Toon posts:

Waar kan ik gegarandeerd een pixelfouten vrij scherm krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel lijkt me kraakhelder.

Korte toelichting:
Ik wil dus een scherm kopen liefst high-end ( zoals de Samsung 226BW ) die voldoet aan de ISO norm Klasse I. ( houd in dat er 0 bright pixels 0 dead pixels 0 subpixelfouten in mogen zitten )

Bovengenoemd scherm is van Klasse II. Dit houdt in dat er per 1 miljoen pixels 2 pixelfouten in mogen zitten. ( scherm heeft 2 miljoen pixels ) Dit is voor mij ONTOELAATBAAR. Hiermee wil ik dus discussies over het wel of niet erg vinden van dode pixels voorkomen.

Zijn er webshops die zonder meerkosten een zero dead pixel garantie geven?
Of zijn er schermen te krijgen waar de fabrikant dit zwart op wit garandeerd?

Voor de rest als er geen schermen zijn ( die ook nog high end specs hebben ) die aan klasse 1 voldoen hebben jullie nog tips en trucs voor mij?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meen dat Eizo een langlopende en absolute garantie bood voor z'n schermen. Ze zijn alleen we vrij duur.

[ Voor 36% gewijzigd door Delerium op 12-03-2007 18:25 ]

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-07 16:18
Mycom geeft ook standaard pixelgarantie! Tenminste dat is wat een verkoper mij eens gezegd heeft.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HackZois schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:26:
Mycom geeft ook standaard pixelgarantie! Tenminste dat is wat een verkoper mij eens gezegd heeft.
Nee. Mycom geeft een "niet goed binnen 8 dagen zonder gezeur geld terug" of een "30 dagen omruil garantie"
ecteinascidin schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:23:
Ik meen dat Eizo een langlopende en absolute garantie bood voor z'n schermen. Ze zijn alleen we vrij duur.
Eizo is in beeldkwaliteit ongeevenaard. Ik heb nog een 3 jaar oud L557 17" TFT staan die toendertijd 550 euro kostte, met nu nog 2 jaar garantie :)

Dat zie ik Samsung e.d nog niet doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 12-03-2007 18:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Idd dit is weer net iets TE duur.

Vraag blijft staan natuurlijk, maar ik zou ook graag reacties horen van mensen die webshops kennen die deze garantie vanuit een service gedachte willen garanderen. Dit mogen best webshops zijn die duurder zijn als de webshop die in de pricewatch altijd op 1 staan.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:28:
Idd dit is weer net iets TE duur.

Vraag blijft staan natuurlijk, maar ik zou ook graag reacties horen van mensen die webshops kennen die deze garantie vanuit een service gedachte willen garanderen. Dit mogen best webshops zijn die duurder zijn als de webshop die in de pricewatch altijd op 1 staan.
Philips heeft overigens op geselecteerde modellen de Perfect Panel classificatie. Dan heb je altijd recht op een perfect scherm, mocht het bij aankoop niet goed is krijg je een nieuwe.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Bij DELL kan je het krijgen, dat zijn ook nog eens echt mooie schermen.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Gewoon vriendelijk vragen of ze hem alvast willen testen, indien met bij betaling? ;)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 09:43

Just_I

What did you just say?

Gunner schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:29:
[...]

Philips heeft overigens op geselecteerde modellen de Perfect Panel classificatie. Dan heb je altijd recht op een perfect scherm, mocht het bij aankoop niet goed is krijg je een nieuwe.
twee jaar terug heb ik ik bij mij Philips monitor ook een pixelgarantie gekregen, zit er standaard bij. Bij een dode (sub-)pixel kan je het scherm omruilen. Of het nu nog zomis weet ik niet.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 11:09

Res-q

Redder in nood?

