Toon posts:

Fuji S20 Pro, welke prijs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal. Ik zou graag wat meer met fotografie willen doen, en heb nu de kans om een goeie camera te kopen. Alleen tegen welke prijs vraag ik me af. Heb momenteel nu een Fuji A345, dat is leuk voor een verjaardag maar meer niet, en heb de kans om een Fuji S20 Pro aan te schaffen, waar men €300,= voor vraagt.

Waar ik zelf mee zit is dat de camera op een paar maanden na 3 jaar oud is, en dus allang uit de garantie. Ik weet dat het een goeie camera is, maar is dan €300,= een fatsoenlijke prijs, of is dat veels te veel voor een bijna 3 jaar oude camera.

Ik zou hem heel graag willen hebben, maar als iemand anders een beter advies heeft, hoor ik het graag. Zag bijvoorbeeld op Marktplaats een Fuji S9500 voor dezelfde prijs, maar met een heleboel accessoires zoals een polarisatiefilter, en nog veel meer. Zou ik daar dan niet beter af mee zijn?

Alvast bedankt voor je reactie en/of hulp. Mochten jullie graag wat meer weten, laat maar horen. Owja, ik wil graag niet al te veel uitgeven, 300 Euro is prima, maar meer dan 500 haak ik af. Misschien bij 400 ook al, ligt eraan.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou voor die S9500 gaan. 3 jaar is in technologieland aardig oud.

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:15:
Ik zou voor die S9500 gaan. 3 jaar is in technologieland aardig oud.
Ik heb zelf weinig verstand van fotografie, vind het wel ontzettend interessant, en wil er graag mijn hobbie van maken, ik weet dus niet wat het verschil is tussen die S20 en de 9500.

Verder stond de S20 bij ons in de opruimings prijslijst voor 499 Euro, en voor mij zouden ze 300 rekenen, dus dat dan weer wel.

Maar ik zou het erg jammer vinden als ik toch 300 betaal voor de S20, en dat ie binnen korte tijd defect is, vanwege leeftijd, of gewoon technisch defect. Kosten voor reparatie komen er dan ook bij en da's dan toch een beetje zonde van het geld.

Zou ik dan niet beter een nieuwe camera kunnen kopen die wellicht duurder is en waarschijnlijk van mindere kwaliteit, maar waar ik wel garantie op heb. Zou erg graag de S20 willen, en die 300 Euro vind ik prima, maar omdat ik er zo weinig verstand van heb dacht ik dat hier navragen misschien wel zinvol is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Ik heb zelf weinig verstand van fotografie, vind het wel ontzettend interessant, en wil er graag mijn hobbie van maken, ik weet dus niet wat het verschil is tussen die S20 en de 9500.

Verder stond de S20 bij ons in de opruimings prijslijst voor 499 Euro, en voor mij zouden ze 300 rekenen, dus dat dan weer wel.

Maar ik zou het erg jammer vinden als ik toch 300 betaal voor de S20, en dat ie binnen korte tijd defect is, vanwege leeftijd, of gewoon technisch defect. Kosten voor reparatie komen er dan ook bij en da's dan toch een beetje zonde van het geld.

Zou ik dan niet beter een nieuwe camera kunnen kopen die wellicht duurder is en waarschijnlijk van mindere kwaliteit, maar waar ik wel garantie op heb. Zou erg graag de S20 willen, en die 300 Euro vind ik prima, maar omdat ik er zo weinig verstand van heb dacht ik dat hier navragen misschien wel zinvol is.
Ik heb toevallig zelf alweer twee jaar een S20Pro en ben er bijzonder tevreden over; flexibel, gaat goed met de batterijen om, prima kwaliteit, RAW ondersteuning. En 300 euro klinkt niet heel duur. Zonder accessoires is het misschien wel wat aan de prijs.

Met een adapterring erbij, een paar snelle CF2 kaarten, wat filters (vooral een UV- en/of polarisatiefilter) kun je er best wel even tegenaan. Mocht je er veel mee op stap gaan, dan raad ik ook de Fuji camera tas aan voor de S reeks; alles past er prima in en hij is erg degelijk. :)

Nou ga ik de mijne weliswaar verkopen, omdat ik toch een keer de stap moet maken naar een digitale SLR, maar als dat te duur is, is die S20Pro nog altijd een prima keuze. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:18:
[...]

