Badkamer speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 6.921 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:27
Ik ben bezig met een badkamer verbouwing, nu wil ik eigenlijk ook muziek in de badkamer hebben.

Na een hoop gezoek met google en op got kan ik niet echt vinden wat ik zoek.
Ik ben eigenlijk opzoek naar waterbestendige plafond speakers. Het liefst zijn ze vierkant en 8 a 10 cm breed/lang.

Dit gezien de spots die ik in het plafond heb ook vierkant zijn en 8 cm lang/breed.

Verder ben ik nog een beetje aan het twijfelen over wat de speakers moet aansturen. Is een simpel sony midi setje met cd en mp3 functie goed genoeg (met een +- 50 watt RMS output)?
Deze wil ik overigens in de kamer naast de badkamer zetten, ivm vochtbestendigheid.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Weet iemand waar ik soortgelijke speakers kan aanschaffen?
Bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
50 wwat rms is meeeeeeeer dan voldoende. met 3 watt rms zit je al ok.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42
Je kunt misschien ook wel van die speakers voor op het dek van boten kopen?
Kweet niet of dat eruit ziet enzo, maar die zijn iig waterbestendig ;)

Verwijderd

Er zijn speciale badkamerspeakers in omloop met speciale versterkers maar dat kost goud geld. Bij kennissen hangen een stel autospeakers in het (verlaagde) plafond en dat wordt aangestuurd vanuit de kamer ernaast met een autoradio/mp3 speler met omvormer 230-12v . Werkt klasse en geluid is best acceptabel. Speakers hangen ongeveer 3 meter bij de waterstraal weg, hangen nu 4 jaar en werken nog steeds.

Verwijderd

Denk dat de kartonnen conus of de foamranden van de speakers toch binnen een korte tijd aangetast gaan worden door de vochtige omstandigheden, zeker als je houdt van hete douches.

Ik denk dat het er niet zoveel om gaat dat ze spatwaterdicht zijn, maar meer dan je het vocht tegenhoud op een bepaalde manier.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 19:43
op WWW.CONRAD.NL hebben ze badkamer of boot speakers

success

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 18:39
Zelf ooit een besturing voor een stoomdouche ontwikkeld met ingebouwde radio.
Hierbij werden Sony speakers gebruikt, ik weet alleen dat ze wit waren +/-15 cm doorsneede en dat de conus van een wit kunstof gemaakt was.
Ik heb op het moment geen type nummer en ik weet ook niet of er ander uitvoeringen verkrijgbaar zijn.

edit: links hierboven gezien en ik denk dat je keuze genoeg hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wonderland op 12-03-2007 22:51 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02 19:03
Lees ook ff dit toppic door. Heb zelf ook van dit soort speakers in de serre hangen (serre met zwembad dan :)).

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zoiets misschien? http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=125.061
Heb ze zelf ook gebruikt in mijn oude huis doordat de muren van gips platen waren, beetje isolatie eruit gehaald speakers erin en knallen maar :) door de redelijk grote 'klank kast' klonk het nog redelijk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• pakkard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:17
Kef Serie Ci

Purpose-built for flush mounting into walls and ceilings, the Ci Series delivers KEF audio quality as unobtrusively as possible - and since all models are designed to withstand harsh environments such as bathrooms or even outside (under the eaves), there's virtually no limit to the design possibilities they open up.

And with KEF's simple and ingenious mounting system, you'll also find them amazingly easy and rapid to install.
;)

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet dat de media ook een drie tal verschillende badkamerspeakers heeft, deze waren niet eens al te duur

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Volgens mij kun je er prima autospeakers neer hangen, ze zijn ook lekker plat, kun je ze mooi aan het plafond hangen. Autospeakers zijn ook prima aan te sturen met een gewone versterker, hoeft niet perse een autoradio te zijn. Vermogen hoef je je niet mee bezig te houden, 1 watt is al genoeg om je onder de douche weg te jagen. Om de vochtaantasting van de speakers tegen te gaan, zo je opzoek kunnen gaan naar speakers met rubberen foamranden.

Ik weet ook niet hoe hifi je douche audio moet zijn, maar ik denk dat je geluid toch vernaggeld wordt door de tegelwanden en vloer, dus om nu gelijk NAD + Dali's aan te schaffen voor in de douche :P

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:27
Bedankt voor alle reacties.

Die Kef set zie ik eigenlijk wel zitten, de Ci50.

Wel vraag ik me af of er een beetje bass meegegeven wordt met deze speakers. mede omdat er ook een set van 4 bestaat met een subwoofer.

En kan ik deze gewoon aansturen met een midi setje denk je?

Alvast bedankt

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwacht in een badkamer niet al te veel.
Het galmt daar nogal, bassen zullen dan zeer eng worden zeg maar.

Life is not about specs, it is about joy!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22
Ik ga ongeveer hetzelfde doen als de TS, bedrading ligt er bij al ( naar boekenrek met sterero ), mijn badkamertje ( in studentenkamer ) is 2,50m*1,40m. Ik wil wel geen blikgerammel en dacht daarom aan deze speakers:

http://www.badkamerradio....x.php?product&nav=1/19/83

is dit zwaar overkill of kan ik door hun goed frequentiebereik nog iet ofwat bass krijgen ?
Enige waar ik momenteel over val is dat mijn versterker 6ohm is ( Panasonic stereo ), 8 ohm kan daar zonder problemen op maar 4 ohm is een ander verhaal denk ik... Hoe kan ik dat best oplossen of zijn er goede 8ohm badkamerspeakers met ook een bereik à la 50 hz - 20 khz
Pagina: 1