Toon posts:

toegang geweigerd externe harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Dell laptop is een paar weken geleden bezweken. Volgens Dell was mijn harddisk op. Ik heb een nieuwe van ze gekregen. Ik kon hem niet meer opstarten en kreeg onder andere de volgende foutmeldingen:
1000-0141
1000-0142
0F00:1328
0F00:1362
beschadigd of kan niet worden gevonden
windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe

Een vriend vertelde dat ik mijn data zou kunnen reden door mijn oude harddisk aan te sluten met een IDE connecter. Dit heb ik gedaan maar ik krijg de melding toegang geweigerd als ik naar documents en settings/Michelle1/mijn documents. Ik kom wel in alle andere folders maar niet in de folders onder Michelle1 en daar staat nou juist de data (voornamelijk fotos) die ik wil redden. Ik heb in veilige modus met als administrator aangemeld en zo geprobeerd total ownership te krijgen maar krijg de melding toegang geweigerd voor Michelle1. Verder krijg ik soms een ballon in beeld met de melding uitgestelde schrijfbwerkingen zijn mislukt E:\$mft???
Ik heb veel van de soortgelijke al gestelde vragen gelezen maar kom daar niet verder mee. Ik heb windows xp home.
Ik ben geen wizkid dus graag zoveel mogelijk jip en janneke taal _/-\o_

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:49
Ik move 'm van PMG naar OM, daar weten ze wat meer over HDD's en aanverwante zeken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Heb ik ook een keer gehad.
Je moet bij tools -->folder options, tabblad "view", de onderste optie "use simple file sharing (Recommended)" uitzetten.
Dan kun je bij de eigenschappen van de map een extra tabblad zien. Die heet "security" of "beveiliging" in NL. Daar kun je de gebruikers zien die toegang hebben, en eventueel gebruikers toevoegen.
Hoogstwaarschijnlijk sta je er zelf wel tussen, maar heb je geen rechten. Gewoon simpel de rechten toekennen en OK drukken.

Dit zou voldoende moeten zijn.

Edit:

Heb geen NL versie zelf, ik hoop dat je de uitleg begrijpt. "tools" is waarschijnlijk "extra".

[ Voor 9% gewijzigd door Ben1985 op 12-03-2007 23:58 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de tussentijd zelf aan het rotzooien geweest en heb iets gedaan waardoor ik in eigenschappen van de E drive hele andere tabjes heb. Het tabje delen ben ik kwijt ieeeeeehhh

Ik heb in het onderste deel Delen en beveiligen het netwerk de 2 vinkjes aangevinkt.
Ik zie nu als ik op eigenschappen klik de tabjes algemeen, automatisch afspelen, extra en hardware.
Hoe maak ik dit ongedaan.

Verder als ik naar extra ga en dan geavandeerde instelling staat er nergen eenvoudig delen van bestanden gebruiken en kan ik dit dus ook niet uitvinken. Dit had ik ook op de site van MS gezien maar begrijp niet waarom ik dit niet zie bij mij.

ik heb duidelijk hulp nodig :?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
If you are running Windows XP Home Edition, in order to have access to the Security tab, you must first start in Safe Mode and log on with an account that has Administrative rights.

Dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook geprobeerd en daar zie ik hetzelfde. Geen secruity tab dus maar de andere tabs. Ik heb gisteren in safe mode de actie gedaan om total ownership te krijgen, het vinkje aangezet bij subcontainer en objects..... maar bleef de melding toeggang geweigerd houden. Ik kan dus daar ook niet meer bijkomen. Blijkbaar heb ik iets gedaan waardoor ik het tabje delen en beveiliging niet meer zie....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren ook de netwerkwizard uitgevoerd om uit te proberen of ik zo toegang tot de externe disk zou kunnen krijgen. Zou dat een reden kunnen zijn waarom de tabjes in eigenschappen zijn aangepast. Kan ik dit ongedaan maken?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 21:07
als je nou niet heel moeilijk wild doen, zou ik gewoon een knoppix cdtje downloaden en die starten. dan heb je namelijk helemaal geen last van de windowsrechten. het enige waar je op moet letten is dat je je data moet kopieren naar een fat32 schijf (of natuurlijk op cd/dvd branden, er zit een brandprogramma (k3b) in knoppix)

http://www.knoppix.org

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een fat32 schijf???? .

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Fat32 is een bestandsformaat waarin een harde schijf geformatteerd kan zijn. Windows XP ondersteund zowel Fat32 als NTFS. Oftewel voor die linux boot moet je een harde schijf gebruiken die geformatteerd is in het bestandsformaat Fat32. Dit omdat Knoppix wel kan lezen vanaf NTFS, maar niet kan schrijven. Op Fat32 kan Knoppix zowel lezen als schrijven.

