Toon posts:

Asus m2n-sli deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik een nieuwe computer ontvangen met daarin een asus m2n-sli deluxe mobo. Ik heb me computer geinstalleerd en dergelijken. Tot hier werkte alles prima. Ik was benieuwd naar alle opties in de bios en nam dus een kijkje in de bios. Om bij bepaalde sub-menus te komen moest ik een aantal dingetjes enablen of disablen. Dat heb ik dus fijn gedaan. Vergeleken met mijn oude mobo kon ik veel meer instellen. Maar goed tot hier was alles nog steeds goed. Ik besloot om terug te gaan naar windows en bij het afsluiten van mijn bios was ik iets te vlug met handelen en sloeg ik het hele zootje dus op ;( :X :| :/ :O
Stom stom stom stom. Bij het opstarten gebeurde er dus helemaal niks meer. Mijn computer ging aan en dat was het wel. Ook mijn monitor kreeg geen signaal.
Wat ik toen gedaan heb is mijn cmos leeg gooien, met behulp van de handleiding uit het boekje van het mobo. Tot overmaat van ramp heeft dit niks geholpen. Nu zit ik hier dus met een nieuwe computer die niks doet.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem of enig idee wat er aan de hand kan zijn? Morgen breng ik hem terug naar waar ik hem gekocht heb als het probleem nog niet opgelost is.

Voor de mensen die meer informatie nodig hebben: de processor is een amd 64x2 4200+, geheugen: 2gb ddr2 pc4300 en mobo dus de asus m2n-sli deluxe nforce 570.

Alle hulp is welkom en bij voorbaat vele dank.

Groet,

Robin

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Als je CMOS is gewist, zou het weer moeten zijn zoals bij de fabriekslevering. Weet je zeker dat je het goed hebt gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst de stekker eruit gehaald, toen batterij eruit. Jumper op pin 2-3 gezet. Dit eerst 10 seconden. Daarna jumper terug naar pin 1-2, batterij erin, stekker erin en aangezet. Niks geholpen. Heb ditzelfde proces herhaald alleen ditmaal heb ik de batterij er een aantal minuten eruit gelaten. Dit heeft ook niks geholpen.

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 13:16

michael21

Shrimp

ik heb bijna hetzelfde systeem als jou en wat ik meestal doe met de cmos clearen is de pc afsluiten jumper verplaatsen en dan de pc booten dan weeer afsluiten en de jumper op de gewone plaats terug zetten

Gewoon Michael

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

michael21 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:58:
ik heb bijna hetzelfde systeem als jou en wat ik meestal doe met de cmos clearen is de pc afsluiten jumper verplaatsen en dan de pc booten dan weeer afsluiten en de jumper op de gewone plaats terug zetten
Is denk ik niet echt goed om je pc te booten als je jumper nog niet heb terug gezet. Bij de meeste mobo die ik ken kan dit schadelijk zijn voor je mobo. kijk daar dus mee uit.

Als het goed is boot hij ook niet als je jumper op clear heb staan.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 24-03-2007 16:13 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: misschien handig om erbij te zetten wat je allemaal veranderd had?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
bios moet je iets langer resetten als 10secs.
Maar heb toevallig hetzelfde bord en zoals met vrijwel alle asussen die ik ken, stelt hij bij een vastloper ook weer vanzelf weer het default bios in. Dus ff wat vaker proberen.

je kan ook met de cd opstarten dan kan je een nieuwe bios flashen. Ligt denk ik wel aan de cpu die je hebt of dit wel een goed id is. Oude biossen herkennen de nieuwste cpu's namelijk niet en zou dus problemem kunnen geven denk aan bv de am2 6000+ etc. Hoe dan ook heb je het weer aan de praat sowieso van asus ff alles nieuwste downloaden en installeren (ook bios), vooral als je ook gaat overklokken.

Nukezone FTW

Verwijderd

Ik heb precies de zelfde configuratie als jij (behalve dan de ddr2 merke :P)

Het zou erg helpen als je zou zenden wat je (ongeveer) hebt veranderd...
Pagina: 1