[VISTA] Netwerkcredentials worden niet onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 10:57
Hallo,

Sinds 3 dagen heb ik nu Windows Vista Home Premium NL 64 Bit draaien, echter wat mij opvalt is dat bij elke reboot, ik bij een netwerkverbinding het wachtwoord opnieuw dien in te voeren, ondanks dat ik het vinkje heb aangevinkt bij het onthouden van de credentials.

Wat ik al geprobeerd heb:

Googlen, echter met vista+driveletter in je zoek opdracht kom je niet echt verder
GoT, idemdito

Netwerkverbindingen verbroken, en opnieuw aangemaakt.

Tevens heb ik gecontroleerd bij:
Start > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Netwerkwachtwoorden > en hier staan ze ook niet bij, zelfs als ik de credentials handmatig toevoeg bij netwerkwachtwoorden werkt het niet.

Elke keer als de pc wordt opgestart wordt ik verwittigd met de melding dat: "niet alle netwerkverbindingen konden worden hersteld."

vervolgens als ik op een driveletter klik krijg ik de melding: "Onjuist wachtwoord of onbekende gebruikersnaam voor: \\server\e$"

Na ook nog even gebeld te hebben met microsoft, hoor ik dat de verkoper van mijn OEM licentie support geeft op een technisch inhoudelijke vraag over Vista...!? |:(

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 14-03-2007 17:10 ]

discogs

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb hier hetzelfde probleem. Vista biedt blijkbaar geen optie of checkbox om je wachtwoord te onthouden. Ofwel zijn we er hier gewoon met zijn allen overheen aan het kijken.

Ik heb zelf ook al geprobeerd in het wachtwoordbeheer geprobeerd om de credentials toe te voegen, maar dit zonder resultaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Little Bear op 23-03-2007 02:27 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb het zelfde probleem onder Windows Vista Home Premium NL 32 Bit.
Maar op me andere laptop onthoud hij het wel. Het zal dus een instelling zijn maar ik zou niet weten waar ik dat moet gaan vinden.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet, want dat zit niet in Home editions.
Het zat nl. ook niet in XP Home :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem maar kan geen oplossing vinden...

Hoe hebben jullie dit opgelost?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:26:

Ik heb dit probleem niet met Vista Ultimate 32bit, alle wachtwoorden worden onthouden voor zowel Windows 2003 als andere Vista machines.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:26:

Zoals alt-92 boven je vermeldt is dit een "feature" van de Home edities, net als dit in XP het geval was :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1