Toon posts:

Na bliksem inslag internet bijna 2x zo traag...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem precies een week geleden is bij ons thuis de bliksem ingeslagen. Daardoor zijn router en splitter overleden maar goed daar heb ik nu weer een nieuwe voor opgestuurd gekregen. En nu is het vreemde dat ik nu nog maar 500kb/s download haal i.p.v. de 900kb/s voor de bliksem inslag :? Waar kan dit aan liggen ik heb thuis bij het isra punt alles na gekeken op misschien aangekoekte kabels maar niet wat kunnen vinden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Op welke snelheden traint je modem in? Als die nu te laag zijn kan dit liggen aan de kabels die van jouw huis naar kpn gaan.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:24
Welke isp, welk modem, waar heb je die snelheid getest, kortom met wat meer informatie kunnen wij misschien ook wat meer voor je doen ;)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een zyxel P-2602HWL-D3A provider is tiscali met een 12mbit abbo. In mijn router staat de snelheid ook maar rond de 4700kb/s :? En de snelheid getest met newsleecher en eweka.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:13:
Het gaat om een zyxel P-2602HWL-D3A provider is tiscali met een 12mbit abbo. In mijn router staat de snelheid ook maar rond de 4700kb/s :? En de snelheid getest met newsleecher en eweka.
Staat hij wel op adsl2+ ipv op adsl1?

Verwijderd

Topicstarter
Jup staat adsl2+ achter tenminste dat zie ik in het status scherm staan

• knorde
Kun je de snelheid eens testen zonder splitter?

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 20:49

freezer

er komt geen end 'an

Ik denk dat de enigste manier het vervangen van de kabels en daarna de modem/router is.

Verwijderd

Topicstarter
freezer schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:25:
Ik denk dat de enigste manier het vervangen van de kabels en daarna de modem/router is.
Welke kabels bedoel je hier mee? (van isra naar splitter of van isra naar centrale)

Verwijderd

Topicstarter
knorde schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:25:
Kun je de snelheid eens testen zonder splitter?
Heb ik al gedaan dan is snelheid net zo laag mijn vermoeden is dat de kabel van kpn onder de grond beetje aangekoekt zijn door de bliksem inslag :X

• knorde
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:29:
[...]

Heb ik al gedaan dan is snelheid net zo laag mijn vermoeden is dat de kabel van kpn onder de grond beetje aangekoekt zijn door de bliksem inslag :X
Ik dat geval zou ik je isp opbellen dat je zonder splitter hebt getest en dat je graag een lijnmeting wil...

[ Voor 169% gewijzigd door knorde op 12-03-2007 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
knorde schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:29:
[...]

Ik dat geval zou ik je isp opbellen dat je zonder splitter hebt getest en dat je graag een lijnmeting wil...
Ja ik kan tiscali vanmiddag wel even bellen als ik weer thuis ben, en die kunnen dus de lijn door meten op storingen?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je wel dezelfde hardware als hiervoor?
Beste test is volgens mij DSL modem direct op ISRA aansluiten en dan kijken waar hij op traint.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
twixx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:33:
Heb je wel dezelfde hardware als hiervoor?
Beste test is volgens mij DSL modem direct op ISRA aansluiten en dan kijken waar hij op traint.
Ja ik heb van tiscali exact de zelfde router en splitter toegestuurd gekregen. En ik heb ook al geprobeerd om de router rechtstreeks op de kabel aan te sluiten wat uit het isra punt komt. Maar de snelheid blijf het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Gister morgen is een monteur van kpn geweest om te kijken naar mijn lijn. Nu blijkt dus dat onder de grond de lijn versmolten is. Maar nu heeft de kpn monteur deze op een andere lijn gezet aangezien ik het geluk had dat er meerdere lijnen naar mijn huis liepen :) Dus ik download momenteel weer op volle snelheid.
Pagina: 1