Wanneer halen ze die floppy drive er nou eens uit?

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Hij is volgens mij overbodig. De meeste mensen hebben gebruiken tegenwoordig wel een netwerk, brander of email om kleine dingen te versturen. En om te booten kan je ook een bootable cd gebruiken (Win Me)

Verwijderd

Dit heb ik mij ook afgevraagd. Zelf heb ik in mijn PC geen floppydrive zitten. Sterker nog ik heb er geeneen. Ik gebruik dat ding toch niet. BIOS updaten e.d. doe ik via de CDROM. Moet ik wel ff een RW'tje branden.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik weet dat de diskdrive bijna v=overbodig is. Maar nog heel veel mensen gebruiken het nog, en ik ook. En het is handig. Maar sommige mensen hebben niet eens internet, of een brander. Daar moet je rekeking mee houden :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik vind het ook maar gare dingen ik heb hem eruit gehaald en dan houd je een mooi hokje over van staal waar een 80 MM ventilator inpast :)

En als ik niet op kan starten dan boot ik gewoon van Zip dat gaat ook een stuk sneller. :)

Alle proemn in n drek

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Ik heb zelf een LS120, wel een probleem als je een drivertje ergens mee naar tou sjouwt waar geen drive in zit die dat aan kan, ennuh, een flop erin doen en ghost vanaf het netwerk starten is ook wel easy om te doen dan....

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Een floppydrive is anders super handig voor rescuedisks, bootdisks enzo als er iets mis is met je systeem. En een routertje kan je gewoon vanaf een flop starten (freesco) heb je niet eens een hd nodig.

Verwijderd

Floppy drives zijn *fijn* voor bootdisks - even iets er op, even iets eraf.

Werkt toch mooi makkelijk. En een floppydrive werkt gewoon altijd.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
bij mijn laptop is ie momenteel kapot (diskdrive) en das behoorlijk k*t :(

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik moet toegeven dat ik hem zelf ook niet gebruik, maar ach, zo af en toe is hij wel handig (meer niet dan wel )

Verwijderd

Volgens mij serieus achterhaald, maar wel handig om te booten. Er zou iets Zip-achtig moeten komen, iets dat goedkoper is dan zo'n zip en praktischer en sneller dan een brander en met toch een veel ruimte op.

Als iedereen nu eens zo'n removable HD-rac zou hebben...

Verwijderd

Ssja, ik denk dat ik mijn flop toch maar hou, ook al heb ik een zip en een brander...:)

Verwijderd

ik vind diskettes toch verdomd handig, voor school en ik heb hier nog een paar pc's die niet op het netwerk zijn aangesloten.
Bootable cds vind ik helemaal klote, ik gebruik liever een floppy met cd-rom drivers om te booten.

Verwijderd

Een floppy is toppie !

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zolang er geen andere mogelijkheid is die OVERAL en makkelijk werkt blijft ie erin...

Er is gewoon nog GEEN vervanger voor de flop... Wordt wel tijd trouwens ;)

Verwijderd

Is hij ook niet erg handig bij het flashen van je MB of videokaart BIOS????

Verwijderd

Dat doe ik met m'n zip, reuze handig:)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb 10 systemen, waarvan er maar 1 is uitgerust met floppydrive... die shit heb ik nergens voor nodig. Alle drivers haal ik wel van mijn Novell Netware servertje.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik gebruik nooit floppy's, om de simpele reden dat het onbetrouwbare media is. Soms heb je leesfouten op een PC, moet je op die PC je floppy formatteren en dan teruglopen en nog 'n keer de data eropzetten.
Het is baggertraag, je moet vaak volledig formatteren, zeker als je WinZip gebruikt, als je snelformatteert en WinZip gebruikt brandt je je floppy's namelijk op alsof het lucifers zijn, kun je ze allemaal wegdonderen |:(.
Behalve dat zijn ze afgrijselijk gevoelig voor stof en vuil en kan er nauwelijks iets op.
Ik heb m'n floppydrive aangesloten omdat bezoekers nog wel es met van die klotedingen komen, maar anders had ik die troep uit m'n systeem verbannen. Wat 'n achterhaalde zooi :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik heb van het weekend net mijn floppy er uitgehaald. Zonde van de ruimte die het in nam.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
die van mij is volgestoft :)
Alleen heb ik nu weer eens nodig om wat van een flop te halen en hij doet't echt niet. Ik ga 'm maar es uit elkaar halen

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 05 februari 2001 17:06 schreef Bierkameel het volgende:
Ik vind het ook maar gare dingen ik heb hem eruit gehaald en dan houd je een mooi hokje over van staal waar een 80 MM ventilator inpast :)

En als ik niet op kan starten dan boot ik gewoon van Zip dat gaat ook een stuk sneller. :)
Booten van :), hoe doe je dat precies ? Ik heb nog een iomega zip drive aangesloten zitten (scsi) werkt die ook?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zou geen PC zonder willen hebben. Bij een echte disaster kan je niet zonder. Want dan doet je netwerk het niet zonder de drivers.
Ai...een fout op mijn harddisk...wat nu...ik kan nergens bij. En wat dacht je van de Rescue disks die bij je systeem horen?

Floppen onbetrouwbaar? kan best, maar ik heb er dan ook wel een stuk of wat in een klein doosje

Even een BIOS upgrade...pak een flop. Zelfs de allerduurste professionele Compaq servers hebben nog floppies en de monteur heeft ze bij zich voor upgrades.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 05 februari 2001 21:22 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Booten van :), hoe doe je dat precies ? Ik heb nog een iomega zip drive aangesloten zitten (scsi) werkt die ook?
Nope ik denk dat het je met de SCSI versie niet gaat lukken met die IDE versie kan je gewoon de boot sequence veranderen naar ZIP/C/A of zoiets en dan doet ie het.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ik gebruik em alleen zo nu en dan om van te booten (dat lukt me niet van cdrom onder win2K)!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws/15584 diskette nieuw leven ingeblazen???

Maar kijk maar eens volgens mij is de diskette het enige wat niet/bijna niet veranderd is in zo'n 10 jaar tijd nog steeds even snel/langzaam :P en nog steeds 1,44mb zijn wel dingen geprobeerd maar kwamen er niet door....

ZIP enzo

Verwijderd

Ach ik heb voor mijn Laptop speciaal een USB floppy geval moeten halen (wat een moeite...). Tja alle lichttafels hebben nog zo'n geval en ook die mooie meetapparatuur-> Floppy nog hard nodig (En dan ben ik de bovendien de bootflops nog vergeten)
Pagina: 1