Toon posts:

ventilator herrie (ja weer zo een)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he ik heb een tijdje terug de Acer Aspire T180 aangeschaft, makkelijk alles standaard gehouden alleen heb ik na het opnieuw instellen can mn computer (format enz.) het probleem dat de ventilator zo'n herrie maakt. het is niet de vetilator aan de achterkant maar die op mn moederbord. ik weet van andere (en zeldzame eige ervaring) dat de ventilator gewoon sitl zou moeten zijn en niet vanaf de eerste seconde bij opstartte al een herre moet maken.
heb m al geprobeerd schoon te maken (mbv watenstaafje) maar heeft tot nog niet niet geholpen waardoor ik vermoed dat het aan de instellingen zou kunnen liggen. heeft iemand een idee of advies?

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Check je bios eens.. En misschien is het een tip om meer gegevens van je mobo erbij te zetten, zo kunnen we er weinig mee..

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Verwijderd

Misschien staat er wel wat over in de handleiding? Het zou bijv kunnen dat je in het BIOS iets kunt instellen. Eventueel kun je met Speedfan proberen de fan te regelen.
Een andere optie (de beste imho) is er gewoon een andere, stille fan op zetten, dan is het hardwarematig geregeld en hoef je niet te gaan zitten klooien.

Verwijderd

Topicstarter
enige info over mobo die ik ff snel kon vinde: EM61SM/EM61PM.....

heb net ook f in BIOS gekeken bij smartfan: systemfan en CPU fan stonden beide op enable, en naar disable zetten heeft niks uitgemaakt....
wel zag wat ik erg gek vond dat de CPU fan meer dan 4000RPM maakt en de system fan 0?!?

EDIT: Afbeeldingslocatie: http://mar13a.imghost.us/NrNL.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 12:09 ]