Mediamarkt, kun je alles binnen 7 dagen zonder reden weer retourneren :)

Is ook de reden geweest dat ik mijn 2 tft's destijds daar heb gekocht :)

en zo is het voorspeld!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 23:10
Ik heb 2 24" TFT's, 1920x1200. In het linkerscherm, het scherm waar ik recht voorzit, zitten 2 dode subpixels: een rood puntje dat me heeeel af en toe opvalt en ergens een groene die ik nu niet eens meer kan vinden.

Heb je al wel eens een dode pixel gezien en met een scherm met een dode (sub)pixel gewerkt? Persoonlijk (maar dat is met al dat soort dingen) vind ik het namelijk absoluut niet storend. Jammer, dat wel, maar storend niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:52:
Heb je al wel eens een dode pixel gezien en met een scherm met een dode (sub)pixel gewerkt?
Jawel. Toen ik eenmaal wist waar die zat kon ik m'n oog er niet meer vanaf houden :)

Gelukkig was het een scherm op het werk ;)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 10:46

rg-mohwa

Phoe Hé

Vobis in arnhem bied dat. Mocht je een dode pixel hebben breng je hem gewoon binnen 6 dagen terug

Verwijderd

"Zijn er webshops die zonder meerkosten een zero dead pixel garantie geven?"

Nee helaas, die zijn er niet.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 08:22
Overal je hebt het recht om een product binnen 7 dagen terug te sturen. Zonder opgaaf van reden.

http://www.hardware.info/...perikelen_ken_je_rechten/

[ Voor 7% gewijzigd door et36s op 12-03-2007 19:01 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Paradigit geeft ook standaard pixelgarantie.

@hierboven.

Maar daar willen de meeste winkels nog wel is moeilijk over doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Maarten-NForce op 12-03-2007 19:00 ]

www.koopeendroom.nl

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Maarten-NForce schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:00:
Maar daar willen de meeste winkels nog wel is moeilijk over doen.
Dan doe je moeilijk terug :)

Ik vind het verder wel grappig. Het moet goed zijn maar een duurdere oplossing is weer fout. Dus wat wil je dan.... ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 08:18
Wellicht is het handig om gewoon naar een 'echte' winkel in de buurt te fietsen. De meeste zullen niet moeilijk doen als je vooraf vraagt om hem even aan te sluiten.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

et36s schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:59:
Overal je hebt het recht om een product binnen 7 dagen terug te sturen. Zonder opgaaf van reden.

http://www.hardware.info/...perikelen_ken_je_rechten/
Zet er dan ook voor de volledigheid even bij dat dit niet bij 'normale' winkels opgaat. Alleen bij overeenkomsten die op afstand zijn gesloten.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Sallandautomatisering doet het ook, maar geen super ervaring mee.

Had een Samsung 21,3" gekocht met pixelgarantie. Hier ook gebruik van gemaakt. Wordt ik onderweg op mijn mobiel gebeld met de mededeling dat vanaf nu na het omruilen de pixelgarantie niet nogmaals geld. Betaal je dan een berg geld voor ! Ging toentertijd om een monitor van ongeveer 1200 euro als ik het goed heb. Mijn pa had buiten dit gebeuren om de monitor met het pixelfoutje meteen overgekocht van salland zodat ze er vanaf waren, maar dit ging compleet buiten mijn aankoop om.

Gelukkig geen dode pixels op het nieuwe scherm, maar vond het toch tegenvallen dat ik zonder garantie huiswaards keerde (was al onderweg). Zeker als je bedenkt dat je zojuist 2 dure 21,3" schermen hebt meegesleept.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 12-03-2007 19:07 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:22
Je zult trouwens ook moeten definieren hoelang je die pixelgarantie wilt hebben. Veel van de genoemde winkels (Mycom, MediaMarkt, Paradigit, ...) bieden namelijk alleen een niet-goed-geld-terug/-ruilen termijn aan van ca een week. Daarna vallen pixelklachten pas onder garantie wanneer het aantal dode pixels boven de gestelde grens (ISO klasse II / fabrikantsnormen) vallen.

