Toon posts:

Instabiel BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Terug van vakantie start mijn PC niet meer op (heb voordat ik op vakantie ging de PC uitgezet door de powerknop ingedrukt te houden (teveel haast natuurlijk) en Windows niet correct afgesloten.

Het volgende gebeurt: PC start op tot aan BIOS. Gaat dan de IDE apparaten controleren. Geeft in eerste instantie de correcte waarden. Ik sla dan de configuratie op en de PC reboot.
Gaat weer IDE apparaten testen en vindt nu weer andere waarden (vaak dezelfde maar dan met wat vreemde tekens @##&*( er tussendoor of achter de schijf). Dit blijft zich herhalen. Als hij dan toevallig wel een keer doorstart, blijft windows hangen na schijfcontrole, BSOD met fysieke memory dump, hall.dll niet gevonden, dat soort fratsen.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb: alle schijven los/ vervangen door andere schijven, DVD brander los/vast, Windows getracht opnieuw te installeren maar zover komt het niet, opstarten van floppy. Werkt allemaal niet.

Ik zag dat de voeding aan de lage kant is. PC is een Compaq EVO 500D, met een magere 64 MB grafische kaart, DVD brander als slave op IDE 1, 10 GB HD als master op IDE 1, IBM 40 GB HD als master op IDE 2, Maxtor 40 GB schijf als slave op IDE2, via USB externe HD van 40GB, USB Muis, PS2 toetsenbord, TV Kaart. Dit alles op een originele Compaq EVO voeding van 250 watt piekspanning. Worden de problemen veroorzaakt door een te lage spanning/ brakke voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit heeft toch niets met Spielerij - Games & Discussies te maken? ;)
Reset je BIOS eens dmv Restore Defaults, haal het batterijtje er eens uit en of de jumpers :) En als je schijven moeilijk doen, dan moet je die eens proberen te testen met de tooltjes van de fabrikant (te vinden in de Opslagmedia & I/O Controller FAQ :)).

De voeding zal het misschien nog wel houden, je hebt iig niet veel voedingvretend spul.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het verkeerde forum. Maar dat heb je zelf ook gezien lijkt het, want je hebt al een nieuw topic geopend. Dat is overigens niet de bedoeling, want dit topic had gewoon verplaatst kunnen worden.

Dit topic is gesloten.