Toon posts:

[Visio] diagram maken, uitvouw optie

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag in excel schematisch de verdeling van een energienet weergeven. Als dit gelijk al allemaal uitgeklapt is, dan is dit niet overzichtelijk.

Ik wil dus de verdeling maken, met de optie per afgaand veld, de onderliggende velden te laten uitklappen. En dan per groep/veld opmerkingen in te voegen zoals de aangesloten waarden etc.

Is dit te doen in excel, of is het toch handiger om het in MS Visio oid te maken?

Ik ben helemaal niet bekend met Visio, maar als dit beter is qua mogelijkheden, kan iemand dan miss een kleine duw in m'n rug geven _/-\o_

alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb geen goed beeld van wat je wilt. Maar ik kan een gok wagen. Je zou (in Excel) met VBA aan de slag kunnen gaan om om de beurt lijnen weer te geven, maar het lijkt me meer voor de hand liggen om gewoon een dozijn diagrammen te maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu met Visio begonnen, het plaatsen van blokken, en verbinden van lijnen gaat prima. Ik wil echter gebruik maken van de optie om onderliggende verbindingen niet weer te geven, en dan de mogelijkheid te bieden deze pas weer te geven als ervoor wordt gekozen door de gebruiker. Is dit mogelijk?

ps: dien ik nu een ander topic te openen omdat de topic-titel nu niet meer van toepassing is?

gr

Det0w

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Volgens kan dit in excel ook wel met behulp van groepen. Data > overzichtt -> groeperen. je kan dan een aantal rijen of kolommen selecteren en dan deze functie gebruiken. Er komen dan plusjes in de kantlijn te staan en als je daar op drukt vouwt het zich open.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan idd, maar dit maakt het geheel zeer onoverzichtelijk voor wat ik ermee wil bereiken. Het moet uiteindelijk een grafische voorstelling worden van een installatie. Gezien het grote aantal aansluitingen is het noodzakelijk dat de verbindingen zich kunnen uitvouwen als dit is gewenst door de gebruiker. Dit om het overzicht te behouden.

Per aansluiting moet dan extra additionele data / opmerkingen op te vragen zijn.