Toon posts:

Ervaring met werken bij Stream International of Xcent...

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben of dat ze mensen kennen met ervaring met Xcent of Stream International B.V.

Ik ben namelijk opzoek naar een starters ICT baan en deze twee detacherings bureaus bieden echt mooie kansen, en zijn tot nu toe eigenlijk de enige twee bureaus waar me interesse echt naar uit gaat... Natuurlijk zijn er meer, maar Stream heeft me al een keer gebeld met een mooie kans om bij Hitachi als helpdeskmedewerker aan de slag te kunnen gaan En twee maal per mail of ik bij Dell of Essent wil werken, maar moest ze teleurstellen omdat ik pas in juni me diploma krijg. Maar zoals ik hier wel meer lees, hebben heel veel mensen vervelende meningen over andere bedrijven die mooie arbeidsvoorwaarden enzo aanbieden, zoals de wel bekende bedrijven als PEAK-IT en Champion IT.

Stream International biedt zelf ook, zoals bijna elke detacherings bureau, ook de kans om certificaten te halen. Enige nadeel wat ik tot nog toe kan verzinnen is dat ik dan waarschijnlijk in A'dam moet werken terwijl ik zelf in Delft woon... Dus daar komt Xcent goed van pas en die bied je dus de kans om gelijk met je MCDST cursus te beginnen en na twee maanden kan je voor ze aan het werk bij een van hun klanten... Je krijgt tijdens je "opleiding" dan wel normaal betaald en zorgt er voor dat je werk vind in de buurt van je woon plaats wat ik dus ook wel geweldig vind... Alleen is bij Xcent ook niet echt duidelijk wat hun starters salaris is, terwijl dat bij Stream 1500 bruto is...

Dus vandaar is mijn vraag hebben jullie ervaring met één van deze twee bedrijven? Alvast bedankt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf bij stream gewerkt voor Dell. Ik vond het bedrijf leuk om te werken. Enige wat vervelend was dat je van dell zelf (die naast stream zit) vaak duidelijk gemaakt wordt dat hun beter zijn/verdienen. Als je dat geen probleem vind is stream leuke werkgever al heb ik daar nooit trainingen of opties voor trainingen gehad. Voor zover ik me kan herinneren btw zitten er meer Streamers op GoT. Dus mischien reageren hun ook even.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 10:33
Brunel ICT heeft ook wel mooie baantjes. Vul anders eens je CV in op Monsterboard.nl, ik had dit voor de gein gedaan (om te zien OF er intresse is in Informatica studenten 2e jaars) en heb er nu een bijbaan aan over gehouden. Je wordt echt heel vaak gebeld, ook vaak door detacheerders! De kans dat er 1 tussen zit die jou aanspreekt lijkt mij redelijk groot als ik zie wat ik aan diverse banen aangeboden kreeg.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@RPG_Fan

Hoe lang geleden heb jij dan bij Stream gezeten? Want ik lees op hun site dat ze Stream University hebben en via deze je allemaal cursussen aanbieden.

En zijn er nog anderen die ervaring hebben met Stream of Xcent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 12:20
Ik ga dinsdag ook solliciteren Bij Xcent, dus ben ook benieuwd naar ervaringen met dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@JJFS

Laat je ook ff weten hoe het is gegaan? Dan weet ik dat ook... Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:27:
@RPG_Fan

Hoe lang geleden heb jij dan bij Stream gezeten? Want ik lees op hun site dat ze Stream University hebben en via deze je allemaal cursussen aanbieden.

En zijn er nog anderen die ervaring hebben met Stream of Xcent?

