HDD na klonen. Beiden lijken leeg

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Na het klonen van een beschadigde disk van 40GB naar een nieuwe disk van 80GB probeerde ik te booten van de nieuwe disk. Helaas faalde dit bij het laden van windows XP met een blauw scherm.

Tijdens het kloning proces van Acronis kwam een aantal keer de fout dat de sector niet gelezen kon worden, waar ik vervolgens voor negeren heb gekozen.

Nu lijkt het mij voor de hand liggend dat een aantal critische bestanden van windows XP in deze onleesbare sectoren lagen en dus niet mee gekloned zijn.

Het probleem nu echter is dat wanneer ik de nieuwe gekloonde 80GB schijf, of de oude 40GB schijf in mijn pc hang, ik bij geen van beide meer bij de data kan (Ik heb besloten om maar de belangrijke data te copieren en een kale windows XP installatie uit te voeren).
Beide schijven worden correct geladen in windows, en zijn de zien in de partitie managers. Wanneer ik echter het volume aanroep, is deze leeg in de verkenner. dir x: geeft ook 0 bestanden. Eigenschappen van de schijf vertellen wel dat er ongeveer 50% van de 40GB gebruikt is, wat klopt. Hoe kan ik deze bestanden weer zien? Hij hangt op dit moment in mijn eigen PC met daarop een windows XP installatie met admin rechten. De partitie lijkt niet hidden in partition magic.

Heeft Acronis bewust iets gehide? Hoe maak ik dit ongedaan?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 08:52

Valkyre

Kitesurf FTW!

je zou met data recover progjes eens kunnen scannen, heeft mij in het verleden goed geholpen.

hangt er een beetje vanaf of het een NTFS of Fat32 partitie was.
getdatabackNTFS
getdatabackFAT
ik vindt dat echt een super relaxt progjes voor het recoveren van data.

iRacing Profiel