A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
MRTG? Daarmee kan je middels SNMP het verbruik van data direct op je modems uitlezen en er mooie grafieken van maken.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Wat wil je monitoren ?
Snelheid/latency/enz. ?
Wat bedoel je precies met traag (snelheid zakt in) ?
Al een keer met de leverancier gesproken ?
Snelheid/latency/enz. ?
Wat bedoel je precies met traag (snelheid zakt in) ?
Al een keer met de leverancier gesproken ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
latency (en indirect jitter): ping
bandwidth: iperf
an zich zegt het niet veel, maar als je met cacti of smokeping de hele handel in een graph script, kun je middels de historische gegevens die je opbouwd een goed onderbouwde analyse maken.
bandwidth: iperf
an zich zegt het niet veel, maar als je met cacti of smokeping de hele handel in een graph script, kun je middels de historische gegevens die je opbouwd een goed onderbouwde analyse maken.
[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 12-03-2007 17:37 ]
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Nou, bedankt voor de reacties alvast. Met traag bedoel ik een hoge latency (denk ik, zo technisch zijn we niet). Bvb: Zit je in een sessie op de server in een word-document waarin je typt, dan kan het bij momenten (dus niet altijd) zo traag gaan dat je de tekst met een zin vertraging op het scherm ziet verschijnen.
Een ping -t heb ik al eens geprobeerd, maar door het niet constante karakter van de vertraging en het weinig overzichtelijke ervan (scrollen tot je vinger er van pijn doet
), hebben we niets gevonden op die manier.
Een ping -t heb ik al eens geprobeerd, maar door het niet constante karakter van de vertraging en het weinig overzichtelijke ervan (scrollen tot je vinger er van pijn doet
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Zoals ik al zei, gebruik smokeping van de graph-god toby oetiker. Daarmee kun je structurele problemen en trends destileren uit die cijferbrij.FirecrackerBE schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:44:
Een ping -t heb ik al eens geprobeerd, maar door het niet constante karakter van de vertraging en het weinig overzichtelijke ervan (scrollen tot je vinger er van pijn doet), hebben we niets gevonden op die manier.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Ik gebruik zelf Cacti (voor algeheel monitoren van ping, traffic op de lijn (je ziet snel of een lijn max vol zit of niet) en het monitoren van VPN tunnels)
Smokeping is meer gericht op latencyproblemen, dat zou voor jouw dus ideaal zijn.
Smokeping is meer gericht op latencyproblemen, dat zou voor jouw dus ideaal zijn.
Pagina: 1