Toon posts:

Zwart beeld in menu mediacenter??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem. Ik heb onlangs een nieuwe mediacenter in elkaar gezet.
Specs:

Silverstone LC16M
Asus p5b
Intel core2duo 6300 met Zalman CNPS 8000
Kingston Hyper X 2GB DDR2-800
Asus 7600 GS met Zalman VF700-Cu
Coolermaster i-Green power 500 watt.
Samsung SpinPoint T166 400Gig.
Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE
Windows Vista Home Premium.

Leek me wel een mooie mediacenter op deze manier, hij draait ook prima, maaarrrr. Als hij een tijdje aanstaat, ik zit tv te kijken bijvoorbeeld. Als ik dan vorige klik (naar het menu) dan valt het beeld weg. De tv geeft aan op welk kanaal hij staat (geen signaal meer). Hij is aangesloten via een S-video kabel. Het menu komt even een seconde in beeld en valt op zwart. Als ik dan op ''live tv'' klik, komt ie weer terug.. ;(
Dit probleem doet zich voor nadat hij ongeveer een half uurtje aangestaan heeft. Zou het zo kunnen zijn dat de grafische kaart te warm wordt? Valt dan ineens het beeld weg? Ik krijg geen artifacts of iets dergelijks.
Ik ga er een beetje vanuit dat het een probleem is met mn grafische kaart, vandaar dit forum.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand? ;(

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 11:39

redyak

Try and Fail

Ik heb nagenoeg hetzelfde.
Weet niet na welek handelingen hij het doet maar ik zie dat hij op een kanaal staat heb geluid mar geen beeld, alles zwart. Start ik MCE opnieuw op is het beeld weer terug.
Start ik een opname dageeft hij in het "still" menu een afbeelding maar als ik hem afspeel is alles zwart.

Wie o Wie

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:04
Same here...

Verwijderd

Bepaalde power saving settings?

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt voor mijn gevoel te random om een instelling te zijn.. heel apart. Tv kijken kan gewoon, zodra ik terug ga naar het menu, valt 'ie weg. Druk ik op ''live tv'', komt ie weer terug. 8)7
En dit vaak pas na een half uurtje te hebben gedraaid, niet direct..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 17:54 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:53:
Het gebeurt voor mijn gevoel te random om een instelling te zijn.. heel apart. Tv kijken kan gewoon, zodra ik terug ga naar het menu, valt 'ie weg. Druk ik op ''live tv'', komt ie weer terug. 8)7
En dit vaak pas na een half uurtje te hebben gedraaid, niet direct..
Klinkt als een driver/directx issue...

Je kunt MCE in windowed en fullscreen mode gebruiken. Gaat het op beide manieren fout? Ik zou verwachten dat de windowed mode wel goed gaat namelijk.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Edje040
Willem2 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:18:
[...]

Klinkt als een driver/directx issue...

Je kunt MCE in windowed en fullscreen mode gebruiken. Gaat het op beide manieren fout? Ik zou verwachten dat de windowed mode wel goed gaat namelijk.
Maar dan blijft er maar een klein gedeeltevan het beeld over toch?....alhoewel...krijg em toch niet afgesteld om breedbeeld...ik blijf maar 4:3 houden...en als er dan een breedbeelduitzending is krijg ik zwarte balken boven en onder...dus da's ook windowed. (Samsung 226BW)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Wacht even, er is wel een verschil tussen een volledig zwart beeld of zwarte balken boven & onder!

Dus in windowed mode krijg je zwarte balken en in fullscreen volledig zwart beeld?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Edje040
Willem2 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:36:
Wacht even, er is wel een verschil tussen een volledig zwart beeld of zwarte balken boven & onder!

Dus in windowed mode krijg je zwarte balken en in fullscreen volledig zwart beeld?
Nee...ben niet TS (zie boven). Ook ik heb het probleem dat als ik terugga in het menu van MC dat
ik een zwart beeld krijg. Staat los van FullScreen Mode. Mijn opmerking was allen gericht op het feit dat ik het zaakje niet fullscreen in breedbeeld krijg..

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kijk even bij je energie settings. Je monitor wordt na 30 min uitgeschakeld?

• Kurios
  • Niet online
Edje040 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:58:
[...]

Maar dan blijft er maar een klein gedeeltevan het beeld over toch?....alhoewel...krijg em toch niet afgesteld om breedbeeld...ik blijf maar 4:3 houden...en als er dan een breedbeelduitzending is krijg ik zwarte balken boven en onder...dus da's ook windowed. (Samsung 226BW)
wat voor resolutie gebruik je met je scherm. In de instellingen van MCE ingesteld dat je breedbeeld wilt?

• Edje040
Kurios schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:38:
[...]

wat voor resolutie gebruik je met je scherm. In de instellingen van MCE ingesteld dat je breedbeeld wilt?
Ik gebruik normaliter 1680 x 1050 (Samsung 226BW), maar ook al stel ik in dat ik breedbeeld heb en pas mijn resolutie in zowel MC als mij scherm aan tot 1024 x 768 (wat ik ergens gelezen heb dat dat de oplossing zou zijn) helpt dat niets..

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:36:
kijk even bij je energie settings. Je monitor wordt na 30 min uitgeschakeld?
:X Erg slecht.. je hebt gelijk, dat ik daar niet aan gedacht heb..
Komt denk ik omdat hij het op van die rare momenten deed, niet met live-tv en ook niet reageerde op de afstandsbediening. Klopt dat ook wel? Of is dit een foutje in Vista? Ik gebruik een reciever van iMon en een Microsoft remote. Kan het daar aan liggen?

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 09:20:
[...]

:X Erg slecht.. je hebt gelijk, dat ik daar niet aan gedacht heb..
Komt denk ik omdat hij het op van die rare momenten deed, niet met live-tv en ook niet reageerde op de afstandsbediening. Klopt dat ook wel? Of is dit een foutje in Vista? Ik gebruik een reciever van iMon en een Microsoft remote. Kan het daar aan liggen?
nee is geen foutje, maar je kan de monitor alleen opwekken met maar een paar knoppen op je remote. groene knop, live tv en nog wel een paar anderen!
Pagina: 1