Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik ben van plan een PDA/smartphone aan te schaffen maar kom er niet echt uit of het de moeite is om te wachten op de nieuwe versie van Windows Mobile. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de HTC P4350 maar deze is met WM5. Is het nu de moeite om nog even af te wachten tot er wat meer toestellen zijn met WM6 of zijn de verschillen tussen WM5 en WM6 niet echt zo groot ?

Moest ik dan die P4350 aanschaffen kan ik dan later daar nog een WM6 op zetten ( flashen ofzo ? )

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-11 09:34
HTC toestellen die straks officieel naar WM6 te flashen zijn:
* De HTC S620 (htc excalibur)
* De HTC P4350 (htc herald)
* De HTC X7500 (htc advantage)

• Ti_Uhl
Vanwaar haal je deze informatie want het is wel bepalend voor mijn aankoop :) Ik zou niet graag bedrogen uitkomen aangezien ik die pda vandaag nog bestel als deze informatie waar blijkt te zijn.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...7/02-11WM6SoftwarePR.mspx
By the second quarter of this year, the world will see the first Windows Mobile 6 powered devices available on the market. In Europe, Orange plans to deliver the SPV E650 smartphone from HTC, and in Japan, SoftBank Mobile Corp. will offer new devices from Toshiba and HTC. And in the United States, the popular T-Mobile Dash will be updated with Windows Mobile 6 and be available in the coming months. Current T-Mobile Dash owners will also be able to upgrade existing devices with Windows Mobile 5.0 to Windows Mobile 6.
Technisch gezien vermelden ze alleen de T-mobile Dash als upgradable > WM6
Aan de andere kant lijkt het me ook heel aannemelijk dat de nu uitkomende modellen die nog WM5 draaien (Htc P3300/3600/3350 TyTn 4350) ook te upgraden zijn.

op xda-developers zijn voor een aantal types toch al WM6 roms zelf in elkaar geknutseld. Ik heb op mijn Mda pro ook kort een WM6 rom gedraaid.

De vraag is of uiteindelijk er vanuit de Provider een officiële WM6 gereleased wordt.

• Ti_Uhl
Het probleem is echter dat ik deze pda in belgië koop en dat deze niet aan een provider hangt. In België koop je je gsm/pda altijd apart. Dus ik veronderstel dat HTC zelf het initiatief moet nemen om een upgrade voor de P4350 uit te brengen ?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met provider bedoelde ik de uitgever van het toestel.

In het geval van HTC zullen hun zelf software updates regelen. Aangezien Vodafone/T-mobile/Orange hun eigen toestellen hebben ben je meer van hun afhankelijk.

Nou is het vaak wel weer zo dat de fabrikant (unbranded) uitgebrachte updates vaak ook werken op de Branded phones.

HTC is een grote speler, en ze hebben veel type modellen. Ik denk zelf wel dat er voor de HTC TyTn sowieso een WM6 update komt. Voor de 3300/3600/4350 lijkt me dat ook logisch, maar ik kan je geen garantie geven. De ontwikkelingen op dit gebied gaan zo snel. Van O2 staan de flame etc. ook al in de planning. Ik heb mijn toestel 'pas' een jaar maar dan is die al technisch zo verouderd en economisch afgeschreven.

• Ti_Uhl
Ik lees net op Howard Forum dat de kans klein is dat HTC updates zal uitbrengen :s

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1122958

Verwijderd

Mijn ervaring met WM6(op de MDA Vario/HTC Magician) is dat het sneller draait dan WM5. De GUI is meer responsive en de applicaties lijken sneller te starten. Er zijn extra mogelijkheden zoals Windows Update en een aantal reeds bestaande features(zoals de agenda, messaging, etc.) zijn ietsje uitgebreider. Ook heb ik geen grafische interface bugs meer als ik m'n GSM uitschuif zodat het beeld kantelt(vroeger wou dat wel eens haperen).
Er is ook een nieuwe messenger, die een stuk volwassener is dan de WM5 versie. Verder is er ook een "Internet Calling" optie, maar die lijkt niet te werken met T-Mobile.

Maw: Er zijn heel wat verbeteringen, maar de meeste zijn redelijk minimaal.
Pagina: 1