Persoonlijk vind ik dat laatste voldoende aangezien ik nog nooit heb meegemaakt dat een scherm pas na een tijdje een enkele dode pixel kreeg.
Gunner schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:29:
[...]

De laatste keer dat ik het nakeek boden ze alleen een garantie op zero-bright pixels. Kan inmiddels zijn veranderd.
Fairy schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:05:
Sallandautomatisering doet het ook, maar geen super ervaring mee.
Bij Mycom een keer gedaan, en wel positieve ervaring mee. 1e mee naar huis, dode pixel, teruggebracht. 2e in de winkel gecontroleerd, dode pixel. 3e in de winkel, werd meteen bijgezegd dat dit de laatste was die in de winkel getest werd ivm drukte (fair enough, zou 'm thuis kunnen testen en alsnog ruilen), maar die was goed :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:52:
Ik heb 2 24" TFT's, 1920x1200. In het linkerscherm, het scherm waar ik recht voorzit, zitten 2 dode subpixels: een rood puntje dat me heeeel af en toe opvalt en ergens een groene die ik nu niet eens meer kan vinden.

Heb je al wel eens een dode pixel gezien en met een scherm met een dode (sub)pixel gewerkt? Persoonlijk (maar dat is met al dat soort dingen) vind ik het namelijk absoluut niet storend. Jammer, dat wel, maar storend niet.
Reken maar van yes, ik heb 6 keer met veel gedram en gezeur me laptop omgeruild met elke keer een dode pixel, om echt helemaal crazy van te worden.Het klopt wat iemand hier heeft gezegd, als je het niet weet merk je het niet zo snel, maar er komt een dag dat je lekker zit te werken en dan opeens, huh een vuiltje op het scherm, veeg blijft zitten GVD vanaf dat moment blijf je hem zien.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine toevoeging

Het zou idd niks uitmaken als het gaat om een dom pixeltje, maar de buurman heeft er altijd een die WEL perfect is, dat idee dat gevoel daar wordt je helemaal woest van van binnen.Ik denk dat veel mensen zich wel hier in herkennen.

Verwijderd

226BW een hig-end scherm? No way, kijk eens wat voor panel er in zit....

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:22:
Kleine toevoeging

Het zou idd niks uitmaken als het gaat om een dom pixeltje, maar de buurman heeft er altijd een die WEL perfect is, dat idee dat gevoel daar wordt je helemaal woest van van binnen.Ik denk dat veel mensen zich wel hier in herkennen.
Inderdaad. Mijn pa heeft een 17" Iiyama scherm met daarin een defecte subpixel, of ja eigenlijk 2 defecte subpixels want het puntje is helder rood. En vaak als ik daarop film keek, viel het toch wel erg op. Ik kon me daar heel erg aan ergeren.

Gelukkig woon ik nu niet meer thuis, en heb ik zelf een Samsung 940BF zonder dode (sub)pixels whatsoever. (*klopt af op hout)

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Fairy schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:05:
Gelukkig geen dode pixels op het nieuwe scherm, maar vond het toch tegenvallen dat ik zonder garantie huiswaards keerde (was al onderweg). Zeker als je bedenkt dat je zojuist 2 dure 21,3" schermen hebt meegesleept.
Duur voor jou, maar als je even met Salland meerekent snap ik het ook wel weer. Op een scherm van 1200 euro zal 120 euro winst zitten. Stel je komt 1 keer terug, dan lever je bij hun dus een lichtgebruikt scherm in dat ze niet meer voor 1200 euro kunnen doorverkopen. Met een beetje pech moeten ze dat voor inkoopsprijs kwijt zien te raken, dus 2 schermen verkopen en maar 1 keer winst.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je 'n Samsung 226 kunt betalen, kun je toch ook wel 'n paar tientje opbrengen voor garantie?
Yorcom in Vlaardingen heeft bijvoorbeeld zeer schappelijke prijzen, wat eigenlijk geen drol kost:
tm 17" 14,95
tm 19" 24,95
tm 22" 49,95

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

mae-t.net schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:23:
[...]

