Nieuwe WD is niet echt stil?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Vandaag schaf ik nieuwe WD 250GB PATA schijf aan bij de pc boer. Thuis aangekomen in nieuwe DigiNote externe hdcase merk ik dat ie nu al zoemt. Ik heb dus over lichte vibraties van de nieuwe schijf. Ik voel dat aan de behuizing. Dat is veel meer dan andere Maxtor 250 GB schijven (met liquid lagers) die bijna niet te voelen zijn en amper trillen. Deze schijven zitten nog wel direct op de bureaublad, en trillingen zijn zeer minimaal.

Wat kan je vertellen over haast niet trillende maxtors en trillende nieuwe WD? Zal ik maar omruilen of is dat normaal WD beeld? Ik hou niet echt van vibrerende schijven, ze veroorzaken makkelijk resonanties als je samen met andere hd's in zelfde kast vastmaakt en kunnen ze elkaar oploeien en dan merk je aan vertragingen in schijven omdat het zoveel trilt. Ook de kast trilt mee en uiteindelijk de bureaublad.

Dat geeft dus geen leuk gevoel. :|

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Je zegt zelf dat de trillingen minimaal zijn. Tja is naar mijn mening normaal, er zitten nu eenmaal draaiende onderdelen in een harddisk. En als je m wat luider hoort, weet je iig zeker dat ie bezig is ;)

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 17:03

Cybje

First Post!

Vandaag hoorde ik hier ook al iemand over op een IRC kanaal van een internetprovider ... ;)

Wat ruist er door het struikgewas

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ben1985 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 00:03:
Je zegt zelf dat de trillingen minimaal zijn. Tja is naar mijn mening normaal, er zitten nu eenmaal draaiende onderdelen in een harddisk. En als je m wat luider hoort, weet je iig zeker dat ie bezig is ;)
Helemaal mee eens, maar elke harde schijf trilt anders.
Als je nieuwe Maxtors voelt, trillen ze eerst beetje doordat het nog niet goed "doorgesmeerd" is of zo. Dan neemt de trilling wat af en voel je ze bijna niet meer. De bureaublad neemt niks meer op. Dat is dus nagenoeg trillingsvrij.

Alleen nieuwe WD is anders. De trillingen zijn duidelijk voelbaar, en zal zeker de bureaublad of kast laten trillen als het niet op rubbers zijn gezet. Dat is groot verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDummy op 13-03-2007 08:48 ]

Verwijderd

Het blad, maar goed.

Ik vind Maxtor-schijven nu niet bepaald trillingsvrij, het zijn m.i. de schijven met de grootste hoeveelheid eigentrilling die er zijn.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Check ook de temps van de WD schijf eens, die willen nog wel eens "raar" doen met de temperatuur sensor die erin zit. :) (Misschien een tweede reden om te ruilen). Welke schijf en hoe je wel of niet tegen het lawaai ervan kan is erg persoonlijk. Keuze is natuurlijk aan jou, en de winkelier of hij de schijf wel of niet terug neemt.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Hardeschijven zijn mechanische apparaten. Ik kan me voorstellen dat het ene exemplaar wat beter 'gelukt' is dan anderen - zelfde geldt voor processoren - alleen dat merk je aan stabiliteit en/of overclock-potentieel. Ik kan me voorstellen dat zou je de schijf omruilen voor een ander exemplaar van hetzelfde type die ander het probleem niet heeft.

Een andere mogelijkheid is dat het gewoon aan de serie ligt en dus geen foutief/minder gelukt exemplaar betreft.
Pagina: 1