Toon posts:

VMware ESX 3.0.1 + Server ( welke server ? )

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Momenteel ben ik een nieuwe server aan het samenstellen + software. de bedoeling is dat de server een soort van test omgeving gaat creëren voor VMware ESX 3.0.1.

Nu heb ik begrepen van VMware zelf dat hun software alleen werkt op specifiek geselecteerde A merk servers, nu leek mij dit vrij sterk echter werd mij dit toch duidelijk verteld indien er problemen ontstaan op een server dat niet in het lijstje van VMware stond zij hier geen support op geven.

( De DL140G3 staat niet in het lijstje van VMware. )

Nu wilde ik eigenlijk een HP DL140G3 (417753-421) aanschaffen met SAS raid, 2GB geheugen en 2x 36GB SAS 15k. Dit moet voldoende lijkt mij.

Nu vroeg ik me af of er toevallig iemand aanwezig is die precies dezelfde opstelling als ik gebruikt of wellicht iemand die weet dat dit 100% werkt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vragen!

Alvast bedankt.

Marchel Prins.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
werken zal het waarschijnlijk wel alleen moet je niet vergeten dat ESX 3.0.1 niet alle hardware zomaar ondersteund. die speciale SAS controller zal waarschijnlijk niet ondersteund worden

vandaar dat Vmware zegt dat het alleen op specifiek hardware draait.

overigens ESX draait niet onder windows hoor ;) esx draait op bare metal hardware.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:50:
werken zal het waarschijnlijk wel alleen moet je niet vergeten dat ESX 3.0.1 niet alle hardware zomaar ondersteund. die speciale SAS controller zal waarschijnlijk niet ondersteund worden

vandaar dat Vmware zegt dat het alleen op specifiek hardware draait.

overigens ESX draait niet onder windows hoor ;) esx draait op bare metal hardware.
Waar ESX precies op draait weet ik ook niet ( Kei hard ijzer dus :P )

Heb verder ook geen ervaring hierin echter moest ik het e.e.a uitzoeken, bedankt voor je tip!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:55:
[...]

Waar ESX precies op draait weet ik ook niet ( Kei hard ijzer dus :P )

Heb verder ook geen ervaring hierin echter moest ik het e.e.a uitzoeken, bedankt voor je tip!
nou ESX werkt gewoon op direct op de hardware zonder dat je windows gebruikt :P (esx is een eigen OS als het ware)

dat is ook de reden dat je niet zomaar even wat hardware kan bestellen waar je het op gaat draaien. (immers ESX ondersteund niet alle hardware)

er is ook geen enkele VMware partner (via wie je de software moet kopen) die je dit gaat leveren/supporten op die die dl150g3

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat Powershell zegt, de volledige lijst ondersteunde hardware staat hier tussen: http://www.vmware.com/support/pubs/vi_pubs.html

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jpistoor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
Het is al eens gezegd, maar ESX 3.0.1 heeft idd geen onderliggend OS nodig (wat Vmware Server en Workstation wel hebben); ESX draait op een iets aangepaste (uitgeklede, getunede of hoe je het wilt noemen) versie van RedHat. En idd niet alle hw wordt ondersteunt; je kan gewoon proberen of het met jou hw werkt maar verwacht geen support cq ondersteuning van vmware bij problemen als jou hw niet op de hcl staat.

• Zwelgje
jpistoor schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:16:
Het is al eens gezegd, maar ESX 3.0.1 heeft idd geen onderliggend OS nodig (wat Vmware Server en Workstation wel hebben); ESX draait op een iets aangepaste (uitgeklede, getunede of hoe je het wilt noemen) versie van RedHat. En idd niet alle hw wordt ondersteunt; je kan gewoon proberen of het met jou hw werkt maar verwacht geen support cq ondersteuning van vmware bij problemen als jou hw niet op de hcl staat.
dan ken je je esx 3.0.1 niet goed genoeg, het draait helemaal niet op een redhat achtige kernel, sterker nog het draait niet eens op een linux kernel. het gebruikt wel een linux kernel om te booten maar vervolgens laad het zijn eigen kernel (vmkernel iemand?) vervolgens wordt de linux kernel niet meer gebruikt (ja voor wat prof filesystem zaakjes)

ik citeer even "In traditional systems, a given operating system runs a single kernel. The VMware FAQ mentions that ESX has both a Linux 2.4 kernel and vmkernel — hence confusion over whether ESX has a Linux base. An ESX system starts a Linux kernel first, but it loads vmkernel (also described by VMware as a kernel), which, according to VMware, does not derive from Linux."

het stamt dus niet eens af van een linux kernel :) maw: niet alles wat een commandprompt interface heeft en een klein beetje op linux lijkt is vervolgens ook linux ;)

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
Het is ook mogelijk om ESX 3 op VMware workstation 6 te draaien. Dit gebruik ik thuis voor test doeleinden.

Dit heb ik daarvoor op 1 pc in VMware ws 6 geinstalleerd.

2x ESX 3 met Vmotion enabled enz.
1x Win2k3 als VC server en StarWind iSCSI Target for Microsoft Windows

Werkt perfect. Niet heel snel maar zeker acceptabel op mijn:

Intel Core 2 Duo 6600
2x 250Gb 7200 rpm Sata in Raid 0
3GB geheugen

Mijn budget test opstelling op de zaak betaat uit:
4 pc's:
2x ESX 3 op een Duo Core met 4GB geheugen met een IDE disk (Dell inspiron 9150)
1x Centos 5 met 4x 250Gb 7200 rpm Sata in Raid 0 (Dell inspiron 9200) als Iscsi target
1x Win2k3 P4 als VC server

[ Voor 36% gewijzigd door TAMW op 24-06-2007 18:56 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

Cis

Afhankelijk van hoeveel performance je wenst, kun je het ook op een kleine machine draaien :)
Op de website van xtravirt is een paar weken geleden een PDF gepost met een handleiding hoe je een dergelijke installatie van ESX op VMWARE WS6 uitvoert --> http://www.xtravirt.com/i...id=75&func=fileinfo&id=11

[ Voor 3% gewijzigd door Cis op 24-06-2007 21:10 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• TAMW
Het is alleen jammer dat ze in dat document vergeten te vermelden dat je processor wel Intel VT of in geval van een AMD V (Pacifica) moet ondersteunen anders is het onwerkbaar.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TAMW schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:32:
Het is alleen jammer dat ze in dat document vergeten te vermelden dat je processor wel Intel VT of in geval van een AMD V (Pacifica) moet ondersteunen anders is het onwerkbaar.
Staat bovenaan erg duidelijk hoor, lezen is een kunst ;)
Note: Intel CPU(s) on the hardware running Workstation 6 must have the VT technology or the performance of ESX will be very poor. It is believed that the same applies with AMD chips with AMD-V compatible CPU's being recommended, although it is currently untested by us on this platform.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TAMW
Lezen is idd een kunst. IN het pdf document staat dat niet!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:12

rammes

koekebakker 1e klas

vertel eens wat je gaat testen.. 2gig voor een vmware server is wel erg krap

Ik zou het doen!

Pagina: 1