Win2k internet delen --> HELP!?

Pagina: 1
Acties:

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Topicstarter
Heej!

Ik zit met een probleem..
Deze pc (mijn pc) is server bij ons thuis. Deze zorgt er voro dat ook de andere pc's kunnen internetten.. Eerst had ik hier WinME op staan met SyGate4. Dit werkte 'goed'. Behalve dan dat WinME steeds crashte enz.. Toen ik hoorde dat Win2k veel stabieler is en net als WinNT werkt, dacht ik "dat ga ik erop zetten!".
Ik heb nu Win2k erop, maar....
Heb bij Netwerkomgeving twee connecties:
1 = netwerk thuis
2 = internet (via kabel)
Als ik een ip instel bij 1 en dan ping naar de andere pc's werkt het. Maar installeer ik dan weer SyGate4 (de gateway) dan zegt hij dat deze pc niet goed is ingestelt. Vervolgens werkt het internet op de andere pc's dus niet. :(
Stel ik dan Internet Connection Sharing in bij 2, dan verandert hij het ip van 1 en werkt nix meer. Zet ik het ip bij 1 terug werkt intetnet als nog niet.
Ook blijft SyGate4 zeuren dat er geen gedeelde internet verbinding is?!

Weet iemand misschien WAT ik kan doen?! Behalve Win2k verwijderen en Win98se installeren als kan.

Alvast thnx,
greetz,
OkkE

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
haal die sygate meuk er van af
en zet deling van internet aan op de netwerkkaart die op je lan zit
hij zet het ip adres automatisch op 192.168.0.1 de andere configureer je niet die krijgt automatisch een ip adres toegewezen

suc6

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Ahh!! BEDANKT!! :) Het werkt.
Ik was vergeten de instellingen bij de clients weg te halen. Dus die hadden nog een eigen ip.
Thnx a lot!
Greets,
OkkE

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

werkt het nou weer of niet?
enne
Sysgate idd van de puter aftrappen!
heb je niet meer nodig!
Grtz :)
:P

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Werkt nu weer jah! :)

Verwijderd

Mmmz, heb hier hetzelfde probleem, heb internet delen aan bij die netwerkkaart die het internet moet delen. Alleen werkt internet niet (alleen op de server zelf...). Het netwerk ziet hij wel. Ik had eerst ME erop, en toen werkte alles perfect, alleen na de upgrade naar Win2k deelt hij internet niet meer... Wat doe ik fout?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

En dit al gelezen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Op maandag 05 februari 2001 17:01 schreef Bamibal het volgende:
haal die sygate meuk er van af
en zet deling van internet aan op de netwerkkaart die op je lan zit
Moet dat niet zijn internet delen aanzetten op de kaart waar je internet verbinding op binnen komt? Internet delen op je interne LAN kaart heeft volgens mij weinig nut of werkt dat ook ?
Pagina: 1