[Testcase]Overstroomde Ijssel in Deventer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Dit keer geen foto's van een 'duure' camera maar van een hobby camera, zo af en toe vind ik het leuk om ergens foto's van te gaan maken, een spiegel reflex is me iets te duur.

Deze foto's zijn gemaakt met de Samsung S500 , 5.1 megapixels.

Foto's zijn gemakkelijk verkleint met Vista Paint, klik voor orgineel formaat.

Ik heb niet veel verstand van camera's, dus tips e.d. zijn zeer welkom!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilcopeters/got/testcase-ijssel/1-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilcopeters/got/testcase-ijssel/2-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilcopeters/got/testcase-ijssel/3-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilcopeters/got/testcase-ijssel/4-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilcopeters/got/testcase-ijssel/5-klein.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
1: Jammer van de uitgebeten vlek in het midden.
2: Waarom staat de horizon scheef? De helft van de foto is gras dat nietszeggend is.
3: Flets, overbelicht. De horizon in het midden is vaak geen beste keuze en geeft weinig dieptewerking
4: Onscherp gras, een flare... wat is het onderwerp van deze foto?
5: Waarom nummer 4 en 5... ze lijken erg op elkaar. Vijf is wel beter.

Het thema 'overstroomd' kom ik niet echt tegen in de case... ik zie close ups van gras.

Wat vind je zelf van de foto's?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 16:24

m0nk

16-09-2003 15.15

foto 1,2,3,4,5
Rare composities. Onderwerp zie ik nergens in terug, de foto;s zouden ook bij een lokaal meertje 300m hiervandaan zijn gemaakt. Sorry, maar had denk ik wel beter gekund.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik vind de foto's redelijk gelukt, zoals ik zei.. ben een echte beginner om zulke foto's te gaan maken.

Reacties terug op Mercarra:

1. Klopt, maar voor de rest vind ik hem mooi gelukt.
2. Moet het altijd recht staan dan ? Maakt het saai vind ik.
3. Deze vind ik juist erg mooi , door die zon op het water.
4. De weerkaatsende zon.
5. Gewoon mooi vind ik :)

@ m0nk, ik had wel foto's van dat je kon zien dat het om de ijssel gaat en overstroomd is maar die zijn met mijn gsm gemaakt en dat is niet bepaald waardig denk ik om hier te posten.

[ Voor 21% gewijzigd door -Thunder- op 12-03-2007 17:22 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1 vind ik eigelijk de enige waar ik het 'overstoom' gevoel bij krijg.
2 vind ik op zich leuk gedaan, maar mis daar het thema een beetje.
3 de minste van allemaal, een vrij standaard foto van een meer
4/5 lijkt een test tussen de focus (water vs gras), al is bij 4 teveel gras in het beeld gekomen en geeft bij 5 de lensflare (denk ik) en vertekening bovenin.

Had je buiten deze pics meer foto's geschoten? Gewoon een enorm aantal schieten en daarna pas kijken wat je ervan hebt gemaakt, bv bij 4/5 had je een aardige serie kunnen schieten. Het lijken nu meer 'geforceerde' foto's.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 17:22

breinonline

Are you afraid to be known?

#1 Wel erg overbelicht hier en daar en aan de bovenkant krap afgesneden: de paal staat net onder het bovenrandje van de foto.
#2 Wat is je onderwerp hier? Ik zie onscherp gras, gras, water, scheven horizon met brug en ik kijk naar de volgende foto. Niets waar mijn oog naartoe trekt. De horizon scheef vind ik trouwens ook niks. Als je foto anders saai is, heb je gewoon geen goede foto genomen. :)
#3 Een grote overbelichtte vlek, verder is er niets te zien.
#4 Veel onscherpte, als ik goed zoek kan ik nog net een randje gras vinden wat wel scherp is. Bovendien een grote flare in het beeld.
#5 Dit is de enige geslaagde foto van de serie, voor mij. oogt rustig, compositie in orde, de flares voegen hier wel wat toe (sfeer namelijk).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:27:
1 vind ik eigelijk de enige waar ik het 'overstoom' gevoel bij krijg.
2 vind ik op zich leuk gedaan, maar mis daar het thema een beetje.
3 de minste van allemaal, een vrij standaard foto van een meer
4/5 lijkt een test tussen de focus (water vs gras), al is bij 4 teveel gras in het beeld gekomen en geeft bij 5 de lensflare (denk ik) en vertekening bovenin.

Had je buiten deze pics meer foto's geschoten? Gewoon een enorm aantal schieten en daarna pas kijken wat je ervan hebt gemaakt, bv bij 4/5 had je een aardige serie kunnen schieten. Het lijken nu meer 'geforceerde' foto's.
Nee hier toevallig niet bij, we waren meer aan het wandelen dan op foto's uit.

Bij deze serie heb ik dat wel gedaan maar daarvoor heb ik geen apart topic aangemaakt :
-Thunder- in "[verzamel] (Huis)dieren | deel 2"

De foto's van mijn huisdier vind ik wel geslaagd :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

De ijssel staat hoog he!
Echt ik kwam eroverheen rijden en zat echt ff te kijken van wow die is echt hoog.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Pagina: 1