Router gebruiken als "netwerkkaart"

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Okay van het begin af, ik had internet van Wanadoo, toen hadden we de Linksys WRT54G als ik het goed heb maar in ieder geval, een draadloze route maar ook poorten voor het bedrade netwerk.

Nu hebben we het huis opgeknapt en internet van Orange, met een draadloze Livebox. Door de verbouwing is de oude draad overigens weg. Ik internet nu dus op me laptop via het draadloze netwerk, maar me PC gebruik ik niet meer want daar heb ik nu geen internet meer op.

De vraag is nu dus kan ik mijn oude Linksys router nu aansluiten aan me PC en dan deze dus verbinden met de Livebox zodat ik toch weer kan internetten?

Verwijderd

De vraag is nu dus kan ik mijn oude Linksys router nu aansluiten aan me PC en dan deze dus verbinden met de Livebox zodat ik toch weer kan internetten?
Hoeveel moeite zou het je kosten om het uit te proberen?

edit:

sorry als ik lomp en lullig overkom, maar volgens mij kan je dit makkelijk zelf even proberen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 18:42 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ja idd, ik neem aan dat je ClientMode bedoelt, dit is zonder meer mogelijk in WRT54G's (al dan niet met gemodde firmware, dit moet je even uitproberen)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01
Of je verkoopt die router en haalt er een leuk kaartje voor :)

• Black-Xjuh
Okay als die mogelijkheid dus bestaat, in welke poort moet ik de kabel van me computer stoppen gewoon poort 1 of die van WLan?

Maar ik heb dus geen kabeltje thuis ben nu bij vriend en als dit dus mogelijk is neem i kdat kabeltje zo meteen even mee.

• Black-Xjuh
Okay heb het nu geprobeerd maar lukt me nog niet, ik moet hem dus als client zetten nu kan ik niks vinden wat er op lijkt.

Wel zit er de optie Operating Mode waar ik kan kiezen uit Gateway en Router?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
volgens mij gaat de livebox lichtelijk over de zeik als je er n router achter hangt.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Black-Xjuh schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:36:
Okay heb het nu geprobeerd maar lukt me nog niet, ik moet hem dus als client zetten nu kan ik niks vinden wat er op lijkt.

Wel zit er de optie Operating Mode waar ik kan kiezen uit Gateway en Router?
Probeer het eens met aangepaste firmware zoals DD-WRT of OpenWRT (weet wat je doet als je hieraan begint!), hier zit wel clientmode in (ik gebruik zelf DD-WRT)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
klopt andere firmware erin knallen, of dit kan hangt af van de versie van je apparaat check dat ff onderop, v 1 t/m 4 kunnen het en versie 5 en 5.1 op een aangepaste manier

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Linksys clientmode werkt alleen als je verbind met andere Linksys router/accesspoints (met de standaard firmware dan).. Ik raad je aan om gewoon een WiFi USB dongle van 20 euro te kopen. Vraag me af of het verstandig is om met firmwares te gaan stuntelen :)
blup schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:54:
volgens mij gaat de livebox lichtelijk over de zeik als je er n router achter hangt.
Waarom? :) Router achter router is anders een redelijk normale opstelling...

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2007 23:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 14:21
Onder het kopje WIFI zet je de wireless mode op "Client". Vervolgens reboot je de router en krijg je (wederom onder het kopje WIFI) allerlij opties te zien om je netwerk te kiezen. Ik neem aan dat je er zamen met de handleiding verder wel uit komt.

Mocht je die optie niet krijgen, dan moet je er even DD-WRT op zetten. Die heeft de optie zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 12-03-2007 23:28 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-03 16:37
Glashelder schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:23:
Linksys clientmode werkt alleen als je verbind met andere Linksys router/accesspoints (met de standaard firmware dan).. Ik raad je aan om gewoon een WiFi USB dongle van 20 euro te kopen. Vraag me af of het verstandig is om met firmwares te gaan stuntelen :)
[...]

Waarom? :) Router achter router is anders een redelijk normale opstelling...
Router achter router is niet altijd handig. Routering moet tussen 2 IP ranges, als ze beide bv 192.168.1.x zijn werkt dat niet echt. Daarnaast is (bv) uPNP niet werkzaam met dubbel NAT.

Ik ga mee met het advies van USB dongles.
1. Je moet de juiste versie WRT54G hebben voor alternatieve firmwares
2. De risico's van alternatieve firmwares + kennis om dit werkend te krijgen lijken me gezien de vraagstelling niet verstandig voor TS.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
edit:

Ik had het verhaal dus niet begrepen. Hij wil tussen de livebox en de WRT54G dus een wireless bridge.

[ Voor 78% gewijzigd door Henk007 op 13-03-2007 01:08 ]

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Zit er geen upt gaatje in je livebox? En kun je daar niet standaard meerdere pc's op aansluiten? Lijkt me makkelijker dan gekloot met firmware updates enzo...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 14:21
TS heeft een Livebox, welke hij draadloos wilt verbinden met de WRT54G. Vervolgens wilt hij vanuit de WRT54G zijn computer bedraad aansluiten.

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03 23:41
Cubefanatic schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:39:
Of je verkoopt die router en haalt er een leuk kaartje voor :)
mja wat kost een netwerkkaartje nu tegenwoordig? n euro of 10 oid ...

• Black-Xjuh
Ja precies, maar die client mode zit er zover ik heb gekeken niet in.

Dus dan maar zo'n usb stickie kopen en dan zie ik me Linksys we lergens kwijt te raken.

Een router achter de Livebox kan overigens wel gemakkelijk. Had eerst geen draadloze Livebox dus toen hing me router erachter. Gewoon een van de poorten echterop je Livebox uitkiezen en het werkt, enige wat ik heb hoeven veranderen is het IP-adres van de router. De Livebox staat op 192.168.1.1 en de router ook maar als je die dus even veranderd naar in mijn geval 192.168.5.1 werkt het prima.

• Black-Xjuh
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:36:
[...]

Hoeveel moeite zou het je kosten om het uit te proberen?

edit:
sorry als ik lomp en lullig overkom, maar volgens mij kan je dit makkelijk zelf even proberen
De vraag was meer bedoeld over hoe ik dit zou kunnen doen. Gewoon kabeltje erin stoppen en dan kijken had ik eventueel wel kunnen dan maar dan was ik er ook wel van overtuigd dat dit niet zomaar gaat werken.
Pagina: 1