Ik heb hier 2x36Gb in RAID1 op een HP Smartarray 531. Daarop staat één partitie met SBS erop. Nu heb ik 2x 74Gb erbij gehaald en die wil ik het liefst zonder teveel poespas in RAID1 toevoegen aan het bestaande systeemvolume. Nu kan ik gewoon een tweede RAID1-set aanmaken en deze proberen toe te voegen aan het systeemvolume. Nu kwam ik op mijn zoektocht al tegen dat dit niet mogelijk was terwijl SBS is opgestart via diskmanagement. Dat zou wel kunnen via commandline met diskpart oid maar dan moet ik zelf luns en id's gaan aanwijzen. Aangezien ik te maken heb met RAID lijkt me dat niet van toepassing. Dan lijkt mij nog de enige oplossing de twee nieuwe discs via de controller toe te wijzen aan de bestaande RAID1 set. Is dit wel mogelijk zonder het beschadigen van de partitie die daarop al staat? Volgens mij blijft de partitie dan nogsteeds gewoon 36Gb en zit ik dan met 74Gb unallocated space en hetzelfde probleem.
Ik heb hier echt bar weinig kaas van gegeten, is wat ik wil wel mogelijk? Op een veilige manier? Hoop dat iemand me een stuk de goede kant uit kant helpen. bvd.
Ik heb hier echt bar weinig kaas van gegeten, is wat ik wil wel mogelijk? Op een veilige manier? Hoop dat iemand me een stuk de goede kant uit kant helpen. bvd.
Aunt bunny is coming to get me!