Duur voor jou, maar als je even met Salland meerekent snap ik het ook wel weer. Op een scherm van 1200 euro zal 120 euro winst zitten. Stel je komt 1 keer terug, dan lever je bij hun dus een lichtgebruikt scherm in dat ze niet meer voor 1200 euro kunnen doorverkopen. Met een beetje pech moeten ze dat voor inkoopsprijs kwijt zien te raken, dus 2 schermen verkopen en maar 1 keer winst.
Onzin, je verkoopt garantie, die moet je ook leveren.

Het gaat er niet om dat ze op die ene klant ook winst moeten draaien. Ze hebben 10 klanten die kopen een scherm van 1200 euro en betalen dus 120 euro (koste het ook) aan pixelgarantie. Van die 10 klanten komen er 1 of 2 terug. Dan hebben ze alsnog dik verdiend op die schermen.

Een verzekering is altijd een kansberekening op een grotere groep, en niet op een individu.

Met jouw beredenering kun je maar beter geen loterij starten :P

Verwijderd

Fairy schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:58:
[...]

Onzin, je verkoopt garantie, die moet je ook leveren.

Het gaat er niet om dat ze op die ene klant ook winst moeten draaien. Ze hebben 10 klanten die kopen een scherm van 1200 euro en betalen dus 120 euro (koste het ook) aan pixelgarantie. Van die 10 klanten komen er 1 of 2 terug. Dan hebben ze alsnog dik verdiend op die schermen.

Een verzekering is altijd een kansberekening op een grotere groep, en niet op een individu.

Met jouw beredenering kun je maar beter geen loterij starten :P
De prijzen zijn zo scherp dat je moet bijbetalen voor service en garantie misschien raar maar wel waar.
Je kunt bij de grotere ketens ook een goed scherm zonder dode pixels krijgen hoor dan rekenen ze die extra pixelgarantie gewoon mee in de verkoopprijs zonder dat je het zelf merkt.
Is het dan wel goed of wil de TS voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:03:
[...]

Is het dan wel goed of wil de TS voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?
Jij checkt zeker nooit de pricewatch ;) Ik geloof dat we allemaal zo goedkoop mogelijk een goed produkt willen kopen

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Doppert schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:55:
[...]

Jij checkt zeker nooit de pricewatch ;) Ik geloof dat we allemaal zo goedkoop mogelijk een goed produkt willen kopen
Uiteraard check ik de pricewatch maar ik ben niet te beroerd iets extra's te betalen voor service.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
het ergste is dat als je hem zonder garantie koopt....ze je de net teruggebrachte monitor meegeven,die dode pixels had.....???
Ik koop ook het liefst bij een zaak en test de monitor eerst.
willen ze dat niet doen,dan koop ik hem daar niet.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Res-q schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:38:
Mediamarkt, kun je alles binnen 7 dagen zonder reden weer retourneren :)

Is ook de reden geweest dat ik mijn 2 tft's destijds daar heb gekocht :)
Binnen 14 dagen zelfs.

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:22:
Kleine toevoeging

?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik weet dat b.v. 4launch.nl tegen meerprijs een 0 (sub-) pixel garantie heeft, al geldt dat t/m 19", vanaf 20" geldt dan max. 1(sub-) pixel geloof ik. Tevens heb ik goede ervaringen met hun RMA afhandeling. Alternate.nl biedt zelfs 0 (sub-) pixel garanties voor alle formaten en nog betaalbaar ook.

Sowieso zou ik je willen aanraden eventuele afspraken per email te laten bevestigen, zelfs als je een extra pixel garantie neemt.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Ik heb onlangs een 19" breedbeeld scherm gekocht bij de Mediamarkt voor een zeer vriendelijke prijs. Ze zeiden daarnaast dat ik het scherm terug kon brengen als er dode pixels op het scherm zaten, volledige garantie dus als je het mij vraagt (maar ik weet niet of dit voor alle schermen geldt).