Edit:
Fat staat trouwens voor File Allocation Table. FAT32 is dan File Allocation Table 32 Bit

[ Voor 13% gewijzigd door Ben1985 op 13-03-2007 16:11 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• PjotrP
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 10:56
CACLS al geprobeerd? (Change Access Control List)

vanuit DOS-prompt, ga naar je directory en type:
cacls /e /t /g <username>:F <dir>

Vervang <user> door username die rechten moet krijgen en <dir> door de kiezen directory (/e zorgt ervoor dat bestaande rechten voor andere users niet verdwijnen en /t zorgt ervoor dat het recursief gebeurt).
Bij mij werkte dit iig vanuit de recovery console van de XP installatie-CD.

Zie bijv. http://www.networkclue.com/os/Windows/commands/cacls.aspx

Zonnepaneel installateur

Verwijderd

Topicstarter
ehhh dos promt, gaat effe boven mijn kennis.....
ik ben niet onhandig met de computer maar ik heb zo mijn grenzen.

Ben er inimddels achter dat doordat ik die netwerkwizard heb gebruikt ik een domein heb aangemaakt waardoor ik geen toegang meer heb tot de tab delen en beveiligen.

Weet imand hoe ik de door mijn aangemaakte netwerk weer ongedaan kan maken....

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Tenzij je een ServerOS draait kun je geen domein aanmaken. Waarschijnlijk heb je door die wizard te doorlopen je computer toegevoegd aan een domein (wat zeer waarschijnlijk niet bestaat).

Om uit het domein te komen en in een werkgroep te komen:
Klik met rechts op Deze Computer
Kies daar tabblad Computernaam
Kies daar dan Wijzigen computernaam, daar kun je de computer lid maken van een werkgroep ipv domein.

Dit zou voldoende moeten zijn. Vergeet niet om vervolgens alsnog de optie Simpele bestandsdeling uit te zetten, zodat je vervolgens jezelf de juiste rechten kunt toekennen met betrekking tot die map waar je niet in kon komen.

• PjotrP
DOS prompt:
Start -> Uitvoeren
type: cmd

Dan krijg je een zwart scherm waarin je kunt typen. Er komt iets te staan als:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Michelle1>

Type nu: cd ..
en dan: CACLS /e /t /g michelle1:F *
of als je als admin toegang wilt krijgen: CACLS /e /t /g administrator:F *

Zonnepaneel installateur

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide opties geprobeert. Er was inderdaad een werkgroep aangemaakt. Deze heb ik een andere naam gegeven, Maar nog steeds zie ik bij extra > mapopties > geavandeerd de optie eenvoudig delen van bestanden niet in het rijtje staan ?

ik heb ook de DOS promt geprobeert maar dan nog krijg ik de melding toegang geweigerd. Ik heb het zowel met administrator als eigenaar (=gebruiksnaam op nw Harddisk).

Ik krijg ook met enige regelmaat de melding:
kan niet alle gegevens voor bestand E:$Mft opslaan. Gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan veroorzaakt zijn door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer bestand ergans anders op te slaan.

Ik begin intussen te denken dat ik moet accepteren dat ik mijn foto's niet kan redden.....

• PjotrP
de DOS-prompt truc werkt het beste vanuit de recovery-console van XP (dan heb je namelijk alle rechten).

Start de computer op met de Windows XP installatie-CD en kies 'recovery console'. Je moet inloggen als admin en dan krijg je weer zo'n zwart scherm.
Ga naar de correcte directory:
cd \
cd "Document and Settings"
(tip: type cd d
en druk daarna op de TAB-toets, net zolang tot er "Document and Settings" komt te staan)

En dan hetzelfde CACLS commando als hierboven beschreven.

Zonnepaneel installateur

• PjotrP
en je HD checken kun je met een handige tool als http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm

Kijk bij SMART-info om te zien of je HD kapot is.

Of pak het goed aan en gebruik http://www.ubcd4win.com/index.htm om een opstart-disc te maken. 160MB download, op CDtje branden en booten. Boordevol slimme tools om je bestanden te kunnen kopieren.

Zonnepaneel installateur

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie bij deze nog bedanken voor alle hulp. d:)b Uiteindelijk heb ik mijn HDD aangesloten op mijn PC op het werk waar ik wel XP professional heb. Alles ging toen een stuk makkelijk. Heb nog wel problemen met een aantal foto's. Ik zie ze wel als thumbnail maar als ik ze wil openen worden ze niet herkend.... Ik denk dat ik hier een nieuwe topic voor moet openen.
Nogmaals bedankt!
Pagina: 1