[OS-X]Bestandsoverdracht bij MSN traag.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik ben echt mega tevreden over mijn mac! Ik heb hem nu een kleine maand en zo niet meer terugwillen. Natuurlijk kan ik nog niet alles vinden en niet alles verklaren maar dat komt nog wel.

Grootste probleem waar ik tegenaan loop is dat de bestandsoverdracht van MSN echt supertraag is.
Bij uploaden via FTP haal ik makkelijk 80 kb/s en downloaden van een vriend via msn gaat op mijn laptop (windows) makkelijk met 100kb/s.

MSN op mijn iMac haalt 2kb/s at best... 8)7

Iemand enig idee waar dat door komt, want de rest gaat dus wel allemaal supersnel

Verwijderd

Hey, ik heb al tijden hetzelfde probleem. Al de MSN clones werken niet veel beter :( Ik ben bang dat het gewoon "The Big M" is die msn niet sneller WIL laten lopen...

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Same here, Amsn, Adium, Messenger for Mac, allemaal het zelfde probleem. Het vreemde is dat ik er op een windows computer geen last van heb, dus gok dat er toch ergens een kink in de kabel ligt, als het gaat om mac gebruikers die gebruik willen maken van messenger bestanden verzenden. Het lijkt wel of het met opzet is ofzo...

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bij Messenger:mac heb ik daar geen last van, met andere clients wel. Misschien moet je eens Messenger:mac proberen en kijken of het probleem daar ook is.

• 911GT2
Llanorant schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:42:
Bij Messenger:mac heb ik daar geen last van, met andere clients wel. Misschien moet je eens Messenger:mac proberen en kijken of het probleem daar ook is.
Euh die heb ik dus...

Verwijderd

upload gewoon het bestandje op rapidshare ofzo, veel sneller

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

En degene aan de andere kant?

Ik leef hier al jaren mee. Het p2p gedeelte van bestandsuitwisseling is geloof ik nog niet gereverse-engineered, waardoor alle filetransfers via de servers van MSN moeten lopen en dat is traag. Gewoon een geschikter programma gebruiken voor bestandsuitwisseling of anders Skype oid :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
dawuss schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:48:
[...]
Het p2p gedeelte van bestandsuitwisseling is geloof ik nog niet gereverse-engineered, waardoor alle filetransfers via de servers van MSN moeten lopen en dat is traag.
Jep :)

.

• 911GT2
Hmmm das mooi balen dan :(

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 17:21
Njah ik denk dat het komt doordat er een nieuw MSN protocol is geintroduceerd bij WLM (8.1). Daardoor loopt het waarschijnlijk OF via de MSN servers, of via het oude protocol wat zoiezo langzamer is. Je zou kunnen proberen of het hetzelfde is met een Windows 7.5, 8.0 of 8.1 client van Messenger.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Alex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:33:
Njah ik denk dat het komt doordat er een nieuw MSN protocol is geintroduceerd bij WLM (8.1). Daardoor loopt het waarschijnlijk OF via de MSN servers, of via het oude protocol wat zoiezo langzamer is. Je zou kunnen proberen of het hetzelfde is met een Windows 7.5, 8.0 of 8.1 client van Messenger.
Zoals dawuss zei kun je geen directe verbinding maken met de genoemde clients, dit probleem bestaat altijd al; ook naar oudere versies van MSN. Miranda e.d. voor Windows hebben er trouwens ook gewoon last van.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je niet rap even een ftp'tje aanzetten, gaat veel sneller (trek je je lijn mee toe)

Wel even je port forwarden he ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• 911GT2
Snakiej schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:41:
Kan je niet rap even een ftp'tje aanzetten, gaat veel sneller (trek je je lijn mee toe)

Wel even je port forwarden he ;)
:?

Verwijderd

bij pc-naar-pc komt het probleem ook vaak voor, en soms werkt het super... 't is mij ook een raadsel

dus het is geen complot om de apples achter te houden... spare me the "anti-MS" flame shit wees blij dat ze msn hebben ontwikkeld voor mac

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:13:
dus het is geen complot om de apples achter te houden... spare me the "anti-MS" flame shit wees blij dat ze msn hebben ontwikkeld voor mac
Hoor je dat iemand hier zeggen?

Sowieso ken ik persoonlijk niemand die Messenger:Mac gebruikt. Adium is een veel fijner programma, in mijn ogen een stuk verder ontwikkeld dan het archaïsche Messenger:Mac. Jammer alleen dat we het zonder filetransfers moeten stellen, maar er is niemand die zegt dat je daarvoor niet een ander chatprotocol (Jabber/Google Talk bijvoorbeeld) mag gebruiken.

micheljansen.org

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:13:spare me the "anti-MS" flame shit wees blij dat ze msn hebben ontwikkeld voor mac
Blij zijn met een programma die 5 niveau's achterloopt op hun windows-variant? Neen, geef me dan maar Adium (die ook nog verre van perfect is, maar toch al pakken beter).

