Goede game pc, hp max. 1100 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goeie game pc voor maximaal 1100 euro?

Ik zou er graag Battlefield 2 op willen spelen.

Een AMD Athlon X2 4200+ moet er ook minimaal in zitten :P

Ik had al wel een PC gezien; De HP M7770.. ik weet niet of deze goed genoeg voor
Battlefield 2 is...
De specificaties:
Processor
Type processor AMD Athlon 64 X2 Dual-core
Uitvoering 4600+
Kloksnelheid 2400 MHz

Geheugen
Intern geheugen 2048 MB
Type geheugen DDR2 SDRAM

Grafische kaart
Video videokaart
Model videokaart NVIDIA GeForce 7500 LE TurboCache
Videogeheugen 256 MB

Geluid
Geluid onboard
Type High Definition Audio 7.1

Opslagmedia
Type harde schijf SATA
Opslagcapaciteit 320 GB
Snelheid 7200 RPM
Media station DVD+R DL, DVD-R DL, DVD±RW, Lightscribe, geheugenkaartlezer

Overige bijzonderheden
Model minitower
Aansluitingen USB 2.0, FireWire, Ethernet
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Overige bijzonderheden TV-tunerkaart

Kleur(en) zilver
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 38,5 x 19,2 x 42 cm

Zou iemand mij kunnen helpen? :)

Alvast bedankt,
Groetjes Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 19:15
waarom moet hij van hp wezen want je kan veeeel beter krijgen voor dat geld...

kijk gewoon ff bij azarty.nl bijvoorbeeld... want dit stelt weinig voor voor dat geld... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:36
Kan je vergeten.. die 3d kaart :s .. kies eentje van ongeveer 150-170€

Verder krijg je wat over je heen met dit soort posts..

Kijk eens hier: http://azerty.nl/overig/forum/forumdisplay.php?f=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even wachten met de aanschaf van een nieuw systeem, aangezien de Core 2 Duo processoren goedkoper worden? (en de zomer komt er toch aan dan kan je toch weinig gamen dus het wachten is het dan wel waard:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Waarom perse hp???????????????/

k zou nooit een merk pc nemen,
gewoon met een beetje hulp van hier als je er zelf geen verstand van hebt leuke hardware bij elkaar zoeken voor een goede prijs en door de winkel in elkaar laten steken voor 35 euro doen ze dat heb je ook nog garantie erbij.

En dan heb je een veel beter systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door dewil1990 op 12-03-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ken iemand, die werkt bij HP en die kan 20% korting krijgen op alles van HP.
Dus toen dacht ik dat het wel slim is om er een van HP te kopen, want dan heb ik een goeie
pc voor een prijs die in mijn budget ligt.

Zelf samenstellen is ook een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Voor 1100 euro,

Proc: Core 2 Duo E6400 - E6600
Mem: 2GB PC5300 (OCZ, Corsair, G.E.I.L., Kingston)
Mobo: Gigabyte DS3
Graka: Geforce 7600 - 7950 of Radeon X1700 - X1950 (X1950 Pro is al vanaf 175 euro ongeveer!) en is een top kaart
Kast: Antec Sonata II met 500W voeding (dacht ik)
Keyboard: Microsoft Comfort Curve 2000 / Logitech UltraX
Muis: Logitech MX518

Ik weet de prijs niet precies maar dan kom je in de buurt van de 1100 euro. Overigens is een C2D op dit moment veel sneller dan AMD's X2 ivm met prijs/prestatie verhouding, verder is 1GB geheugen een must, minimaal een Geforce 7600 of een X1600 van Ati met minimaal 256MB RAM. Daarnaast geen kaart nemen met TurboCache en als je niet zo technisch bent aangelegd met het assembleren van PC systemen, gewoon even aan de lokale PC boer of online computerwinkel vragen..

Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan een betrouwbare site, waar je een pc kan samenstellen?
Of een winkel, waar je zo'n ding kan samenstellen. (graag in de buurt van Enschede)

En, Mxxx weet jij waar je een betere computer voor minder geld (of hetzelfde) met betere
specs kan krijgen?
GR. Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de info Alex3305!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Met 20% korting is het wellicht nog duurder dan een webwinkel. In elk geval, die grafische kaart is geen optie. Ik zou voor minimaal een 7600GT. Op zich is de 7600GT zelf al een prima optie. Goede snelheid voor het geld en verkrijgbaar met passieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij Informatique
CPU/Geheugen naar jou wensen, GPU zelfs betere :)

Edit: 1179 euro :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 12-03-2007 17:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik ook die HP M7770 kunnen kopen, of de M7700 en dan gewoon de grafische kaart eruit
gooien, en er dan bijvoorbeeld een 7600GT in doen?

