[FC6] USB schrijven werkt vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Ja een wat vreemde titel maar hier komt de uitleg:

Als ik een usb opslagapparaat aansluit op mijn Fedora Core 6 computer dan kan kom ik een aantal dingen tegen:
- Als ik alleen bekijk wat er opstaat en niks schrijf/verwijder, dan kan ik de usb-stick binnen enkele seconden safely removen.
- Als ik een bestand van 50MB schrijf, dan komt het dialoogvenster te voorschijn en gaat meteen weer weg, 1 seconden zichtbaar geweest, en zou de bestandsoverdracht al klaar zijn volgens KDE. Maar als ik de usb-stick safely remove dan duurt het vaak nog een poos (30 seconden - 1 minuut) voordat de usb-stick geunmount en eject is. Als ik een groter bestand schrijf duurt dit soms nog langer.
Terwijl het dialoogvenster elke keer binnen 1-10 seconden weg is.

Ik heb dus het vermoeden dat Fedora nog steeds bezig is met het schrijven van het bestand, en daarom de usb-stick niet direct veilig kan verwijderen.
(Want welke USB-stick kan nu 50MB/s schrijven...)

Is er een oplossing voor dit probleem, zodat Fedora wel de juiste schrijfwaarde aangeeft en zodat ik weet hoelang het nog duurt voordat het bestand daadwerkelijk geschreven is?

[Updated spec's]

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Komt door write-caching: bestandssysteem zegt zodra het in de cache staat dat het is weggeschreven. je kunt het als het goed is met 'hdparm -W0 /dev/sda' uitzetten.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Het dialoogvenster blijft inderdaad langer staan, maar het safely removen duurt nog steeds lang.

Ik heb overgegens /dev/sdb gebruikt, dat is namelijk mijn usb-stick.

Bedankt voor de tip in iedergeval, je hebt me weer opweg geholpen. :)

[Updated spec's]