Ik heb toevallig zelf alweer twee jaar een S20Pro en ben er bijzonder tevreden over; flexibel, gaat goed met de batterijen om, prima kwaliteit, RAW ondersteuning. En 300 euro klinkt niet heel duur. Zonder accessoires is het misschien wel wat aan de prijs.

Met een adapterring erbij, een paar snelle CF2 kaarten, wat filters (vooral een UV- en/of polarisatiefilter) kun je er best wel even tegenaan. Mocht je er veel mee op stap gaan, dan raad ik ook de Fuji camera tas aan voor de S reeks; alles past er prima in en hij is erg degelijk. :)

Nou ga ik de mijne weliswaar verkopen, omdat ik toch een keer de stap moet maken naar een digitale SLR, maar als dat te duur is, is die S20Pro nog altijd een prima keuze. :)
Wat jij zegt klinkt erg aantrekkelijk, maar inderdaad, er zitten nauwelijks accessoires bij. Gewoon normaal wat er bijgeleverd wordt, dus batterijen, cd'tje, wat boekjes e.d. Meer niet.

Nu is dit al een wat ouder model camera, wat kan ik verwachten als prijs voor dergelijke filters die jij opnoemt, en zijn ze nog leverbaar? Of zijn het standaard filters die overal op passen?

Polarisatiefilter zat ik sowieso aan te denken, ga deze zomer naar Mexico op vakantie, en verwacht veel blauwe lucht en zon, heb foto's gezien die in dergelijke situaties met zo'n filter zijn geschoten, en de kleuren zijn dan wel erg mooi.

maar goed, zal voor mezelf toch nog wel een spoedcursusje fotografie moeten volgen, al die filters, instellingen op je camera en benamingen ken ik nog niet allemaal.

• Montana
  • Laatst online: 30-01 10:51

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

De S20 Pro is de kwalitatief ieen betere camera dan de S602z. Let op wel 3 milj pixels geen 6. Dat lijkt wel zo maar 3,1 milj. pixel worden door de camera omgezet naar 6.1 milj. pixels. Het is zeker een zeer goede camera. Echter wel redelijk gedateerd. Voor 125 euro meer heb je ook al een S9600. En qua mogelijkheden kan je 10 x zo veel.
En probleem bij de S602 en de S20 pro is dat er stof tussen de lenzen kan komen.

Ik heb zelf de S602z gehad, en ben er erg tevreden overgeweest, daarna een S9500 en nu een S9600.
Persoonlijk zou ik je adviseren om voor de S9600 te gaan, Spaar liever een maandje door.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Topicstarter
Montana schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:28:
De S20 Pro is de kwalitatief ieen betere camera dan de S602z. Let op wel 3 milj pixels geen 6. Dat lijkt wel zo maar 3,1 milj. pixel worden door de camera omgezet naar 6.1 milj. pixels. Het is zeker een zeer goede camera. Echter wel redelijk gedateerd. Voor 125 euro meer heb je ook al een S9600. En qua mogelijkheden kan je 10 x zo veel.
En probleem bij de S602 en de S20 pro is dat er stof tussen de lenzen kan komen.

Ik heb zelf de S602z gehad, en ben er erg tevreden overgeweest, daarna een S9500 en nu een S9600.
Persoonlijk zou ik je adviseren om voor de S9600 te gaan, Spaar liever een maandje door.
Ik heb net nog even op Marktplaats gekeken, staat bijvoorbeeld een S9500 voor €400,= (nog niet geboden, max. bod was 340 geloof ik), daar zitten heel veel accessoires bij. Ik begrijp uit je reactie dat de S9500 en 9600 later op de markt zijn gekomen dan de S20 pro dus?

Ook een S9600 voor €450,= nieuw in doos wordt er aangeboden.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk. De S20 heb ik hier staan, de S9500 en 9600 zijn via internet. Ene nieuw, andere 2e hands.

Nogmaals, ben een beginner, weet eigenlijk nog maar heel weinig van fotografie, maar interesseer me er wel enorm voor. Vind het ook heel leuk om hier alle test- en showcases te bekijken. Waar zou ik dan beter mee af zijn om mee te beginnen? Ik heb nu dus de kans om die S20 pro voor €300 Euro te scoren, dus is voor mij toch een lastige keuze.

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:49:
[...]