Want volgens mij is die pc best goed, op de videokaart na dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Kijk op alternate of azerty beide .nl.
Voor 1100 kan moet je minstens voor een C2D proc. gaan 2 Gig werkgeheugen, 7600gt als videokaart en een merkkast met voeding er in. Succes met je zoektocht, mocht je er niet uit komen kan je me via me profiel mailen en kan ik op internet een pc voor je in elkaar zetten welke je samengesteld thuis krijgt. (via een webshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Michael_13, de link die SinergyX geeft is wel een hele mooie PC.. Vooral die 8800 die erin zit is super goed om mee te gamen..

Alhoewel ik nog steeds voor zelfbouw ben met een Core 2 Duo ipv een AMD X2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op Informatique een pc aan het bouwen...
Ben ik wel ff mee bezig:P

Ik zet er een Core 2 Duo in, 7600GT, 2 gig geheugen, 320 gigabyte...
Maar ik ga gewoon een aantal combi's proberen!
Kom er vast wel uit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een behuizing, moederbord, (processor cooler, ik weet niet of dat nodig is?), speakers kunnen jullie me aanraden.(uiteraard weer in mijn prijsklasse (1100 euro)
Op informatique kun je een hele goede pc samenstellen! Maar je kan alleen wel heeeeel veel merken kiezen! Gaat nog moeilijk worden:P

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de link die SinergyX stuurde was erg goed, maar ik heb dan nog geen monitor.. enz..
En dan word het toch iets te duur voor mij... want me ouders willen ook niet al te veel uitgeven, helaas
Maar een goede pc van 1000 euro met monitor, dat heb ik nodig... Zou iemand me wat
info kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:08
Taarmen schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:38:
Kijk op alternate of azerty beide .nl.
Voor 1100 kan moet je minstens voor een C2D proc. gaan 2 Gig werkgeheugen, 7600gt als videokaart en een merkkast met voeding er in. Succes met je zoektocht, mocht je er niet uit komen kan je me via me profiel mailen en kan ik op internet een pc voor je in elkaar zetten welke je samengesteld thuis krijgt. (via een webshop)
Ik sluit me aan bij Taarmen , behalve het aanraden van kopen via alternate.nl . Zie de shopsurvey maar waarom!

Blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich is die standaart videokaart niet zo verkeert, je zou er met gemak battlefield 2 op kunnen draaien. [kon ook op me fx5700 dus waarom nie?] Het is momenteel alleen jammer om 1100 euro voor een pc te betalen die veel minder kan dan als je er zelf een bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:59:
Wat voor een behuizing, moederbord, (processor cooler, ik weet niet of dat nodig is?), speakers kunnen jullie me aanraden.(uiteraard weer in mijn prijsklasse (1100 euro)
Op informatique kun je een hele goede pc samenstellen! Maar je kan alleen wel heeeeel veel merken kiezen! Gaat nog moeilijk worden:P

Michael
Behuizing: Dat is meer een kwestie van smaak..
Processorkoeler: uiteraard de Arctic Cooling Freezer 7 Pro a 13 euro. Kijk ook ff in de bestbuy guide van tweakers, zeker handig..
Moederbord: Gigabyte DS3
Succes met samenstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben erachter dat ik sowieso geen vaste pc meer koop, dat ik hem dus zelf samenstel...
Maar bij welke winkel kan ik dat het beste doen? En wat moet ik dan minimaal kiezen voor een
goeie pc waarmee ik battlefield kan spelen? NOgmaals, mijn budget is zo'n €1000... En daar kan ik niet te ver boven gaan zitten...

Alvast bedankt,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:27:
Ja, ik ben erachter dat ik sowieso geen vaste pc meer koop, dat ik hem dus zelf samenstel...
Maar bij welke winkel kan ik dat het beste doen? En wat moet ik dan minimaal kiezen voor een
goeie pc waarmee ik battlefield kan spelen? NOgmaals, mijn budget is zo'n €1000... En daar kan ik niet te ver boven gaan zitten...