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem dus uiteindelijk gekocht/ bestel bij Mediamarkt, mede op aanraden van meerdere mensen hiero, bedankt. Alleen 900 andere mensen met hetzelfde idee, ook bij de Mycom.Dit model is echt net zo'n hype aan het worden als de Wii lijkt het wel. Overal levertijd onbekend.

Wil die persoon die zei dat de Syncmaster 226BW geen high end zich ook verantwoorden voor zijn uitspraak? Waarom is dit geen high end model? Volgens de meeste mensen hier en ook winkels is dit het topmodel van Samsung.

• vleppyniles
  • Laatst online: 11-05 15:02
Het mag dan wel het "top model" zijn van Samsung, er zit slechts een TN paneeltje in. Resulteert in snelle reactietijden maar ook in slechtere kleurweergave en kleinere inkijkhoeken.

Niet geschikt voor fotobewerking maar juist wel weer voor games.

[ Voor 15% gewijzigd door vleppyniles op 15-03-2007 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor scherm zou jij dan nemen, is er een goed in beide in dezelfde prijsklasse ( < 400 euro )
?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, als je geen dode (sub)pixels wilt hebben, kun je ook altijd nog gewoon een goede CRT kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal wat je zegt. Ik heb nu ook nog een CRT, alleen die dingen wegen echt 30 kilo + , bovendien zijn er erg lomp qua vervoer en zuipen stroom.

Nee CRT heeft zijn beste tijd wel gehad. Ik ben ook van mening dat TFT of ik noem het liever LCD nu volwassen genoeg is om als waardige vervanger te dienen voor de CRT.

Ik kan natuurlijk ook wachten tot er of OLED of die nieuwe laser technologie komt, maar ik denk dat beide nog eerst 1 jaar kinderziektes door moeten lopen voor ze echt aantrekkelijk worden.

Maar misschien kunnen ingaan op het volgende:

Welke fabrikant is op moment het sterkste in TFT maken?

Ik denk dat het een wedstrijd is van Philips, Samsung en IIyama

Misschien ideetje voor een Tech Forum poll?

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 22:21
Of een philips scherm. Standaard 0 dode pixel garantie

• vleppyniles
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:20:
Wat voor scherm zou jij dan nemen, is er een goed in beide in dezelfde prijsklasse ( < 400 euro )
?
Bekijk deze link even en het word je duidelijk wat wel goede en geen goede panelen zijn.

Zelf ben ik een groot aanhanger van de S-IPS panelen die in 20" en groter zitten verwerkt. Ze zitten onder andere in de Dell 2007WFP. 20 inch voor ongeveer 375euro inclusief pixelgarantie bij Supradictus. Alleen maar goede berichten gelezen over deze ebay verkoper en zit in Amersfoort.

• vleppyniles
Dubbele post.

[ Voor 97% gewijzigd door vleppyniles op 15-03-2007 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay maar ik denk altijd maar zo, iets staat niet voor niks op 1 in de popu pricewatch lijst.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:40:
Okay maar ik denk altijd maar zo, iets staat niet voor niks op 1 in de popu pricewatch lijst.
Nofi, maar veelbekeken in PW <> veel gekocht. En veel gekocht <> goed ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:58:
"Zijn er webshops die zonder meerkosten een zero dead pixel garantie geven?"

Nee helaas, die zijn er niet.
Helaas, jij kent ze niet

www.disc-planet.nl is er eentje bijv. Wellicht dat GoT'ers nog andere weten :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:52:
[...]

Nofi, maar veelbekeken in PW <> veel gekocht. En veel gekocht <> goed ;)
Ha dat gaat niet echt op in in dit geval.

Zoals ik al eerder zei, alleen al bij Mycom Eindhoven en Mediamarkt Eindhoven staan er respectievelijk 900, 600 in backorder.

