Partities aanmaken in Ubuntu 6.06 Server

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Mijn topictitel zegt het eigenlijk al, Ik heb een nieuwe sata HDD in mijn Ubuntu 6.06 server ingebouwd en moet deze opnieuw partitioneren naar ext3. Nou is mijn kennis van Linux nog zeer basic dus ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Op internet kom ik wel regelmatig gparted tegen, maar dat is toch alleen voor de dekstop versie omdat deze tool over een GUI beschikt? Welke tool moet ik gebruiken of downloaden/installeren en welke commando's moet ik invoeren?

Het is een 200GB Maxtor Sata HDD die maar 1 ext3 partitie moet hebben. Er komen namelijk alleen maar MP3's op te staan :)

Alvast bedankt!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
typisch een echte search vraag maar om je te helpen
fdisk moet het wel mee lukken

And this !! Is to go even further beyond!!!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
lamko schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:07:
typisch een echte search vraag maar om je te helpen
fdisk moet het wel mee lukken
fdisk is toch alleen een dos applicatie? Ik ga even googelen :)
En ik loop al eventjes te zoeken, maar kom steeds gparted tegen...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fdisk is niet "alleen een dos-applicatie", en dit is letterlijk op duizenden sites te vinden.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als Gparted een GUI heeft voor een partitiemanager, probeer eens te zoeken op 'parted' of fdisk
Ik ben met lamko eens dat je dit met een eenvoudige zoek opdracht had kunnen vinden !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Dit topic is gesloten.