Alvast bedankt,
Michael
waarom zoek je zelf niet eerst wat op.. ik bedoel er zijn ongeveer 1201010102024 topics hierover.. ik snap dat je een leek bent, maar dan nog. Je kan wel iets meer moeite doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
aangezien je nog niet enorm veel van pc's weet raad ik het je aan om een pc samen te stellen en er een assemblage dienstje bij te pakken+garantie is best wel handig en het hoeft niet zo heel duur te zijn! je kunt bijvoorbeeld dit pakken! 2 jaar garantie moet zeker voldoende zijn en windows erbij en klaar ben je..

wil je geld besparen?
dan kies je voor het zelf in elkaar zetten van de pc. ik weet niet hoe oud je bent maar ik ben zelf 14 en ik zet ze ook zo even in elkaar (denk goed na dan kom je er wel). dus je kunt ook even research doen en dan zelf in elkaar zetten. of je gaat even naar iemand toe die het ook kan (meestal ken je wel iemand)

aan jou de keus..

btw ik kom straks met een lijstje met spulletjes (btw is dit excl. btw of incl. btw?)

3356 Antec Sonata II, Zwart € 104,16
9583 Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed € 174,93
4566 Arctic Freezer 7 pro € 18,03
12730 TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 62,94
8117 Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 65,84
9619 Asus EN7300GT SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 75,87
4677 Asus DRW1608P3S, ATAPI/E-IDE, Wit, Retail € 32,33
201 Asus DVD-E616P2, ATAPI/E-IDE, Zwart, Retail € 17,84
5223 Samsung 740BF, 0, 0 " € 182,18 € 182,18
3560 Logitech Media Keyboard Elite, Zwart, Retail € 22,10
11001 Logitech G3 Laser Mouse, Zwart, blauw, Retail € 38,98

voorbeeldje wat je kunt doen ;) is dus nog niet helemaal af € 908,83.. zit bijvoorbeeld nog niet de optimale videokaart in

[ Voor 36% gewijzigd door Bliz op 12-03-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 18:46
Maar bij welke winkel kan ik dat het beste doen?
...
Waar je dat het beste kunt doen, moet je natuurlijk zelf beslissen. De prijs van een winkel kan daarbij een beslissende factor spelen, maar ook hoe de winkel bekend staat. Daar kun je de shopsurvey bij gebruiken
...
En wat moet ik dan minimaal kiezen voor een
...
Ja... idd een Core 2 Duo (misschien een E6300, als het budget het toelaat iets meer) met 2GB aan RAM geheugen is wel aan te raden. Als videokaart een mooie X1950Pro of iets vergelijkbaars.

[ Voor 4% gewijzigd door FereiDON op 12-03-2007 19:10 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal er ff naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw ik kom straks met een lijstje met spulletjes (btw is dit excl. btw of incl. btw?)
Ligt aan de winkel

Als je een lijstje hebt maak dan een nieuwe topic met daar hetvolgende in:

Lijstje van de onderdelen + waarom je hebt gekozen daarvoor

As in
Processor
Naam van de processor - prijs
ik heb hiervoor gekozen want

Ik wil met de PC de volgende dingen kunnen:
- puntjes

Etc :) succes!

Kijk ook hier:
Edgarz schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:04:
Ziet er goed uit, heb net zelf dit systeem gekocht:

[afbeelding]

Totaal prijs €1.1.48 incl. montage en testen systeem. Dus voor de zelfbouwer zit er nog een voordeel aan van €35. Case is 500W, alles bij elkaar zeer goed presterend.

Basiselementen (muis, keyboard, monitor etc waren al aanwezig)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier een lijstje:
Processor: Intel Core Duo E6300 (lijkt mij een goede, vanwege de snelheid)
Grafische kaart: Asus EN7600GT 256mb
Intern geheugen: 2 gb, (genoeg werkgeheugen, zo kan ik veel dingen tegelijk doen)
Harddisk: ik zit te denken aan 250 gb (zodat ik bijvoorbeeld genoeg ruimte heb voor films enz..)

Dat lijken mij denk ik de voornaamste specs...

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik wil graag:

-Battefield 2 kunnen spelen
-Meerdere applicaties tegelijk kunnen doen, zonder dat hij traag word (bijvoorbeeld, een film downloaden; msn'en; word document openhebben; virusscanner en windows media player open hebben zonder er veel van te merken
Ik weet niet of dat een beetje te veel is voor een pc?? of zou een pc dat makkelijk moeten kunnen hebben?

Groetjes Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:25:
En ik wil graag:

-Meerdere applicaties tegelijk kunnen doen, zonder dat hij traag word (bijvoorbeeld, een film downloaden; msn'en; word document openhebben; virusscanner en windows media player open hebben zonder er veel van te merken
Ik weet niet of dat een beetje te veel is voor een pc?? of zou een pc dat makkelijk moeten kunnen hebben?
De allergoedkoopste cpu die nu te koop is + een videokaart zoals de 7300GT of sneller zal voldoen aan je eisen.

