Toon posts:

[Flash/C++] Integratie flash player in C++ app

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar meer informatie over het integreren van een flash player in een C++ applicatie. Het gaat erom dat de applicatie een flash movie gebruikt om de lay-out te tonen. Daarnaast moet de applicatie het werk doen achter de flash movie. Hierbij moet je denken aan het ophalen van gegevens uit de flash movie en het afhandelen van click events.

Zelf ben ik aan het zoeken geweest naar hetgeen dat ik wil bereiken, maar heb hier nog niets voor gevonden. Wel heb ik een tutorial gevonden om een flash movie te spelen in een MFC applicatie, maar ik wil niet afhankelijk zijn van MFC. Ik programmeer het geheel in VS 2005, maar de applicatie moet cross-platform kunnen draaien.

Heeft iemand hier meer informatie of misschien zelfs een tutorial over?

Verwijderd

Aan platformafhankeljke code zul je niet ontkomen, omdat de Flash player op verschillende manieren geimplementeerd is. In Windows moet je bijv. een ActiveX control embedden, wat met Visual Studio vrij eenvoudig is. In de visual designer rechts-klik je op je dialog en kies je 'Insert ActiveX control'. Uit het lijstje kies je 'Shockwave Flash object' en je ActiveX control wordt geinitialiseerd. Door er nu weer rechts op te klikken kun je de properties instellen en eventcode programmeren. Niets ten nadele van Linux of andere besturingssytemen, maar ik vermoed dat het daar een stuk minder eenvoudig te realiseren is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:41:
Aan platformafhankeljke code zul je niet ontkomen, omdat de Flash player op verschillende manieren geimplementeerd is. In Windows moet je bijv. een ActiveX control embedden, wat met Visual Studio vrij eenvoudig is.
Dat de code niet geheel platformonafhankelijk is hoeft ook niet. Wel is het belangrijk hoe ik de flash player implementeer. Windows doet dit met ActiveX control en een Flash object, maar hoe doet Linux dit?
In de visual designer rechts-klik je op je dialog en kies je 'Insert ActiveX control'. Uit het lijstje kies je 'Shockwave Flash object' en je ActiveX control wordt geinitialiseerd. Door er nu weer rechts op te klikken kun je de properties instellen en eventcode programmeren.
Bedankt voor de uitleg. Wel vraag ik me af of je met het eventcode programmeren hetzelfde bedoelt als ik doe. Ik wil de handelingen binnen de flash movie afvangen. De flash movie moet fullscreen draaien en hier komt dus ook de input vandaan.
Niets ten nadele van Linux of andere besturingssytemen, maar ik vermoed dat het daar een stuk minder eenvoudig te realiseren is.
Dat het een stuk minder eenvoudig is maakt niet uit. Het gaat mij erom hoe ik het kan bewerkstelligen. Ideeën hoor ik graag. :P

Verwijderd

Die twee-weg interactie met Flash is inderdaad mogelijk. Je kan in de host applicatie het FSCommand event afvangen, en met het setProperty commando variabelen binnen de Flash movie wijzigen. Zie ook de FSCommand voorbeelden in de Flash documentatie, want het is eigenlijk dezelfde werkwijze als Flash/Javascript interaktie in een browser. Hoe dan ook, je zal zowel in je Flash movie als in je applicatie wat 'glue-code' moeten toevoegen om het gewenste resultaat te krijgen.

Hoe het allemaal in Linux zou moeten heb ik werkelijk geen idee van en ik ga niet eens de moeite nemen om het uit te vinden, door schande wijs. :P