[Flash] Flash website vindbaar maken in Google

Pagina: 1
Acties:

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 14:54

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Topicstarter
Ik heb een vraag dat bestaat uit een probleem dat ik al een tijdje probeer op te lossen, maar waarvoor ik maar geen oplossing kan vinden.
Op het moment ben ik bezig met een website te ontwikkelen die eigenlijk alleen maar movie-based is met Flash (gemaakt in Flash MX Pro 2004). Hoewel het erg mooi uit ziet, is het probleem, dat het niet of nauwelijks vindbaar is in google. En dat is eigenlijk wel een vereiste. Om dus minder movie based te doen, wil ik html of php gebruiken om meer pagina's en tekst te maken.
Alleen met het laatste heb ik problemen. Het leek me het handigst om de filmpjes in frames te zetten en de tekst in een ander frame, zoals:

code:
1
2
3
4
5
6
7
+----------+
|    A     |
+---+------+
|   |      |
| B |   C  |
|   |      |
+----+-----+

Het probleem zit 'm in dat google alleen C vindt en dat laat zien:

code:
1
2
3
4
5
+----------+
|          |
|    C     |
|          |
+----------+

Het leek me het handigst als alleen C wordt geopend, dat ie weer refresht en A, B en C laat zien. Ik kan geen ander voorbeeld geven dan de volgende: Voorbeeld. Opent de pagina en refresht weer.

1) Is dit de beste oplossing voor mijn probleem of zijn er "betere" oplossingen?
2) Hoe doe ik dat?

De LabVIEW Guru

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53
En als je nu geen frames gebruikt?
En je flash movie zelf zo indeelt?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Als jouw movie als het ware meerdere pagina's bevat dan zou ik de movie opsplitsen en op een of andere manier een mapping maken.

Mocht het zo zijn dat je eigenlijk maar 1 pagina in je movie hebt, dan zou ik gewoon een html pagina schrijven met google-friendly info en die vervolgens niet zichtbaar maken (met css bijv.).

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Ik zou geen frames gebruiken zodat google meer html heeft (je hele pagina) om te indexen, maar quirksmode doet ook zoiets, dus misschien kan je kijken hoe zij dat doen.

Human Bobby

• Indigo

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Topicstarter
Hmm GS2K1, ik weet niet echt hoe ik jouw idee moet zien.

Om te laten zien wat ik al heb; Link

Het is dus een simpele movie die stuk of 10 pagina's moet kunnen laten zien, die vindbaar moeten zijn.

De LabVIEW Guru

• Indigo

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Topicstarter
Justice schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:50:
Ik zou geen frames gebruiken zodat google meer html heeft (je hele pagina) om te indexen, maar quirksmode doet ook zoiets, dus misschien kan je kijken hoe zij dat doen.
Op zich kan dat ook wel, het nadeel is wat ik dan zie, dat ie elke keer dat ie een pagina opent weer de flash movie moet laden. Zou het daardoor niet trager worden? Of bedoel je anders?

De LabVIEW Guru

Verwijderd

Als je toch van movies gebruik wil maken is het misschien handig om ergens (in het <head> of in een hidden <div>) wat keywords te zetten die betrekking hebben op die movie...dan heb je al iets meer kans dat google de pagina kan vinden (en dan inderdaad een scriptje dat de pagina refresht als enkel C is geladen, wat met javascript heel makkelijk is (pseudo: als venster = venster.top dan index laden)).

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Hidden divs kunnen je een penalty opleveren. Je kan een heel eind komen met (gok ik) keywords en descriptions.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Met behulp van het includen van je swf middels swfobject, heb je een prima manier om je content alternatief te displayen, zonder rare truuks als hidden divs.

:P lekker zinsnede
Pagina: 1