Heb je nog meer eisen? Wil je dat je pc een bepaalde tijd de nieuwste spellen op minimaal medium kan spelen? Moet de pc bijzonder stil zijn en hoe stil precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 7300GT is volgens mij niet echt een goeie grafische kaart.. denk ik tenminste...

De pc hoeft niet bijzonder stil te zijn... is niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 18:46
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:25:
En ik wil graag:

Groetjes Michael
Een nieuwe pc van tegenwoordig moet dat wel kunnen ;) (tenminste dat lijkt mij, met me slome
Celeron D lukt het mij ook wel redelijk, dus met een snelle C2D moet het zeker lukken)
Maar idd, zoals dr snuggles al zegt, met een 7300GT kun je BF2 ook wel spelen, maar met een betere speelt het toch wel wat lekkerder :D
Met een 7600GT of een X1950Pro kun je nog wel ff vooruit, al worden ze vaak gebruikt als videokaart voor dat men overstapt op DX10

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:04:
De 7300GT is volgens mij niet echt een goeie grafische kaart.. denk ik tenminste...

De pc hoeft niet bijzonder stil te zijn... is niet echt nodig
Met die 7300GT kun je BF2 op 1600x1200@4xAA en 4xAF vloeiend spelen. Dit kon ik al met m'n oude 6600GT zonder problemen. Wat wil je nog meer? Of iets goed is is relatief t.o.v. andere kaarten. Je moet gewoon kopen wat je nodig hebt, niet meer en niet minder.

Gratis tip: Maak eerst een compleet lijstje van al je eisen.

Anders kun je er op wachten totdat iemand je zijn systeem aanraadt, waarop iemand anders zegt dat dit een goed systeem is. Hierdoor zul jij vervolgens denken dat je dit systeem moet kopen, terwijl je dit systeem eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Dit weet je pas als je weet wat je wilt hebben van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke;) bedankt voor de info...
Morgen ga ik bij iemand langs die heeft een nieuwe Medion gekocht.. En dan doe ik de test (die op gamespot staat) of dat systeem Battlefield kan spelen... dan weet ik een beetje waar ik naar moet gaan kijken met een nieuwe computer...
Gelukkig kan je met een goedkopere grafische kaart toch al wel battlefield draaien...!

Groetjes Michael!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En om precies mijn eisen vast te stellen, moet ik er even rustig voor gaan zitten!

Maar ik ben pas 13, dus misschien wat hulp van anderen kan ik wel gebruiken:P

Lord Bossink en dr Snuggles, wat voor pc hebben jullie eigenlijk? en spelen jullie ook BF2?

Gr, Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan battlefield eigenlijk goed spelen op een AMD Athlon 64 X2 Dual Core processor?
Is die net zo snel als de C2D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je kan beter een C2D nemen, maar als jij zo graag op een AMD wilt draaien, op een 4600+ draait die ook lekker met alles op high, teminste als je 2GB geheugen hebt een een beetje goeie videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan neem ik een C2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Michael, let ook even op de forum regels:

- NIET groeten en afsluiten met groetjes of iets dergelijks (het zijn geen mails/brieven)
- NIET dubbelposten, maar gebruik het EDIT knopje (rechts)

Verder als je er niet zoveel van af weet, moet je daar niet om zeuren :+ :P. Als je zelfbouw gaat doen oid, dan kun je misschien ook naar andere topics op dit forum kijken en kijken waarom hun bepaalde onderdelen pakken.

Verder is me nog niet duidelijk of je budget MET of ZONDER monitor en andere aanhangsels (muis, tobo) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot.

Pak er eens wat benchmarks en reviews bij. Lees deze en maak op basis daarvan een keuze. Uiteraard kun je ook nog ervaringen op zowel GoT als in de Tweakers.net Productsurvey opzoeken om te kijken of er veel problemen met bepaalde onderdelen voorkomen.

Naast dat wil ik je even wijzen op deze tekst welke je tijdens het registeren hebt gelezen :). Daar staat o.a. in dat we graag zien dat men zélf het één en het ander uitzoekt. Tevens wil ik je even wijzen op de editknop ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ). Het lezen van steeds kleine berichten door dezelfde gebruiker onder elkeaar geplaatst is vrij irritant. Dit kan allemaal prima in één reactie :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.