Ik heb net nog even op Marktplaats gekeken, staat bijvoorbeeld een S9500 voor €400,= (nog niet geboden, max. bod was 340 geloof ik), daar zitten heel veel accessoires bij. Ik begrijp uit je reactie dat de S9500 en 9600 later op de markt zijn gekomen dan de S20 pro dus?

Ook een S9600 voor €450,= nieuw in doos wordt er aangeboden.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk. De S20 heb ik hier staan, de S9500 en 9600 zijn via internet. Ene nieuw, andere 2e hands.

Nogmaals, ben een beginner, weet eigenlijk nog maar heel weinig van fotografie, maar interesseer me er wel enorm voor. Vind het ook heel leuk om hier alle test- en showcases te bekijken. Waar zou ik dan beter mee af zijn om mee te beginnen? Ik heb nu dus de kans om die S20 pro voor €300 Euro te scoren, dus is voor mij toch een lastige keuze.
Bij Konijneberg staat de S9600 voor € 425,=( linkje)

Maar misschien moet je eens anders om beginnen, maak eerst eens een lijstje waaraan
je camera moet voldoen. Een PVE dus. En wat je wilt uitgeven enz.

Die camera zal er nog wel even zijn, ( de S20 Pro ik verwacht niet dat die heel snel verkocht zal zijn)
400 euro voor een S9500 is te veel, Accessoires zijn meestal een stel oplaadbare batterijen en een UV filter. Een UF filter moet je zowiezo kopen ter bescherming van je lens.

Bij een nw camera moet je rekening houden met nog wat extra's die je erbij moet kopen.
Geheugen kaartje
UV filter
Tas
Oplader plus batterijen.
E.v.t. flitser
E.v.t. een statief.

Keuzes maken is moeilijk, ook achteraf....!

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Topicstarter
Montana schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:08:
[...]

Bij Konijneberg staat de S9600 voor € 425,=( linkje)

Maar misschien moet je eens anders om beginnen, maak eerst eens een lijstje waaraan
je camera moet voldoen. Een PVE dus. En wat je wilt uitgeven enz.

Die camera zal er nog wel even zijn, ( de S20 Pro ik verwacht niet dat die heel snel verkocht zal zijn)
400 euro voor een S9500 is te veel, Accessoires zijn meestal een stel oplaadbare batterijen en een UV filter. Een UF filter moet je zowiezo kopen ter bescherming van je lens.

Bij een nw camera moet je rekening houden met nog wat extra's die je erbij moet kopen.
Geheugen kaartje
UV filter
Tas
Oplader plus batterijen.
E.v.t. flitser
E.v.t. een statief.

Keuzes maken is moeilijk, ook achteraf....!
Allereerst dank voor de link, die zal ik zeker in gedachten houden.

Bedankt ook voor je tips, idd beter om eerst een lijstje te maken wat ik zou willen.

Ik ben dus een beginner, een leek op het gebied van fotografie, maar denk dat ik met behulp van dit forum toch wel wat aardigs moet kunnen leren. Goed materiaal is dus een vereiste, ik mag toch wel aannemen dat je met een kwalitatief mindere camera (Lees A345 of andere compacts in die klasse) nooit zulk goed resultaat zult krijgen als met een kwalitatief goede camera. Dat is dus een eerste punt op mijn lijstje, het moet een kwalitatief goede camera zijn, waarmee het gewoon mogelijk is om kwalitatief goede foto's te maken. En ik weet dat de fotograaf zelf belangrijker is, maar ik zou het erg vervelend vinden als ik erg mijn best doe om goede foto's te maken, het niet lukt omdat de camera er niet naar is.

Ik lees en kijk vaak in het topic met de test- en showcases. Daar zie ik vaak hele mooie foto's staan. Ook lees ik dan diverse termen als iso waarde, dof, bokeh en noem maar op. Vaak dingen die je met de camera in kan stellen, zoals dus de iso waarde, maar ook de sluitertijd en diafragma, en weet ik veel wat allemaal nog meer nodig is. Dat is voor mij ook een vereiste, het moet een camera zijn waarmee dit allemaal in te stellen is.

