[PHP] Samenvatting maken van newsitem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Hoi,

tot nu toe heb ik om samenvattingen te maken op een site altijd hele simpele manieren gebruikt. Namelijk of gewoon woorden tellen, of strip_tags erover heen en dat soort dingen.
Nu ik TinyMCE gebruik om mijn content te managen voldoet dit niet meer omdat er nu ook lijsten, afbeeldingen etc in zitten.

Hoe lossen jullie dit soort problemen op, want ik zou het zelf zo nog niet weten. Misschien controleren of er binnen het aantal woorden alle tags wel afgesloten worden, en zo niet, dit voor de gebruiker zelf doen.
Of is het handiger om gewoon 2 content items te maken, 1 voor de voorpagina en 1 voor de echte pagina?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Vaak wordt idd gebruikgemaakt van een korte omschrijving en lange omschrijving of inleiding en tekst, of hoe je het wilt noemen. De korte omschrijving toon je (al dan niet ingekort tot een max. lengte) in een lijst/nieuwsoverzicht en op de detailpagina van een nieuwsitem toon je korte en lange omschrijving.

Programmatisch samenvattingen maken stelt eisen aan de content. Je zou bijv. de eerste x woorden, of de tekst tussen de eerste <p/> tags kunnen pakken voor optimaal resultaat, zolang de ingevoerde tekst daarop toegespitst is.

[ Voor 20% gewijzigd door Not Pingu op 12-03-2007 20:16 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe jij een tekst samenvat, maar een samenvatting bestaat toch niet uit een getal (aantal woorden)? Wat is precies je bedoeling?

Er zijn systemen die twee tekstvakken hanteren, een voor de samengevatte tekst en een voor het nieuwsitem zelf. Je kunt echter ook bijvoorbeeld gebruik maken van een inleidende (samenvattende) paragraaf in het nieuwsitem en deze op je voorpagina gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je zou misschien ook voor bv op een blog een speciale tag kunnen maken.
Alles voor de tag is dan voor op de voorpagina en het geheel is voor onder het "read more" knopje.