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Heeft er iemand al gekeken naar firewall instellingen in OS X?
(Bij windows word dit automagisch ingesteld voor je)
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/image/nstolper/RfcQE68hebI/AAAAAAAAAAk/sUYoY9N6DXk/msn.png
Standaard staan poorten 6891 - 6900 hiervoor. (Daarnaast misschien ook poort 1863 open zetten?)
En upnp aanzetten op de router is misschien ook een idee..

Sja, en als messenger je niet bevalt dan gebruik je toch gewoon iChat? (Ik ken alleen niemand die dat gebruikt maargoed... 8)7) Je kan overigens je msn via jabber in iChat gebruiken. Het is niet fraai maar het kan.. Bestanden uitwisselen en cammen kan je waarschijnlijk vergeten maar het kan dus wel..

Maargoed, ik zat ook met smacht te wachten op de nieuwe MSN versie van MS. Ze hadden het uitgesteld ivm. het compatible maken met Yahoo. Nu is er dus versie 6.0.2 maar cammen kan dus nog steeds niet.. :X Toch maar amsn met laatste SVN snapshot gebruiken dan maar })
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/image/nstolper/RfdEka8hecI/AAAAAAAAABM/EXnZdwyA7wQ/amsn.png

[ Voor 68% gewijzigd door nilski op 14-03-2007 01:42 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• 911GT2
Iedereen komt hier met alternatieven die helemaal geen bestandsoverdracht ondersteunen... wat moet ik kiezen een die langzaam gaat of een die helemaal niet gaat... Moeilijke keuze :P

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 14:19

JJK

Labrat

dawuss schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:09:
[...]

Hoor je dat iemand hier zeggen?

Sowieso ken ik persoonlijk niemand die Messenger:Mac gebruikt. Adium is een veel fijner programma, in mijn ogen een stuk verder ontwikkeld dan het archaïsche Messenger:Mac. Jammer alleen dat we het zonder filetransfers moeten stellen, maar er is niemand die zegt dat je daarvoor niet een ander chatprotocol (Jabber/Google Talk bijvoorbeeld) mag gebruiken.
Ik weet niet hoe het daar zit of ik lees het verkeerd maar ik kan via Adium gewoon bestanden verzenden hoor... :S

• nilski
JJK schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:32:
[...]

Ik weet niet hoe het daar zit of ik lees het verkeerd maar ik kan via Adium gewoon bestanden verzenden hoor... :S
En ik met amsn... 8)7

WAZUUUUUUUP!!!!!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

JJK schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:32:
[...]

Beetje ongelukkig verwoord. In de post daarvoor gaf ik al aan dat het wel werkt, maar op een brakke manier:
Het p2p gedeelte van bestandsuitwisseling is geloof ik nog niet gereverse-engineered, waardoor alle filetransfers via de servers van MSN moeten lopen en dat is traag

micheljansen.org

• nilski
dawuss schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:43:
[...]

Beetje ongelukkig verwoord. In de post daarvoor gaf ik al aan dat het wel werkt, maar op een brakke manier:

[...]
Het is denk ik eerder dat het een brak protocol is en jou firewall instellingen tevens niet kloppen..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 15:29
Why is MSN file transfer so slow?

MSN file transfers in the protocol supported by libgaim go through the Microsoft server. They are therefore very reliable but also quite slow. MSN7 and other MSN clients support a direct person-to-person transfer as is used in AIM, which is not yet supported by libgaim.

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Verklaart alles?

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
^ Yup. Ben benieuwd hoe vaak het nu nog herhaald gaat worden :')

• dawuss

dawuss

gadgeteer

nilski schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:56:
Het is denk ik eerder dat het een brak protocol is en jou firewall instellingen tevens niet kloppen..
Ik weet niet waar jij de helderziendheid vandaan haalt hoe mijn netwerk inelkaar zit, maar volgens mij hebben we hier net massaal geconcludeerd dat het MSN-protocol ruk is en dat de filetransfers langzaam zijn omdat ze via de servers van MSN moeten lopen. Dat is bij de topicstarter zo en bij mij niet anders.

(overigens is mijn Mac meestal zonder tussenkomst van een firewall (of NAT-router of whatever) rechtstreeks aangesloten op 100mbit internet en ook daar zijn MSN-filetransfers traag)

micheljansen.org

• nilski
dawuss schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:02:
[...]

Ik weet niet waar jij de helderziendheid vandaan haalt hoe mijn netwerk inelkaar zit, maar volgens mij hebben we hier net massaal geconcludeerd dat het MSN-protocol ruk is en dat de filetransfers langzaam zijn omdat ze via de servers van MSN moeten lopen. Dat is bij de topicstarter zo en bij mij niet anders.

(overigens is mijn Mac meestal zonder tussenkomst van een firewall (of NAT-router of whatever) rechtstreeks aangesloten op 100mbit internet en ook daar zijn MSN-filetransfers traag)
Ook ik zei dat het protocol brak is.. en gooi die andere opmerking maar op "assumption is the mother of all fuckups". ;) Word altijd een beetje sjaggie van dat geflame tegen MS. :O
100 mbit internet zonder firewall? ook niet de ingebouwde in OSX?
En wat als degene die jou wat stuurt een upload van 256k heeft en tegelijkertijd zit te seeden..?

WAZUUUUUUUP!!!!!

Pagina: 1