Toon posts:

Heel uitgebreide "router distro" gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tijd geleden toevallig op Smoothwall gebotst, en ik vind van die webinterface dingetjes altijd wel leuk :)
Aangezien we nog geen printserver hebben zou dat iig al handig zijn, een fileserver soms ook wel en dan nog een php server.
En dan nog wat overige dingetjes

Wat ik er dus allemaal mee wil kunnen:
Uitgebreide ADSl router
Firewall
Printserver
Fileserver
Webserver met PHP en Mysql
Emule client
Torrent client

Is er een distro met een webinterface die de volgende dingen allemaal ondersteund?
Of met hacks ervoor?

Ik wou het eerst met smoothwall doen maar die heeft geen printserver, emule, azureus(is een beetje wazig :s ) of hacks ervoor

Clarconnect->Geen router, firewall functies?

Freenas->Heeft zowat alleen maar fileserver functies.

Kent er iemand mischien nog andere eventuele distro's hiervoor?
Aangezien ik niet veel kennis van linux/programmeren heb kan ik zelf niets in elkaar steken.
Staat dit wel in het juiste deel v.h. forum?

Verwijderd

wrt54gl met mod zodat je ook sdcards er in kan doen

http://www.tekunixcorp.com/
als ik dat eerder geweten had had ik die ook gekocht
ik heb nu de gene zonder sdcard, ok je kan em zelf insolderen maar das niet mijn ding

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat het op een oude pc komt en geen extra dingen voor worden aangeschaft :)

De specs:
AMD 800Mhz
128MB ram, kan eventueel meer worden.
HD 3GB, als het nodig is steek ik er een 20GB in

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 17:21

sjaak

un giorno credi

Clarkconnect ondersteunt juist wel router en firewall optie's die webbased in te stellen zijn. :)
Our software offers a feature-rich server solution:

* Internet Gateway
* Firewall
* VPN
* Bandwidth and P2P Manager
* Multiwan
* Intrusion Prevention
* Web and FTP Servers
* Antispam/Antivirus
* Content Filtering
* File and Print Services
* Data backup
* Groupware
Bron: Clarkconnect.

Verwijderd

Topicstarter
sjaak schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:51:
Clarkconnect ondersteunt juist wel router en firewall optie's die webbased in te stellen zijn. :)

[...]

Bron: Clarkconnect.
Dus daar kan je dan gewoon een USB modem aan hangen, en verbinding maken en dan verder naar de switch?

En portforwarding, zit dat ook allemaal in CC?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je zou eens naar Webmin kunnen kijken. Dit is een webinterface om je systeem te beheren met ondersteuning voor veel (unix) distributies. Al is het voor jou doeleinden misschien wel een beetje overkill...

If I can't fix it, it ain't broken.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

IPCop is misschien ook iets voor je ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:41
IPcop een hele mooie.. Heb het op een P3 733MHz met dezelfde functies als wat jij wilt laten draaien voor een paar jaar. Wel als het kan volproppen met RAM. Dit merk je duidelijk. Vooral als je MYsql veel wilt gebruiken. En ik had een 10GB HDD erin maar dat was ruim voldoende (RAM was 768MB (3x 256MB). Swap gebruikte hij nooit...

VPN was ook erg handig. Binnenkort misschien weer een opzetten is erg gemakkelijk.

Edit: Clarkconnect is ook een mooie touwens. Mijn mening is wle dat die meer RAM gebruikt (standaard is hun aanbeveling ook 512MB)

[ Voor 13% gewijzigd door Cave_Boy op 12-03-2007 19:14 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor wat betreft torrentclients op linux met een webinterface: kijk eens naar Torrentflux :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:16:
Voor wat betreft torrentclients op linux met een webinterface: kijk eens naar Torrentflux :P
bestaat er een mannier om het zo te maken dat wanneer je naar de server surft, dat je dan eerst een pagina krijgt om te kiezen tussen torrentflux en de andere php pagina's?

