Toon posts:

[exch2003] niet bestaande e-mailadressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken gebruik van GFI mailessentials & exchange 2003. De gfi mailessentials wordt gebruikt als spamfilter.
Graag willen we e-mail die verzonden is aan niet bestaande gebruikers automatisch verwijderd hebben. Hoe stel ik dit in? Ik heb half google al gehad maar geen oplossing kunnen vinden in bovenstaande combinatie. Moet ik het in GFI zoeken of in Exchange 2003? En zo ja, waar ongeveer?

Bij voorbaat dank.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit heb je denk ik nog niet gelezen:
http://kbase.gfi.com/showarticle.asp?id=KBID002019

Verwijderd

Topicstarter
Geldt deze oplossing dan ook wanneer er een intern domein is met domein.local en losse externe mailadressen als gebruikers. bijvoorbeeld pietje@domein.nl ?ik kan namelijk geen risico nemen :-)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja er wordt gefilterd op niet bestaande email adressen in AD. Dus de email adressen kunnen er heel verschillend uit zien wat domeinnaam betreft, als ze maar zijn aangemaakt in AD.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, dit werkt. Hoe blokkeer ik NDR naar buiten van slechts 1 ndr code? Ik wil namelijk niet dat al die spammers replys krijgen met ndr meldingen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 11:15 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Meer dan de info uit de link kan ik zo 1-2-3 niet geven. Dit NDR probleem moet je denk ik met GFI oplossen, niet met Exchange. De meeste spam NDRs gaan naar onbestaande domeinen en komen niet bij de spammer terecht, dus dit is een minder groot probleem dan het lijkt. Bij echt kleine bedrijven niet zo'n probleem denk ik, maar als je GFI al hebt zal het wel om een niet al te klein bedrijf gaan. Hopelijk kan iemand anders nog inspringen, in ieder geval succes!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:46:
Geweldig, dit werkt. Hoe blokkeer ik NDR naar buiten van slechts 1 ndr code? Ik wil namelijk niet dat al die spammers replys krijgen met ndr meldingen.
misschiens eens in de help etc gaan lezen ipv vraag maar raak voor een knaak :)
Pagina: 1