Speedlinq, een overzicht van klachten
Rond de tijd van December viel mijn oog op de internet Provider Speedlinq. Naar wat gezocht te hebben bleek Speedlinq internet te kunnen leveren tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Hierdoor besloot ik ook over te stappen op deze internetprovider. Na wat telefoontjes met de helpdesk over wat ik wou en of hun dat konden leveren, leek Speedlinq mij de beste keus, en besloot dus begin December een aanvraag te doen voor Internet + Bellen bij Speedlinq. Nou alles ging zoals het moest en kreeg keurig mijn modem pakket binnen en een opleveringsbrief dat per 19 december mijn ADSL signaal opgeleverd werd. Ik zo nieuwsgierig als ik was besloot alles toch maar gelijk aan te sluiten om te kijken of het stom toevallig toch allemaal al werkt. Tot mijn verbazing werkte dit ook dus ik was vol lof over de snelle oplevering van mijn Internet. Na alles netjes op de 19e geïnstalleerd te hebben, heb ik Speedlinq bellen geactiveerd. Vanaf toen is de ellende begonnen. Mijn telefoon nummer werd overgezet van KPN naar Speedlinq en ik zou (volgens de helpdesk) een 4 tal uurtjes niet bereikbaar zijn. Nou na dus 4 uur gewacht te hebben was ik nog steeds niet bereikbaar en was er geen enkel telefoon signaal. Na 2 dagen gewacht te hebben vond ik het welletjes en besloot de helpdesk te bellen waar ik van het kastje naar de muur gestuurd werd en niemand mijn problemen kon oplossen. Dit heb ik zo helaas 2 maanden vol moeten houden voor ik weer telefoon had en op mijn telefoonnummer weer bereikbaar was. Ondertussen had ik al zeker voor 200 euro opgebeld naar de helpdesk aangezien deze 70 cent per minuut kost, wat natuurlijk een belachelijk tarief is. In die 2 maanden dat ik zonder telefoon zat, kon niemand mij helpen en niemand wist waar het aan lag. Het enigste wat ze mij konden vertellen was dat ze er mee bezig waren. Maar ook hier kon niemand mij de status van geven. Maar natuurlijk beleven ze mij tussendoor wel rekeningen sturen voor iets wat niet werkt. Nu ondertussen werkt alles redelijk maar als er storingen zijn kan niemand mij dat vertellen.
Toen begonnen de volgende problemen. Ik doe namelijk het systeembeheer voor een bedrijf in Veldhoven. Doordat mijn ervaring met Internet goed was bij Speedlinq besloten we ook daar over te stappen op Speedlinq. Nou hadden we dat maar nooit gedaan. We sloten een contract af voor 1 jaar in begin januari. Tot op de dag van vandaag (12 maart) hebben wij nog steeds geen internet op die locatie. Ook hier weet niemand waar het aanligt en laten ze mij de heleboel verbouwen omdat ik het volgens hun niet goed aangesloten zou hebben, wat onzin was. Maar goed je wordt wanhopig dus je gaat maar alles proberen wat ze bij de helpdesk zeggen. Echter niks werkte. Toen zou ik een cd krijgen met nieuwe software van het modem en die zou al mijn problemen oplossen. Nou deze software heeft mijn modem zover gesloopt dat die alvast de vuilnisbak in kon en ik een nieuw modem kon bestellen. Dit zou volgens de helpdesk 3 dagen duren, maar dit heeft uiteindelijk 1 maand geduurd. Na dit aangesloten te hebben kwamen we er achter dat het modem wat onze vrienden van Speedlinq gestuurd hebben een verkeerd modem was en we hier dus niets mee konden. Nou dan gaan we maar weer de helpdesk bellen. Dit heb ik 2,5 week aan 1 stuk geprobeerd 3x per dag (a 70 cent per minuut). Dit natuurlijk zonder resultaat. Na 3 minuten aan de telefoon te zitten word je verteld dat de wachttijd langer is als 15 minuten en dat je je telefoonnummer kan inspreken en dat je dan binnen 24uur terug gebeld word. Dit heb ik z’n 20x gedaan maar je raad het al, ik werd nooit terug gebeld. Uiteindelijk besloot ik te kiezen voor optie 4 in het telefoongesprek om mijn abonnement op te zeggen. Hier kreeg ik gelijk iemand te pakken en heb mijn probleem uitgelegd aan de telefoniste en die kon kijken of ik inderdaad 20x het bandje had ingesproken. Tot mijn verbazing kwam ze met het antwoord: “Meneer, u heeft geen 1x wat ingesproken want u staat niet op de lijst” BELACHELIJK! Toen besloot ik te kiezen voor de klanten service en legde het probleem uit dat ik de technische helpdesk al 2,5 week niet te pakken kon krijgen. Wat zegt de telefoniste, meneer, dan zult u het nog een paar weken moeten proberen het is gewoon erg druk bij ons, ik kan verder niks voor u doen. Op de vraag waarom e-mailtjes niet beantwoord werden, kreeg ik als antwoord: “Meneer met e-mail doen wij niks meer want hier was niet door heen te komen, u bent dus afhankelijk van de telefonische support. Toen brak mijn klomp en heb ik besloten het abonnement af te kopen bij Speedlinq en in zee te gaan met een andere provider. Dit werd gewoon te triest voor woorden.
Het probleem is natuurlijk als niemand je bij de helpdesk kan helpen of je gewoon niemand te pakken kan krijgen, wat moet je dan in vredesnaam nog doen om je internet verbinding aan de gang te krijgen? Niks volgens mij, je kan bij niemand anders, of andere organisatie terecht. Je zit gewoon vast aan hun.
Nu alles bij elkaar denk ik dat ik voor beide aansluitingen minimaal 350 euro telefoonkosten heb verbruikt en er nooit niets voor terug gekregen heb. Plus natuurlijk de kosten van 12 maanden internet omdat ik een abonnement afgesloten heb waar ik nog nooit 1 ADSL signaal op gehad heb.
Mijn mening is dan ook dat Speedlinq 1 grote oplichterij is. En ik ben zeker niet de enige op internet regent het namelijk klachten over dit bedrijf. Speedlinq is de goedkoopste maar ze proberen wel op andere manieren het geld uit je broekzaken te krijgen.
Mijn Advies: Ga nooit in zee met Speedlinq het zijn gewoon een stelletje oplichters. Veel betalen, zeggen dat ze de goedkoopste zijn, en hier niks maar dan ook niks voor terug leveren!