Want ik heb met emule ooit de ingebouwde webinterface gebruikt maar dan kon ik nietmeer op men andere pagina's.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:48:
[...]

bestaat er een mannier om het zo te maken dat wanneer je naar de server surft, dat je dan eerst een pagina krijgt om te kiezen tussen torrentflux en de andere php pagina's?

Want ik heb met emule ooit de ingebouwde webinterface gebruikt maar dan kon ik nietmeer op men andere pagina's.
Dan zul je zelf een index in elkaar moeten html'en...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:48:
[...]

Torrentflux werkt met een PHP webinterface, die gewoon net als je andere pagina's geserveerd wordt door apache. Standaard op <serveradres>/torrentflux, dus ja, dan kan je de rest nog gewoon aan.
Emule had waarschijnlijk zijn eigen ingebouwde webserver die op de standaard poort 80 luisterde waardoor apache daar niet meer werkte en dan kan je inderdaad niet meer bij je webpagina's.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 12-03-2007 19:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu TorrentFlux op CC geinstalleerd.
Maar hij blijft altijd staan op "Connecting to Peers" :(

Alle settings staan op groen, (overal waar een bolletje staat toch ;) )

Port Range
Set the default values for the for port range (Min - Max):

staat op 49160-49300 (gewoon standaard dus).

En ik heb in mijn router 49160TCP, 49161TCP, 49300TCP geforwarded, ik hoef ze niet allemaal te doen leid ik af uit de beschrijving?

Ik heb de CC bak ook al gereboot.
Ik kan trouwens ook niet het theme + language aanpassen.

Heeft er iemand een idee van hoe dat komt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 19:11 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 11:59
Uhm, je moet de portrange openzetten, niet alleen die 3 poorten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht een paar in die range, aangezien er min-max staat.
Ik heb een speedtouch 530 router, weet iemand mischien hoe ik in 1x een hele poortrange kan openen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Port Range ingesteld op 49160-49170 nu en die poorten allemaal opengezet, maar het werkt nog altijd niet?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:07:
Ik heb dus Port Range ingesteld op 49160-49170 nu en die poorten allemaal opengezet, maar het werkt nog altijd niet?
Portforwards hebben sowieso alleen invloed in de mate waarin je fatsoenlijk kan uploaden. Een torrent werkt sowieso, ook al ben je niet goed bereikbaar vanaf buiten. Alleen werkt ie dan mogelijk minder goed (als in, lagere snelheden).

Dus aan die portforwards ligt het niet. Ik denk eerder dat het een torrent is waar een passkey ofzo voor nodig is die niet meer klopt ofzo (torrent van private trackersite) of dat de torrent/tracker gewoon dood/brak is.

Heb je dit met meerdere torrents geprobeerd en ook met torrents die op een andere pc wel goed werken bijvoorbeeld? Bijvoorbeeld ook legale torrents van linux distro's ofzo? Die zijn meestal minder brak en goed geseed en getracked.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er een met 2600 seeders en 5191 leechers van the piratebay.
In µTorrent 1.6.1 begint hij direct aan +- 10kb/s maar in TorrentFlux: Connecting To Peers.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:39:
Heb er een met 2600 seeders en 5191 leechers van the piratebay.
In µTorrent 1.6.1 begint hij direct aan +- 10kb/s maar in TorrentFlux: Connecting To Peers.
Het zou kunnen dat die tracker bittornado heeft geblocked? Zoals ik al zei, probeer eens wat meer dan alleen één torrent, want op deze manier kan het echt aan alles liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ook al andere geprobeert hoor ;)

Ik zal er ook eens van andere sites proberen :)
Ik heb de ingebouwde search is geprobeerd en dan staat er altijd: Error connecting to isohunt.com/thepiratebay.org/...

Heb er nu ook eentje van torrentspy geprobeert maar het werkt nog niet, voor zover ik weet ligt het niet aan een firewall. Heb al geprobeerd alle firewalls af te zetten maar werkt ook niet ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 19:14 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Van routerdistro naar torrents :? Ik snap hem niet.
Blaaten over dergelijk programma's doe je maar ergens anders..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.