[SUSE] Netwerk snelheid erg laag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ten eerste weet ik niet precies waar ik dit topic moest neerzetten hier of bij netwerk.

Ik heb hier een server staan met hierop SUSE 10.1. Dit zijn de specs:
AMD XP 2700+
512MB Ram
Intel GBit kaart.
1TB aan HDD's en nog wat spul.

Ik haalde eerst speeds van 62MB/s tussen mijn pc en de server, maar sinds een paar weken haalt die dit niet meet.

Het is zowiezow niet de UTP kabel wat een CAT5E is aangezien ik hem al verwisseld heb met een andere en had hetzelfde probleem, tevens heb ik de kabel eens in een andere pc gehad waar een GBit netwerkkaart inzat en tussen mijn pc en die haalde ik 60MB/s.

Ik heb alle updates erop gezet, regelmatig wezen reboten etc, maar niks geen resultaat. Nu zag ik dat linux af en toe problemen heeft met volle HDD's, dus heb ze eens iets minder vol gemaakt, maar nog steeds bagger speeds.

De load van de server is laag zat zodat het hier niet aan kan liggen. Ik zou nog mijn geheugen kunnen testen of het hieraan kan liggen, maar ben bang dat het daar niet aan ligt.

Heeft iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn?
Veel verstand van linux heb ik trouwens niet.
Ik heb op dit moment ook geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Hoeveel haal je nu nog dan? En over welk protocol?
Weet je zeker dat het niet aan de client-kant ligt?
Bedenk wel dat de meeste harde schijven niet harder kunnen dan 60-70 MB/s, onder optimale condities. Om in ieder geval de server-harde-schijf uit te sluiten kun je eens /dev/zero "kopieeren".

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
laurencevde schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:35:
Hoeveel haal je nu nog dan? En over welk protocol?
Weet je zeker dat het niet aan de client-kant ligt?
Bedenk wel dat de meeste harde schijven niet harder kunnen dan 60-70 MB/s, onder optimale condities. Om in ieder geval de server-harde-schijf uit te sluiten kun je eens /dev/zero "kopieeren".
Over het FTP protocal kom ik nu niet hoger dan 3MB/s.
En gewoon over windows verkenner en dan op de share haal ik 60MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Check lsmod eens op een ipv6 module. Als die erin staat, moet je die even uitzetten (tussen aanhalingstekens). Gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Haal je alleen met FTP 3MB/s ? Ook van computer naar de server ipv server naar computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:16:
Haal je alleen met FTP 3MB/s ? Ook van computer naar de server ipv server naar computer?
Yup, van en naar is allebij traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Welke FTP server gebruik je? Kijk eens in de logs of je rare meldingen tegenkomt, daarna zou je misschien kunnen updaten naar een nieuwe versie of een andere ftpd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:
Welke FTP server gebruik je? Kijk eens in de logs of je rare meldingen tegenkomt, daarna zou je misschien kunnen updaten naar een nieuwe versie of een andere ftpd
Ik gebruik glftpd, ik kan geen vreemde meldingen ontdekken. Heb ook nog even gekeken naar mijn CPU load, of glftpd misschien meer reken kracht nodig heeft dan gewoon overkopieeren via windows verkenner, maar via windows verkenner zit die rond de 26% en via glftpd tussen de 8-12%. Dus aan de CPU kan het haast niet liggen.

Net eens even voor de gein gekeken of de speed ook slecht was met een ander programma, en toen was de speed flink wat sneller. Met FTPrush was de speed flink wat sneller, maar met FlashFXP is het dus gigantisch bagger. Nu de vraag waarom.

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 13-03-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Heb je toevallig een of andere check tool in FlashFXP aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:40:
Heb je toevallig een of andere check tool in FlashFXP aanstaan?
Heb alleen een skiplist erin staan dat die bepaalde files niet upload (lege dirs bijv). En dat die controleerd of de file die die gaat uploaden groter/kleiner/gelijk is aan de file die er eventueel opstaat.
Maargoed dit zat er ook in toen ik met FlashFXP nog wel goeie speeds haalde.
Pagina: 1