Ook heel belangrijk is wat ik er zelf mee wil doen. Nou goed, zoals ik al eerder aangaf, deze zomer ga ik op vakantie naar Mexico. Buiten een paar dagen strand/zwembad, nachtleven om wat bij te komen, zal ik ook diverse excursies ondernemen, naar plaatsen waarvan ik vermoed dat er wel mooie plaatjes te schieten zijn. Dus het moet een camera zijn die op zich vrij eenvoudig mee op vakantie te nemen is. Een cameratas is in dat geval aardig handig. Ook zou ik als ik er zin in heb op een mooie dag eens naar buiten gaan, en eens kijken wat ik dan allemaal tegen kom. Of het nou in de stad is, of ergens buitenaf maakt niet uit, er is altijd wel wat te zien. Ik zal niet mijn beroep van fotografie maken, maar ik zou het wel leuk vinden als het een hobby kan worden.

Verder weet ik zo op het eerste moment niet echt veel meer eisen die ik aan de camera zou willen stellen. Misschien dat anderen nog suggesties hebben, die belangrijk kunnen zijn, ik leg mijn oor bij jullie ten rade. :*)

Ja, dan rest mij nog wat ik er aan uit wil geven, en wat ik er eventueel nog bij zou willen hebben. Kijk, die S20 kost 300 Euro, ik hoorde net op het werk dat het nog mogelijk zou kunnen zijn om er voor 80 Euro 3 jaar garantie op te kunnen nemen. Dat gaat dan geloof ik via zo'n betaalplan ofzo, weet er de details niet van, maar ik geloof dat het hetzelfde bedrijf is als waar je zeg maar renteloos kan lenen. Zeg maar hehehe. Dat is op zich een mooi bedrag lijkt me voor zo'n camera. Schijnt op zich een heel goed model te zijn, ook als ik de reacties hierboven zie. Maar omdat ik weinig verstand er van heb, weet ik dus niet echt wat er allemaal nog meer te verkrijgen is. En als bijvoorbeeld die S9600 geschikter zou zijn voor mij, dan vind ik 425 Euro ook geen probleem. Als het maar maar niet boven de 500 Euro komt, laten we dat als grens houden.

Qua accessoires, ik heb hier nog een 512 mb XD card, voor die A345, maar als het goed is passen die in alle Fuji modellen, dus dat heb ik sowieso alvast. Daarnaast nog een tas, ik zag net nog een topic waar ze zelf een macro lens maakten, dus dat zou ik eerst zelf proberen, en ik moet wel zeggen, een polarisatiefilter geeft ook wel hele mooie kleuren. Dat zou ik ook wel willen hebben.

Las ook nog over een UV filter, net even de uitleg opgezocht, kan ik misschien ook wel gebruiken.

Als laatste, de advertentie van de S9500 voor €400,= Link Zit dus wel nog wat extra bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor de 9600 ga. Voor die prijs kan ik het niet laten, en het is toch een nieuwe model dan de S20, die inmiddels al bijna 3 jaar oud is.

Of er moet iemand zijn die nog een ander model weet wat bij mij zou passen, maar ik denk dat de S9600 toch een juiste keus is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:25:
Ik denk dat ik toch voor de 9600 ga. Voor die prijs kan ik het niet laten, en het is toch een nieuwe model dan de S20, die inmiddels al bijna 3 jaar oud is.

Of er moet iemand zijn die nog een ander model weet wat bij mij zou passen, maar ik denk dat de S9600 toch een juiste keus is.
Als ik kijk wat je er allemaal mee wilt doen en wat je budget is, zou ik je zowat aanraden om voor de Canon Powershot S3 IS te gaan. Is nieuw rond de 385 euro.

Wat ik ook nog aan zou kunnen raden, maar welke niet voorzien kan worden van hippe filters, is het juweeltje wat vandaag hier op m'n werk voor mij bezorgd werd: een Canon Powershot A710. Maar, da's een echte compactcamera, maar wel eentje waar je meer op in kan stellen dan de gemiddelde gebruiker zou willen. :P

Je zou eigenlijk een degelijke fotozaak in de buurt op moeten zoeken en vragen of ze bepaalde oudere en nieuwere modellen nog hebben, zodat je ze eventueel kan proberen of iig. bekijken. Maar, als je dus in Photoshop aan de slag gaat en erg veel flexibiliteit wilt hebben met het bewerken van foto's en ondersteuning voor RAW, dan moet je dus wel voor de S9600 gaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens wat reviews gelezen van de S3 IS, en dat ziet er ook erg leuk uit. Maar ben toch van mening dat de 9600 meer bij mij past, aangezien je daar ook in RAW mee kan schieten. Bij de reviews zag ik wel enkele mooie voorbeelden van foto's die je met de S3 kan schieten, daar was ik wel van onder de indruk.

