[Ubuntu 6.10] IBM R50E "hangt" na een paar minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je eerst moet zoeken en al het andere moet proberen voor dat je een vraag mag stellen,

Echter: Ik heb laatst Ubuntu 6.10 geïnstalleerd op mijn Thinkpad R50E. Om voor mij duistere redenen slaat deze vast op compleet niet reproduceerbare momenten (het lijkt wel win-me ).

Voorbeelden
Oracle-XE administratie scherm, vastlopen tijdens navigeren (FF en Galeon)
Azureus & Yahtzee kloon loopt vast
J-Developer. nokt er mee na een paar minuten
Vastloper tijdens instellen Frozen bubble.

Laptop hangt volledig. Caps-lock geeft geen response. Meen echter wel de muis nog iets te zien bewegen soms.

Known isseus op mijn laptop:
PCMCIA am1171 wifi kaart werkt niet word wel herkent door env --hangt ook als ie er niet inzet
Hibernate en ACPI zijn nog niet aangepast voor de (known issue, ga ik vanavond aanpakken)
Beetje brakke Java-SDK install
Beetje kleine swap (40 GB hdd mist nogal snel 2.5 x 1280 (X 3 windows hbnte en swap en ubuntu swap))
Middenknop van mousebuttons moet ik nog instellen --is niet echt schokkend, pak ik wel op als hij het langer dan 120 minuten doet

Hardware
Thinkpad R50E 40GB hdd \ 1280MB ram \ WGR-111 usb wlan (die bekende netgear budget-stick iig)
Partities
20GB ntfs
4GB ntfs (recovery)
10GB ext3 /
1.5GB swap --weet het

Wie weet hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standaard start ubuntu momenteel op met een kernel 2.6.13
heb gisteren geprobeerd om op te starten met 2.6.12, vooralsnog niet over z'n nek gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Hmm, ik weet niet hoe nieuw die laptop is, maar probeer is een knoppix cd ofzo, die hebben heel goede hardware ondersteuning (patches en nieuwe kernels). Kijk eens of die daar mee boot?

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
icyx schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:17:
Hmm, ik weet niet hoe nieuw die laptop is, maar probeer is een knoppix cd ofzo, die hebben heel goede hardware ondersteuning (patches en nieuwe kernels). Kijk eens of die daar mee boot?
Laptop is gekocht in mei 2006.
Het probleem is ook niet het opstarten, maar het vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

oeps, anders leer ik even lezen :X

Maar ik zou het echt niet weten dan, sorry. Het zijn inderdaad allemaal random crashes voor zover ik kan zien. Misschien weet iemand anders het nog, ik zou het niet weten.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Aangezien je meent de muis wel iets te zien bewegen zou je kunnen proberen met ctrl+alt+f1 naar een CLI te komen. Van daaruit zou je eventueel wat logs / process info kunnen bekijken naar rariteiten? Eventueel zou je ook kunnen proberen vanaf een andere pc met ssh te connecten (wel sshd starten voor de "vastloper") en daarmee de info uit te kunnen lezen.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simmie schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:58:
Aangezien je meent de muis wel iets te zien bewegen zou je kunnen proberen met ctrl+alt+f1 naar een CLI te komen. Van daaruit zou je eventueel wat logs / process info kunnen bekijken naar rariteiten?
:') Al geprobeerd.. Heeft helaas niet echt resultaat. De muis maakt zijn beweging af meer niet. Andere commando's komen niet meer door.
Eventueel zou je ook kunnen proberen vanaf een andere pc met ssh te connecten (wel sshd starten voor de "vastloper") en daarmee de info uit te kunnen lezen.
Dit klinkt wel interessant. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een R50P (met DB2 ipv oracle). Kijk naar je video-drivers. Ik had ook last van vastlopers. Dit is mijn thread: http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=28523
Tis nu opgelost
Pagina: 1