[PHP/MySQL] Komma-getallen, met komma of punt in de database

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 400 regels met getallen in een database en moet hier wat dingen mee berekenen.

Omdat het 0,0023 getallen zijn zit ik voor de duidelijkheid vast aan een komma, maar dit is voor een PHP berekening niet mogelijk.

Een .punt is dus gewenst, echter heb ik het probleem dat ik de tabel uit Excel (ok, OpenOffice) naar een .csv zet en punten dan niet genwenst zijn, of de getallen worden een factor 1000 groter >:)

Zal ik de komma gewoon laten staan en str_replace() gebruiken om er een .punt van te maken en na de berekening weer met str_replace() om te zetten naar een komma ?

Ik kan natuurlijk ook een query over de database heen halen die alle komma's omzet naar punten. Ik weet alleen even niet welke query dat zou gaan doen, maar dat is punt 2.

Dan hoef ik maar 1x str_replace() te gebruiken wat wel zo netjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

die getallen moet je als decimal opslaan in je database, dan heb je ook geen problemen met punten en komma's.

Bovendien zou ik intern gewoon met de internationale schrijfwijze werken (dus een decimale punt) en evt. voor de user interface dit omzetten naar komma's.

Maar nogmaals: gebruik gewoon netjes een decimal-veld in je database en een dito variabele in php en je hebt nergens last van (hooguit moet je gebruikersinvoer converteren).

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Move naar Programming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wizzkizz schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:03:
die getallen moet je als decimal opslaan in je database, dan heb je ook geen problemen met punten en komma's.
Algemener: je moet alles met het best passende datatype opslaan. :) Of Decimal het goede datatype is is niet vast te stellen aan de hand van de startpost, misschien is float beter.

{signature}