Denk dat het ook een zeer scherpe prijs is voor die S9600, €425,=.

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:25:

Ik moet wel zeggen een goede keuze, mede gezien het feit dat ik zelf een S9600 heb dus ik kan niet anders melden. ( net 2 weken zelf een S96600 , daarvoor een 1,5 jaar een S9500 gehad).

De S20 had ook wel voordelen. bv. bestuurbaar via de PC via Hyper Ultility software zo'n € 179,=, maar dat moet je apart bijkopen. Verder zou je ook expansiering moeten kopen voordat je een UV filter of dergelijk kan plaatsen. Daar heb je bij de S9600 geen last van. enz enz

Verwijderd

Topicstarter
Montana schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:32:
[...]

Ik moet wel zeggen een goede keuze, mede gezien het feit dat ik zelf een S9600 heb dus ik kan niet anders melden. ( net 2 weken zelf een S96600 , daarvoor een 1,5 jaar een S9500 gehad).

De S20 had ook wel voordelen. bv. bestuurbaar via de PC via Hyper Ultility software zo'n € 179,=, maar dat moet je apart bijkopen. Verder zou je ook expansiering moeten kopen voordat je een UV filter of dergelijk kan plaatsen. Daar heb je bij de S9600 geen last van. enz enz
Je bedoeld met expansiering dat ik voor het erop zetten van een filter e.d. nog iets extra moet monteren? Of hoe moet ik dat zien?

Heb zelf ook al rondgekeken, maar vind het erg moeilijk om goed onderscheid te kunnen maken tussen de diverse modellen. Ik ben ook niet echt merkgebonden, het enigste wat ik met Fuji heb is dat ik al een Fuji camera heb, en ook een 512MB xd card.

Graag zou ik nog willen vragen wat voor opslagkaartjes ik er het beste voor kan kopen. Heb inmiddels al wel begrepen dat er diverse "snelheden" zijn, en uiteraard de diverse formaten, maar kan iemand mij misschien uitleggen waar ik wat dat betreft het beste op kan letten, of welke beter of slechter is. Alvast bedankt, vind het tof dat jullie zo lekker meedenken, erg vriendelijk en attent.

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Je bedoeld met expansiering dat ik voor het erop zetten van een filter e.d. nog iets extra moet monteren? Of hoe moet ik dat zien?

Heb zelf ook al rondgekeken, maar vind het erg moeilijk om goed onderscheid te kunnen maken tussen de diverse modellen. Ik ben ook niet echt merkgebonden, het enigste wat ik met Fuji heb is dat ik al een Fuji camera heb, en ook een 512MB xd card.

Graag zou ik nog willen vragen wat voor opslagkaartjes ik er het beste voor kan kopen. Heb inmiddels al wel begrepen dat er diverse "snelheden" zijn, en uiteraard de diverse formaten, maar kan iemand mij misschien uitleggen waar ik wat dat betreft het beste op kan letten, of welke beter of slechter is. Alvast bedankt, vind het tof dat jullie zo lekker meedenken, erg vriendelijk en attent.
Expansiering > Fuji noemt het een filter adaptor, de lens van de camers schuift uit, daaroverheen zet het filter adaptor dit is een ring met schroefdraad van iets van 55 mm. En daarop dan je filter(s) zodat je lens vrij in die ring kan bewegen. kijk anders even op DPreview ( bv. bij de S602)

Opslag, Xd card, het beste is een type H, die zijn het snelst, Zelf heb ik 1 gb Xd type H en een 4 gb Scandisk Extrem III en dat gaat lekker snel zowel lezen als schrijven. Voordeel van de scandisk is dat deze redelijk in prijs is.

En welk merk camera, dat is een beetje gevoel wat een ieder heeft, zelf vindt ik de Fuji prettig. Maar vooral de hoe Fuji me de kleuren omgaat. Maar dat is erg persoonlijk.

Dus lees vooral even op DPreview. Mocht je b.v. redelijk goed Duits kunnen lezen raad ik je de Duitse Fuji site aan. Daar kan je de diverse modellen naast elkaar zetten en vergeljken. Ook hebben ze een leuk forum, waarin je het nodige kan lezen.

Pagina: 1