Bonjour. Als ik langere tijd een spel speel, en dus mijn pc flink inspan, dan wil het nog al eens voorkomen dat mijn pc begint te schokken (CSS van 80-100 FPS een drop naar 9 FPS. Een veldslag bij MTWII die ineens onspeelbaar wordt...). Dit geeft mij het idee dat mijn videokaart te warm wordt.
Specs:
Amd Athlon 3700+
XFX 7600 GT PCIe
Coolermaster eXtreme power 380W (120mm fan versie)
1GB ram.
2 casefans:
- achterkant boven in de kast blaast hij de lucht naar buiten.
- achterkont onder in de kast blaast hij de lucht naar binnen.
Nu weten die 2 casefans de temperatuur lekker laag te houden in de kast. Speedfan geeft op dit moment (vlak na zo'n schokscène):
system: 45
CPU: 39
AUX: 45
HD0: 32
Core: 44
Eerst dacht ik dat het door gebrek aan voedingskracht zou kunnen komen, maar hier werd ik vriendelijk van dat idee af geholpen. Er werd daar ook de nadruk gelegd op het idee dat de videokaart te warm zou worden.
Zelf lijkt het mij dat deze videokaart met eigen koeler zichzelf toch koel zou moeten kunnen houden tijdens zware inspaning? Iemand wijze raad? Alvast bedankt!
edit:
specs
En nog een opmerking: het probleem doet zich niet regelmatig voor. Soms ben ik een middag aan het gamen en komt het maar 1 keer voor dat hij een minuutje hevig schokt. Soms start ik het spel op en begint het na 5 minuten al te schokken.
Edit2: De tijd, klok rechtsonderin de taakbalk, loopt steeds achter. Komt misschien ook door dat schokken?
Specs:
Amd Athlon 3700+
XFX 7600 GT PCIe
Coolermaster eXtreme power 380W (120mm fan versie)
1GB ram.
2 casefans:
- achterkant boven in de kast blaast hij de lucht naar buiten.
- achterkont onder in de kast blaast hij de lucht naar binnen.
Nu weten die 2 casefans de temperatuur lekker laag te houden in de kast. Speedfan geeft op dit moment (vlak na zo'n schokscène):
system: 45
CPU: 39
AUX: 45
HD0: 32
Core: 44
Eerst dacht ik dat het door gebrek aan voedingskracht zou kunnen komen, maar hier werd ik vriendelijk van dat idee af geholpen. Er werd daar ook de nadruk gelegd op het idee dat de videokaart te warm zou worden.
Zelf lijkt het mij dat deze videokaart met eigen koeler zichzelf toch koel zou moeten kunnen houden tijdens zware inspaning? Iemand wijze raad? Alvast bedankt!
edit:
specs
En nog een opmerking: het probleem doet zich niet regelmatig voor. Soms ben ik een middag aan het gamen en komt het maar 1 keer voor dat hij een minuutje hevig schokt. Soms start ik het spel op en begint het na 5 minuten al te schokken.
Edit2: De tijd, klok rechtsonderin de taakbalk, loopt steeds achter. Komt misschien ook door dat schokken?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 20:03 ]