Toon posts:

hidden ntfs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vorige week op mijn pc waar win xp mce op draait,
de laatste ubuntu op een nieuwe partitie geïnstalleerd.
Sindsdien geeft win xp bij het booten een autochk.exe error, waarna hij opnieuw opstart.
(ubuntu werkt wel probleemloos).

Na wat zoeken op fora ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn 1e (windows) parititie op de een of andere manier (probably bij installatie ubuntu) van ntfs naar een hidden-ntfs is veranderd.

Nu kan ik met pm of iets dergelijks wel die hd terug in gewoon ntfs krijgen, maar pm draait helaas niet op ubuntu, en mijn rescue disks werken ook niet wegens het ontbreken van een 3.5" diskettedrive.

Ik zou dus graag ofwel vanuit ubuntu (liever niet, nog te weinig linux-ervaring), ofwel vanuit een bepaalde boot (usb, cd, ...) mijn 1e partitie terug naar regular ntfs willen krijgen.

Iemand suggesties?
Thx.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken als je het probleem kan oplossen met Knoppix? Die kan je downloaden en op een cd'tje zetten, hij is tevens ook bootable :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
wel, heb ook een ubuntu-cd liggen die volledig van de cd zelf draait, maar bevat geen diskmanager of iets dergelijks, heeft knoppix die wel?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cfdisk staat op de ubuntu-cd volgens mij, daarmee is het triviaal, en anders staat fdisk er wel op, hoewel daarmee net niet triviaal is maar nog wel supersimpel.
En ik weet niet precies wat een "disk manager of iets dergelijks" is, maar die staan wel gewoon op de ubuntu-cd.

[ Voor 26% gewijzigd door blaataaps op 13-03-2007 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
<noobmode>
kun je me dan mss ff de command geven om cfdisk te starten? :p
</noobmode>

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja hoor, '(sudo) cfdisk'.

[ Voor 16% gewijzigd door blaataaps op 13-03-2007 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
k, one more thing, kheb aanpassingen gedaan in cfdisk (heb er nu een 07 van gemaakt), sta nu op punt om te 'writen', maar daarbij wordt vermeld dat ik alle data kan kwijt zijn.

doe ik er beter aan om alle data 1st te backuppen of zal ik nix kwijt zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb toch gedaan, werkt perfect en ben nix kwijt, hartelijk dank voor hulp, thx!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een backup is altijd handig, straks ben jij wel je data kwijt.
edit:
Oke, gelukkig ging het goed :)

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 13-03-2007 11:58 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1