heb mijn Linksys usb adapter teruggebracht en netjes mijn centjes terug gekregen.
Ga verder aan de slag met mijn SMC stick die ik reeds gebruikte op XP.
serienr:T162138737.
macadres:0013F731C60B. wie helpt mij verder aub?

Guusje.
Als er geen drivers op de website staan kan je het gewoon vergeten... Tenzij je zelf gaat doen aan reverse engineering.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Romke

Romke

Dieselhead

Als er geen drivers staan maakt dat opzich nog niet zoveel uit, want als er een veelgebruikte chipset op de stick zit pak je gewoon de driver van een andere fabrikant ;)

Edit:

Met behulp van google kom ik erachter dat die SMC SMCWUSB-G een zd1211 chipset heeft, en de SMC MSCWUSBT-G een Atheros SuperG chipset heeft.

Nu moet je zelf drivers kunnen vinden (want ze worden beide veel gebruikt).

[ Voor 40% gewijzigd door Romke op 14-03-2007 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Probleem opgelost met een usb adapter van U.S.Robotics Wireless Maxg model 5421A,driver is te downloaden op http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=5421 voor Windows Vista 64bit. Online besteld bij www.4launch.nl
Hartelijk dank Snakiej voor je info (USR5421) bolt inderdaad echt goed!!!

Guusje.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:05:
Hoi,
Probleem opgelost met een usb adapter van U.S.Robotics Wireless Maxg model 5421A,driver is te downloaden op http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=5421 voor Windows Vista 64bit. Online besteld bij www.4launch.nl
Hartelijk dank Snakiej voor je info (USR5421) bolt inderdaad echt goed!!!

Guusje.
offtopic:
Kun je ophouden met hoi zeggen en afsluiten met je naam?
Het is niet nodig om altijd de groeten te doen, dat doen tweakers altijd namelijk.
Als je echt zo graag de groeten wil doen, dan mag je dat in je signature neerzetten. Die kun je instellen in MyReact -> Profiel Wijzigen.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1