Toon posts:

Soundmax vervangen, maar waarvoor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben het helemaal zat. Sinds ik XP opnieuw heb geinstalleerd doet het onboad-sound het niet meer. Alle mogelijke drivers geprobeerd van de Asus-site maar er gebeurt of niks, of de pc crasht tijdens de installatie. Ik denk dat ik maar een los geluidskaartje ga kopen. Als ik dat nou toch doe, zou het mooi meegenomen zijn als de geluidskwaliteit wat verbetert. Maar ik gebruik wel Airtunes. Heeft het dan nog zin om op de kwaliteit te letten of is Airtunes toch de bottleneck? Waar moet ik op letten als ik een kaart zoek? Bedankt!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55

Cheezus

Luiaard

Nadeel van onboard geluid is dat het vaak ruist. Bij een (degelijke) losse geluidskaart heb je hier geen/amper last van.

Als je geen bijzondere eisen aan het geluid stelt zou ik gewoon een goedkope kaart van een goed merk zoals creative/terratec kopen, voor <25 euro heb je een Audigy die waarschijnlijk goed genoeg is.

Koop iig geen sweex/trust 256.1 geluidskaartjes, die zijn nog beroerder dan onboard :P

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Sweex gebruikt vaak recentelijk uitgebrachte Chips van Realtek, en laat dat nou net hetzelfde zijn als 9 vd 10 onboard chipsets zijn, dus t zal niet slechter zijn denk ik zo :P

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW