[Dell D820] Smart Card aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 2.776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb op mijn Dell D820 een Smart Card aansluiting (Deze wordt herkend als een USB Smart Card Reader onder Apparaatbeheer (O2Micro CCID SC Reader)). Daar zit een plastieken beschermkaartje voorlopig in. Mijn broer heeft op zijn D620 ook een Smart Card aansluiting maar die is anders van vorm en deze kan eID cards en andere kaarten, ter grootte van een bankkaart die een chip hebben, lezen.

Nu vraag ik mij af waar kan ik een smart card kopen of een omvormer kopen zodat deze past in mijn smart card lezer zodat ik bv ook smart cards van het eID formaat kan lezen. Mijn Smart Card reader is 5,5cm breed in het begin maar na 4,5cm diepte wordt de breedte 1/3 smaller (3,5cm) om dan na 7cm diepte te stoppen en uit te monden op een reeks aansluitingen pinnen. De hoogte is tussen de 0,5 en 0,7 cm.

Naast dit heb ik ook boven één van mijn USB aansluiting nog een soort voedingsconnector voor een USB device. Echter heb ik nog geen enkele toepassing gezien die daar van gebruikt maakt. Zijn er hier voorbeelden van?

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
zeker dat het geen expresscard slot is ?

• pietervdb
Neen :)

Er staat EC naast de het slot.

En wat kan je daar mee doen? En waar kan ik dan die smart card lezer vinden want dit heb ik gevonden op de Dell site:

Gebruikers- en systeembeveiliging:
Geïntegreerde smartcard-lezer, Trusted Platform Module 1.2 en optionele UPEKTM -vingerafdruklezer. Wave Embassy® Trust Suite van Wave Systems (beveiligingssoftware).

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Er zit een smartcard reader onder het voorste PC-Card slot aan de linkerkant (Heb zelf ook een D820), is dit niet wat je bedoeld/wil?

https://powershellisfun.com

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54
EC staat misschien voor ExpressCard? Verder heb ik een foto van de linkerkant gevonden waar duidelijk een ExpressCard/PC Card slot te zien is en dit staat ook in de review duidelijk beschreven!

EDIT: Ik had de verkeerde notebook (D620) voor me, maar bij deze is het NOG duidelijker IMHO. Dit is de D820..

[ Voor 52% gewijzigd door alex3305 op 12-03-2007 17:06 ]

• pietervdb
Thanx,

Ik heb ze gevonden. Sebiet eens uitproberen.

• pietervdb
Kan het zijn dat mijn Smart Card aansluiting defect is?

Ik heb de software voor eID geinstalleerd + mijn windows xp geupdate.
Als ik mijn eID kaart erin steek krijg ik enkel een vraagtekentje bij het smart card logo ipv dat mijn foto verschijnt. Als ik de eID software gebruikt krijg ik de melding dat er een onbekende interne fout is opgetreden. Ik heb dit nu al met verschillende eID kaarten geprobeerd en ik heb telkens hetzelfde voor.

Als laatste test heb ik Vista op een andere partitie geinstalleerd en daar heb ik identiek hetzelfde voor dus ik denk niet dat het een software fout is.

Is er een andere mogelijkheid om dit te testen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54
Het is een ExpressCard slot heh, GEEN Smartcard reader!! Dat is iets compleet anders.

Als het goed is, heb je ook een hele hoop ruimte over aan de boven en onderkant...

• pietervdb
Alex3305 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:42:
Het is een ExpressCard slot heh, GEEN Smartcard reader!! Dat is iets compleet anders.

Als het goed is, heb je ook een hele hoop ruimte over aan de boven en onderkant...
Ik heb beide, ondertussen had ik de smartcard reader gevonden. Maar deze blijkt nu defect te zijn. Dell komt morgen langs om een nieuwe erin te steken.

Verwijderd

Die gekke USB poort is powered USB zoals het in de handleiding staat. Is om een externe D-bay op aan te sluiten. Staat trouwens ook in dat 2 pagina's tellende PDF'je ;)

(Heb zelf meerdere reviews gelezen van zowel D420, D620 en D820. 'k ga binnenkort waarschijnlijk een D620 kopen.)

En voor het geval je het nog niet wist: er zit ook een UMTS-SIMcard slot in ;) (Kaartjes nog niet te koop in NL, wel in Duitsland.)

• pietervdb
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:18:
Die gekke USB poort is powered USB zoals het in de handleiding staat. Is om een externe D-bay op aan te sluiten. Staat trouwens ook in dat 2 pagina's tellende PDF'je ;)

(Heb zelf meerdere reviews gelezen van zowel D420, D620 en D820. 'k ga binnenkort waarschijnlijk een D620 kopen.)