Het is nu bijna 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Laatst online: 30-09 12:20
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:03:
@JJFS

Laat je ook ff weten hoe het is gegaan? Dan weet ik dat ook... Succes :)
Ging goed maar Xcent betaald je alleen salaris als zij een bedrijf voor je vinden waar je geplaatst kan worden.
Kreeg vandaag meteen 2 vacatures gemailed, 1 bij de Rabobank waar je ervaring met UNIX, Tandem moet hebben wat ik dus totaal niet heb.
En een vacature bij ATOS als on site medewerker met leaseauto maar daar staat weer aangegeven dat relevante werkervaring een dikke pré is wat ik dus ook niet heb.
Ik heb dit ook aangegeven in een mailtje en wacht nog op een reactie, lijkt dus meer een uitzendbureau die je maar ergens neer probeert te gooien maar dat is mijn eerste indruk.
We zien wel hoe het verder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JJFS schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:05:
[...]

Ging goed maar Xcent betaald je alleen salaris als zij een bedrijf voor je vinden waar je geplaatst kan worden.
Kreeg vandaag meteen 2 vacatures gemailed, 1 bij de Rabobank waar je ervaring met UNIX, Tandem moet hebben wat ik dus totaal niet heb.
En een vacature bij ATOS als on site medewerker met leaseauto maar daar staat weer aangegeven dat relevante werkervaring een dikke pré is wat ik dus ook niet heb.
Ik heb dit ook aangegeven in een mailtje en wacht nog op een reactie, lijkt dus meer een uitzendbureau die je maar ergens neer probeert te gooien maar dat is mijn eerste indruk.
We zien wel hoe het verder loopt.
Ik heb aankomende dinsdag een gesprek bij Xcent, heb gesolliciteerd voor een vacature waar je met een MCDST cursus begint. Vraag me af of dit wel waar is, want als jij een indruk hebt dat het meer een uitzendburo is. Ben dus echt heel erg benieuwd hoe het gaat. Heb de week daarna ook een afspraak bij Ajilon in Rotterdam. Dus heb nu al allemaal gesprekken terwijl ik me diploma eigenlijk nog niet ens heb :*) Hoe is het met jou eigenlijk afgelopen? Heb je al iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:46:Ik ben namelijk opzoek naar een starters ICT baan en deze twee detacherings bureaus bieden echt mooie kansen, en zijn tot nu toe eigenlijk de enige twee bureaus waar me interesse echt naar uit gaat...
Stream International is geen detacheringsbedrijf, maar een helpdesk outsourcer.
Stream International biedt zelf ook, zoals bijna elke detacherings bureau, ook de kans om certificaten te halen. Enige nadeel wat ik tot nog toe kan verzinnen is dat ik dan waarschijnlijk in A'dam moet werken terwijl ik zelf in Delft woon... Dus daar komt Xcent goed van pas en die bied je dus de kans om gelijk met je MCDST cursus te beginnen en na twee maanden kan je voor ze aan het werk bij een van hun klanten... Je krijgt tijdens je "opleiding" dan wel normaal betaald en zorgt er voor dat je werk vind in de buurt van je woon plaats wat ik dus ook wel geweldig vind... Alleen is bij Xcent ook niet echt duidelijk wat hun starters salaris is, terwijl dat bij Stream 1500 bruto is...
Ik werk bij Stream en volg nu CompTIA Network+. Mijn persoonlijke ervaring is dat Stream probeert over te komen als een bedrijf waar je je kan ontwikkelen, maar de realiteit is dat men vooral mensen nodig heeft om mail en belletjes te verwerken. Ik heb behoorlijk wat moeten mailen en achter mensen aan moeten zitten om die cursus te kunnen volgen.
Meer geadvanceerde cursussen zoals MSCE e.d. liggen voor zover ik weet stil, omdat men het te druk heeft met mensen die door introductiecursussen en Vista meuk heenmoeten.

Dat startsalaris van 1500 zal verder niet significant omhoog gaan. Het idee van Stream is dat men mensen "beloont" met papieren awards die je bij je bureau kan ophangen 8)7
Verwacht hier geen waardering voor uitgebreide technische kennis en vaardigheid. Men heeft simpelweg vooral interesse in kloppende statistieken voor de bedrijven die hun helpdesk aan Stream hebben uitbesteed.