Dit model loopt echt hard, kortom ik denk dat het dan ook wel goed is. Heb de specs zelf eens goed doorgekeken en kan nu niet echt iets ontdekken wat mid end of low end aan de onderdelen is.

Wat is trouwens je bron dat er een TN panel of zo in zit? kan dit nergens terugvinden namelijk.

• vleppyniles
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:52:
[...]
Wat is trouwens je bron dat er een TN panel of zo in zit? kan dit nergens terugvinden namelijk.
Een GTG tijd van 2ms is duidelijk een TN paneel. (S-)PVA, (S-)IPS, MVA etc kunnen dat allemaal niet, althans niet zo'n lage responstijd. Daarnaast is google your friend.

Lees dit artikel van Anandtech maar eens door.

[ Voor 12% gewijzigd door vleppyniles op 16-03-2007 16:59 ]

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Bij Euromaxi kost hij nu 328 inc BTW en voor 29,50 heb je 8 dagen pixel garantie.

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-06 18:43
het hele dode pixel gedoe is gewoon belachelijk. hoe het ook zei, het nadeel ligt altijd bij de consument.

koop je een scherm bij een winkel--> (bijna) altijd duurder dan webshop, soms zelfs stukken duurder!
- kijken in de winkel is natuurlijk goed, maar vaak verschijnen de dode pixels pas later + ook na 8 dagen, dus dan zit je nog steeds met je dode pixel.

- in een webshop kopen is goedkoop, je kunt er vaak een pixelgarantie bijnemen(wat ik de grootste onzin vind omdat ze gewoon een goed product moeten leveren maarja) dit ligt ook bij elke (online) winkel weer in een andere prijsklasse. laatst zag ik er een voor 20 euro(ik zoek een 206bw) dat is nog steeds goedkoper dan in een gewone winkel kopen.

maar ja? als je scherm dan kapot is, dan moet ie teruggestuurd worden etc etc, met alle gezeur van dien+ je hebt geen scherm+ hoe lang duurt dat wel niet?+ je moet maar afwachten en hopen dat je nieuwe scherm wel goed is, anders begint het hele gezeur overnieuw natuurlijk.

als ik alles zo lees dan denk ik toch dat ik goed ga zoeken naar een winkel in de buurt, met bijvoorbeeld de garantie van mycom: 8 dagen(ofzo) niet goed geld terug, of 30 dagen omruilen. het enige nadeel is dat ik waarschijnlijk wel een stuk duurder uit ben, voordelen zijn: het bekijken in de winkel, scherm gelijk terug kunnen brengen en geld terugkrijgen of nieuwe meenemen + persoonlijk contact, want dan kunnen ze je teminste niet afkappen of ophangen en je kunt altijd de manager oid spreken etc.

zoals ik al zeg, de consument is de dupe, je moet maar hopen dat je scherm goed is:( te belachelijk voor woorden!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-06 18:43
CLB schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:30:
Als je 'n Samsung 226 kunt betalen, kun je toch ook wel 'n paar tientje opbrengen voor garantie?
Yorcom in Vlaardingen heeft bijvoorbeeld zeer schappelijke prijzen, wat eigenlijk geen drol kost:
tm 17" 14,95
tm 19" 24,95
tm 22" 49,95
50 euro voor een garantie vind ik nou niet bepaald 'geen drol' dat betekend als ik een 206bw zou kopen de garantie net zoveel is als 1/5e van de prijs!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Ik zou hem online bestellen, en als er een dode pixel in zit, beroep je je op de wet kopen op afstand, en gaat ie terug...(binnen 10 dagen).. kost je evt. alleen verzendkosten

vervolgens ergens anders een andere bestellen, totdat je een 100% werkende hebt..

ik zal nooit en te nimmer betalen voor ''pixelgarantië''...ook al kost het maar 20cent

vaak ligt de inkoopprijs van winkels nog hoger dan de verkoopprijs voor online-shops

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Detonator op 08-07-2007 18:13 ]

Pagina: 1