En voor het geval je het nog niet wist: er zit ook een UMTS-SIMcard slot in ;) (Kaartjes nog niet te koop in NL, wel in Duitsland.)
Thanx,

Gisteren hebben ze mijn Smart Card/PCMCIA + mobo vervangen (Thanx to Business Support) dan heb ik inderdaad die UMTS-SIMcard zien zitten maar wat heb je zoal nodig om dat te gebruiken. Een sim kaart met bv Vodafone life (In Belgïe mogelijke bij Proximus)? Maar heb je dan ook nog: een Mobile Card nodig? En welke software?

Mijn probleem met mijn smart card is nog niet opgelost, maar blijkbaar is er nu nog een software probleemke. Ik zal dit bij Client Software Algemeen plaatsen.

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik zou maar eerst een schone installatie van Windows gaan doen :)
Er kunnen revisie verschillen in onderdelen zitten die wellicht niet volledig lekker met de huidige installatie willen werken.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

pietervdb schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:18:
[...]

Thanx,

Gisteren hebben ze mijn Smart Card/PCMCIA + mobo vervangen (Thanx to Business Support) dan heb ik inderdaad die UMTS-SIMcard zien zitten maar wat heb je zoal nodig om dat te gebruiken. Een sim kaart met bv Vodafone life (In Belgïe mogelijke bij Proximus)? Maar heb je dan ook nog: een Mobile Card nodig? En welke software?

Mijn probleem met mijn smart card is nog niet opgelost, maar blijkbaar is er nu nog een software probleemke. Ik zal dit bij Client Software Algemeen plaatsen.
Dat SIM slot is zichtbaar als je de batterij eruit haalt. Standaard zit er nog niks in. Je kunt dan een SIM kaartje kopen bij Dell (zou Q1 '07 ook in NL komen, maar nog niks gezien. Al wel te koop bij oosterburen.) Vervolgens kun je een abbonoment bij Vodafone afsluiten.

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:56:
Dat SIM slot is zichtbaar als je de batterij eruit haalt. Standaard zit er nog niks in. Je kunt dan een SIM kaartje kopen bij Dell (zou Q1 '07 ook in NL komen, maar nog niks gezien. Al wel te koop bij oosterburen.) Vervolgens kun je een abbonoment bij Vodafone afsluiten.
Zou je iets moeten zien als je hier een "gewone" SIM kaart instopt? Als ik dat doe dan staat er namelijk nog steeds in de BIOS "Not installed" bij Cellular.

Marrik

• pietervdb
Je moet eerst nog een Dell Wireless 5505 Mobile PCIe kaartje kopen.

• marrik

marrik

Live long and prosper

pietervdb schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:52:
Je moet eerst nog een Dell Wireless 5505 Mobile PCIe kaartje kopen.
Klopt, daar ben ik inmiddels ook achter. Alleen deze is nog niet te koop in Nederland.
Overigens wel raar. Dell bracht de D820 op markt met iets in termen van "voorbereid op draadloos werken via het gsmnetwerk". Oftewel, via UMTS, HSPDA enz.
Maar nu blijkt dat die voorbereiding niets anders is dan een simcardslot. De miniPCI kaart kunnen ze niet leveren, je kan 'm ook nog steeds niet selecteren bij de online winkel. Slechte zaak....

Marrik

Verwijderd

Dus je moet er nog een mini-PCIe kaartje bijhebben?

In Duitsland leveren ze ze al wel.

• marrik

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:43:
Dus je moet er nog een mini-PCIe kaartje bijhebben?

In Duitsland leveren ze ze al wel.
Ja klopt. Dell NL wist me hier pas na een tijdje iets over te vertellen. Of het "standaard" Dell kaartje ook gaat werken voor andere providers dan Vodafone wisten ze niet...
Dell NL zegt dat "de provider" het miniPCI kaartje bij het UMTS abbo zal leveren. Ik heb Vodafone, T-Mobile en KPN hierover gebeld. Geen van allen kent het bestaan van zo'n kaartje... Ze leveren alleen een PCMCIA (pccard) en een ExpressCard.

Marrik

Verwijderd

Dat klopt. In Nederland heeft Dell nog geen deal gesloten met een provider, wat ze dus in Duitsland, US, UK en verscheidende Scandinavische landen al wel gedaan hebben.

Ik vraag me dan af: dat kaartje past erbij, of is het in plaats van het standaard W-Lan kaartje :?

Verwijderd

Gevonden:

http://support.euro.dell....en/UG/parts.htm#wp1078654

In het geval van de D620:

BT zit linksboven, W-Lan rechtsboven, Wwan rechtsonder.

kaartje moet dus in de buurt van dat simcard slot erin.

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ik vraag me alleen af of je er iets in Nederland aan hebt omdat dit specifiek in combinatie met de duitse Vodafone is.

Marrik

Pagina: 1