Om er maar niet een grote bash post van te maken, de sfeer is over het algemeen goed. Ook kun je Engels en evt. andere talen oefenen, aangezien er 11 talen in het gebouw worden ondersteund.
Ik zit op de zelfde verdieping als Hitachi, en het lijkt er vrij rustig, dus geen gestress :)
Teams zoals Dell hebben het veel drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb gisteren een gesprek gehad bij XCent in Zwolle.
Leuke mensen en een leuk gesprek.
Ze hadden zo 1,2,3 geen baan (nog geen rijbewijs) maar zullen bellen als er iets in de buurt of ov-bereikbaar is.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daywalk3r schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:38:
Ze hadden zo 1,2,3 geen baan (nog geen rijbewijs) maar zullen bellen als er iets in de buurt of ov-bereikbaar is.
Same old story.. 99 van de 100 die op gesprek komen bij xcent hangen ze dit verhaal op.

Verwacht de eerste maand maar niks van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daywalk3r schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:38:
Ja dit antwoord heb ik dus ook gehad :? Maar ik was op gesprek in Den Haag... Hoewel mijn gesprek minder goed ging heb ik helemaal geen spijt ervan heb er juist wat van geleerd. Ik snap alleen niet dat je 1 jaar werkervaring nodig hebt om MCDST te gaan doen, dat lijkt me zo'n bullcrap, maar goed. All well ends well...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb een tijdje voor Xcent in Zwolle gewerkt. Werkte via hun voor UPC, Lease auto kreeg ik ook. eventuele cursussen waren ook mogelijk. ben daar alleen weggegaan toen ik iets beters vond.
Verder leuk team daar. Het is inderdaad meer een uitzendbureau. Maar detacheren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Thunder00x schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:21:
[...]

Same old story.. 99 van de 100 die op gesprek komen bij xcent hangen ze dit verhaal op.

Verwacht de eerste maand maar niks van ze.
Oh ik werdt na 2 weken al gebeld en heb al redelijk wat aanbiedingen gehad.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 30-09 16:38
Ik heb anderhalf jaar voor Stream gewerkt, maar dat is inmiddels bijna 9 jaar geleden. Dat was dus net voor/tijdens het begin van de internethype. Daarmee was het een perfekt opstapje. Geen idee hoe het nu is, maar oud collega's van toen zijn ook niet verkeerd terechtgekomen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 30-09 11:57
wat is de ervaring op dit moment met xcent? ben namelijk wel nieuwschierig.
heb namelijk woensdag een gesprek met hun.

wat voor beginloon kan je verwachten? (zit nu op 15 nog wat p/m brutto)
wat voor projecten? zit zelf als helpdeskmedewerker nu bij grote maatschappij nu 4,5 jaar(adsl verbindingen).

evt secundaire arbeidsvoorwaarden? en garantie van werk.

krijg je bv als je bij hun komt werken ook als er niets te doen is wel gewoon een vast loon betaald?
heb namelijk nu bij mijn huidige werkgever een vast contract.

mvg

[ Voor 0% gewijzigd door TheRyzenDude op 04-06-2007 16:42 . Reden: spelfoutje ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 30-09 11:57
iemand al ervaring? met xcent zie bovenstaande bericht

heb namelijk morgen gesprek met hun.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Daywalk3r schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:53:
[...]

Oh ik werdt na 2 weken al gebeld en heb al redelijk wat aanbiedingen gehad.
99 van de 100 ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een kickje hoor,

aangezien mijn gesprek juist heel erg positief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:03
Ik werk nu bijna 9 maanden voor xcent en ik heb het er supper naar mijn zin
dus voor mij erg positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01-2023
Xcent is de detavast tak van Centric.
Half jaartje geld verdienen voor Xcent zonder risico voor Xcent en dan vast in dienst bij de opdrachtgever.

Bekend verhaal en doen veel bedrijven (o.a. Tempo-team, Peak-IT, Computence maar ook DNC, Yacht en andere clubs).

Hoe dan ook moet je je af vragen of je op die manier middels een veredelde proeftijd voor een opdrachtgever wil gaan werken.
Pagina: 1