[XP] Kan geluid niet meer instellen na herinstall*

Pagina: 1
Acties:

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Na een crash van XP heb ik een schone installatie gedaan.
Na wat problemen met de geluidskaart, de nieuwste drivers werkte niet correct, ben ik overgestapt naar een wat oudere versie.
Die werkt op zich goed, alleen krijg ik het nu niet meer voor elkaar om het bedieningspaneel voor het geluid te openen.
Volgens mij komt dit dus doordat de sndvol.exe beschadigd is of in ieder geval niet goed werkt. Probleem is echter dat ik hem niet met de XP cd kan herstellen. Niet bij software maar ook niet met de optie repareren op de XP cd, dit laatste omdat ie dan zegt dat het geïnstalleerde nieuwer is dan wat er op de cd staat (ik heb nog een oude installatie cd, zonder sp2).
Ik heb ook even in het register gekeken en de vermelding sndvol.exe komt hierin in ieder geval voor. Probleem is echter dat ik niet weet wat de waarden e.d. hiervoor moet zijn. Dus hier kom ik ook niet verder.
Op zich werkt dus alles maar het is wel eens lastig, kan iemand mij helpen dit op te lossen?
Oh ja, het is geen virus of zo.
:?

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

En als je het bestand opzoekt in de i386 map van je Xp CD?

Daar moet het bestand te vinden zijn en dan handmatig vervangen met het bestand dat je op je HDD hebt.

[google=sndvol.exe]

[ Voor 6% gewijzigd door dailyleaf op 13-03-2007 08:25 ]

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• oszy
dailyleaf schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:24:
En als je het bestand opzoekt in de i386 map van je Xp CD?

Daar moet het bestand te vinden zijn en dan handmatig vervangen met het bestand dat je op je HDD hebt.

[google=sndvol.exe]
Dank je voor je reaktie:
was ik vergeten te zeggen, maar dat heb ik ook al geprobeerd en dat werkt dus ook niet.
En met google krijg je voornamelijk virusmeldingen (vandaar mijn opmerking dat het geen virus is).

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:34

PromoX

Flying solo

Krijg je dan een foutmelding (zo ja, welke?) als je het bedieningspaneel probeert de openen of gebeurt er helemaal niets?

And I'm the only one and I walk alone.

• oszy
PromoX schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:38:
Krijg je dan een foutmelding (zo ja, welke?) als je het bedieningspaneel probeert de openen of gebeurt er helemaal niets?
Als ik het bedieningspaneel open kan ik gewoon onderdelen installeren, alleen....
...achter af blijkt dat er niets is geinstallleerd!!

• oszy
Heb ik zo'n vreemd probleem ? ;(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oszy schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:51:
Heb ik zo'n vreemd probleem ? ;(
Nou, je geeft wel erg weinig informatie. Welke geluidskaart, welke drivers, enz.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik ben gewoon dat sndvol32.exe in Windows XP zit. De link naar google geeft informatie over een virusprocess genaamd sndvol.exe.
Volgens mij zit er iets niet goed.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:34

PromoX

Flying solo

oszy schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:53:
[...]

Als ik het bedieningspaneel open kan ik gewoon onderdelen installeren, alleen....
...achter af blijkt dat er niets is geinstallleerd!!
Dit is in ieder geval wel erg vaag omschreven. Wat bedoel je met dat installeren?

Bedoel je dat als je instellingen maakt in het bedieningspaneel dat die niet opgeslagen worden?

And I'm the only one and I walk alone.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit - 'sndvol.exe' zegt helemaal niets over je topic :)
Pagina: 1