nep netwerk dmv doorverbinden utp kabel?

Pagina: 1
Acties:

• ReBooT84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik kan me voorstellen wat jullie gaan antwoorden nadat jullie dit probleem gelezen hebben.
Dit is voor mij even een weet of het mogelijk is.

Het volgende.
Als je een 'net use lpt1' wilt maken naar je eigen notebook moet je verbonden zijn met een netwerk.
Anders gezegd, de notebook moet een link hebben.

Hetgeen is dat ik een usb mobiele printer heb en (ja ja) in dos wil printen op die printer. Dit werkt zolang er een link is met bv een switch. Nu kom ik op plaatsen waarbij ik geen stroomvoorziening heb en zo dus de switch niet aan kan sluiten. En dus geen link heb.

Is er een manier om een utp kabel zo te maken (doorverbinden van kabels), dat de notebook denkt dat die is aangesloten op een netwerk. Met andere woorden dat er een link is?

Hp notebook
WinXP Pro sp2
aangesloten op een domain
geen parallelle poort

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Eldee
  • Laatst online: 26-02 14:03
Je kunt de softwarematige "MS Loopback adapter" installeren, dan heb je zonder hardware aan te hoeven schaffen ook een werkend netwerk in XP.
Hmm, daar staat de "MS loopback adapter" niet in genoemd

[ Voor 46% gewijzigd door Eldee op 12-03-2007 12:50 ]

• ReBooT84
mijn dank is groot

het antwoord lag dichtbij.

zojuist een rj45 loopback gemaakt

doorverbinden van 1 met 3
doorverbinden van 2 met 6

en het werkt
de notebook denkt dat ie een verbinding heeft en ik kan vrolijk een net use maken :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kun je in de printerproperties->poorten, niet gewoon de poort veranderen van dot4 naar lpt1 ??

• ReBooT84
KillerAce_NL schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:14:
Kun je in de printerproperties->poorten, niet gewoon de poort veranderen van dot4 naar lpt1 ??
nee dat gaat niet

gister had ik de 'zelfgemaakte hardware matige loopback' getest op een clone pc. hierop werkte het. toen ik thuis was probeerde ik het op het notebook (HPnx6125), en wat denk je. het werkte niet :X kreeg geen link (daarna weer getest op een andere clone pc, daarop werkte het weer wel)
ik heb het ook getest op een oudere HP notebook (HPnx9010) en daarop werkte het ook
Eldee schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:47:
Je kunt de softwarematige "MS Loopback adapter" installeren, dan heb je zonder hardware aan te hoeven schaffen ook een werkend netwerk in XP.
_/-\o_ en dat werkte op de notebook wel. vast ip erin gezet, zodat het er geen vervelende berichten naar voren komen

probleem opgelost

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je kunt toch ook een net use maken met \\127.0.0.1\printer ?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Eldee
  • Laatst online: 26-02 14:03
ReBooT84 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:40:
[...]

gister had ik de 'zelfgemaakte hardware matige loopback' getest op een clone pc. hierop werkte het. toen ik thuis was probeerde ik het op het notebook (HPnx6125), en wat denk je. het werkte niet :X kreeg geen link (daarna weer getest op een andere clone pc, daarop werkte het weer wel)
ik heb het ook getest op een oudere HP notebook (HPnx9010) en daarop werkte het ook
Dat kan ik wel te verklaren: ik denk dat de kloon Pc's waarop je het getest hebt een 10/100 netwerkkaart hebben, daar is een de loopback die je gemaakt hebt wel goed voor. In je nx6125 zit echter een 10/100/1000 netwerkkaart, en die heeft daar niet genoeg aan, want die verwacht 4 pairs. Je moet hierbij dus ook de twee andere pairs loopback'en.

• ReBooT84
Eldee schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 02:15:
[...]

Dat kan ik wel te verklaren: ik denk dat de kloon Pc's waarop je het getest hebt een 10/100 netwerkkaart hebben, daar is een de loopback die je gemaakt hebt wel goed voor. In je nx6125 zit echter een 10/100/1000 netwerkkaart, en die heeft daar niet genoeg aan, want die verwacht 4 pairs. Je moet hierbij dus ook de twee andere pairs loopback'en.
dat is een hele goeie. ik ga er ff eentje maken
thx
Pagina: 1