DC++ Zoekprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 14:10
Sinds enige tijd kan ik niet zoeken met DC++. Als ik op zoek druk gebeurt er gewoon niets.
Ik kan wel een user selecteren en dan zijn files bekijken, vreemd genoeg.
Mijn firewall kan het niet zijn, want die heb ik al uit gezet.
Wel staat er in de 'system log' een wazige foutmelding:

[18:03] TLS disabled, failed to generate certificate: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
[18:03] Failed to load certificate file
[18:03] File list refresh initiated
[18:03] File list refresh finished

Googlen hier op heeft me niets opgeleverd... weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
De laatste versie heb ik overigens al geinstalleerd.. hielp ook niet.

Oh, -edit-, ik zit direct op internet zonder router. (Met een PPPoE verbinding)

[ Voor 5% gewijzigd door Martao op 12-03-2007 18:29 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 21:06

makje

Professioneel prutser

TLS heb ik ook niet.

Waarschijnlijk zit je achter een firewall en heb je geen port geforward (of niet de juiste poort) of heb je een ander extern ip adres gekregen.

Je kunt het eens testen door in de instellingen 'firewall/passive' in te vullen. Als je dan wel kunt zoeken dan ligt het er aan dat je active ingesteld staat, maar dat niet (goed) werkt.

edit:
ah, je had hem al dus...

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 12-03-2007 18:31 ]

9800x3d

• Martao
HMMM.
Als ik m op passive zet werkt het idd wel.
Maar ik heb geen firewall aan.. Windows FW staat ook uit.
:S

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Martao schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:43:
HMMM.
Als ik m op passive zet werkt het idd wel.
Maar ik heb geen firewall aan.. Windows FW staat ook uit.
:S
Heeft niks met firewall te maken, meer met achter een router zitten denk ik :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Poorten opengooien in je router nat settings.

• Martao
Juist ja, gevonden.
Ik wou blind antwoorden "maar ik zit niet achter een router".
Maar ik bedacht me opeens dat ik WinGate geinstalleerd had. Weliswaar gestopt, maar dat zou een probleem kunnen zijn. En ja hoor, na uninstall doet alles het weer.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb dus dat ik niet meer kan searchen. alleen als ik em op PASSIVE zet.
Nooit een probleem geweest. maar nu doet hij het niet meer.
kep al alles geprobeerd, port forwardings, firewall, norton uit, nieuwe nickname echt alles, maar kan alleen maar in passive mode zoeken. en dan vind ik misschien 10 results op de 20 hubs.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-07 21:17
Indien je niet kunt zoeken dan ben je niet in active mode, dus tcp en udp goed instellen in je firewall, en router.
Op internet zijn hier voorbeelden van, van verschillende routers hoe je deze moet instellen.

• lpb
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

lpb

Ik weet niet of ik een nieuw topic aan moet maken, maar ik heb dezelfde foutmelding, maar een ander probleem.

Gister crashte mijn pc terwijl dc++ (0.698) draaide, toen ik vandaag weer dc++ startte kreeg ik dezelfde foutmelding (als ts) en zijn al mijn favoriete hubs en users ineens weg. Ik heb toen even gekeken naar de het bestand 'Favorites.xml' en deze blijkt beschadigt te zijn. Als ik hem in m'n browser open krijg ik de melding:

XML Parsing Error: not well-formed
Line Number 1, Column 1:

Als ik de xml open in een tooltje als XmlShell krijg ik de melding "XML document must have a top level element". Het bestand heeft overigens nog wel de grootte die het eerder had, 10kb, echter lijkt het als ik hem in notepad open dat hij leeg is.

Is er een mogelijkheid dat ik de xml met een tooltje oid nog kan repareren? Ik heb nml. niet zoveel zin alle hubs opnieuw op te zoeken en me daarvoor opnieuw te registreren (login gegevens zijn nml. verschillend per hub... :( )

edit:
Ik weet btw wel dat er een backup directory is, maar de bestanden hierin zijn helaas van vorig jaar...

[ Voor 5% gewijzigd door lpb op 19-03-2007 13:33 . Reden: .... ]

Pagina: 1